Stonescream Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Nå var reima ødelagt igjen. Slitt og rivd opp på innerkanten som sist, selv om jeg sjekka når jeg monterte etter oppstart at ting så greit ut. Når jeg Ser på bilda jeg tok når jeg monterte, ser jeg at vinkelen som reima kommer inn på dynamoen er feil, men det kan være at jeg ikke hadde starta bilen og var bare at jeg ikke hadde fått reima montert helt skikkelig. På andre bilder, ser det ut som rullehjulet ikke er langt nok ute til at reima går midt på. Jeg tok noen bilder av driten sammen med en vinkel så ser forskjellen på hvordan rullehjul og dynamohjulet stikker "ut" fra motoren og i forhold til hverandre.
hao Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Men tror ikke reima di ligger i rette sporet på dynamoen. Mener den skal ett spor ut ? Ganske sikker på at reima skal gå lengre ut på dynamoen din. (I den grønne streken) Tror heller ikke at noen ting kunne forandre sporet til reima så antar at den har vært feil fra starten
Stonescream Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 jeg tror at reima muligens blir dratt innover av rullejulet, men ikke helt sikker. Derfor jeg la til så mange bilder i håp at noen ser noe jeg ikke ser
hao Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Ble en feil så jeg må sitere meg selv Men tror ikke reima di ligger i rette sporet på dynamoen. Mener den skal ett spor ut ?Ganske sikker på at reima skal gå lengre ut på dynamoen din. (I den grønne streken) Tror heller ikke at noen ting kunne forandre sporet til reima så antar at den har vært feil fra starten
Stonescream Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Jeg får ta en titt på hvordan reima jeg har nå ligger. Dette var den forrige jeg skifta Takk input og forslag
enoxn Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Dra på litt silikon, også kjør den litt, pleier å hjelpe!
Stonescream Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Noen som veit om det er mulig å få kjøpt ei slik reim på en lørdag? Hadde vært greit så jeg kunne kjørt til gardemoen og henta folk i morgen kveld. Biltema har ikke i lista si når jeg sjekker deler på registreringsnummer og torshovbildeler hadde heller ikke inne. Noen flere alternativer jeg ikke har tenkt på?
TheEspenK Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Jeg henger meg på hao og er rimelig påståelig når jeg sier at dynamoen din er montert for langt ut, altså feil! Jeg surfet gjennom delekatalogen hos GS men fant ikke bilde av feste. Jeg ville tatt av reima og løsnet dynamoen for å se om den er montert i spenn. Jeg vet ikke festet ditt men opplevde noe lign på en Volvo der dynamo-skruene sitter i gummi som kun festes i ene enden. Litt kort forklart men da ble muligheten at dynamoen kunne skli frem og tilbake i sine egne fester før jeg strammet. På bildene av dynamoen din så det ut til at det er løst evt presset løpehjul, kan dette være mont feil evt for langt ut? Start med festene, stemmer det ikke da hadde jeg fundert på løpehul-innfestingen (løpehjul-akselen). Her snør det som F.... så jeg håper du har inneplass. Lykke til
Stonescream Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Skrevet Januar 21, 2012 Luringen som har hatt bilen før meg fikk bytta dynamo med en overhalt gjennom en polsk kompis og de har montert løpehjulet feil og, så det kan nok være at noe her ikke er helt som det skal være. Satser på at reima holder de 10 minutta ned til jobben så får jeg fikse bilen på mandagskvelden der under tak og i 16 grader. Skulle hatt garasje gitt.
TheEspenK Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Skjønte ikke helt tegningen men er det presset løpehjul på de???? Da er det rom for feil Andre her????
hao Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 Mulig det er bare en dum ide. Hvis du sjekker hvilken dynamo du har opp mot GS Bildeler med regnr ditt får du i alle fall vite om du skal ha Valeo eller Boch.
Stonescream Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Ingen forslag er dumme nå en fortsatt ikke har fasit. Beste bildet jeg har av dynamoen nå, er dette Står ikke noe nummer som på bildet av dynamoen på gsbildeler sine sider. Bare 11.1591 om ikke det står delenummer i veldig liten skrift, men har ikke sett etter. Er det justeringsmuligheter på de? altså noe skrue eller sånn som gjør det mulig å justere hjulet inn/ut? Virker som det er en LAUBER dynamo jeg har http://car-cas.ru/price/LAUBER/11.1591?typ_id=3144 som skal være mulig å bruke som alternativ til 0986041810 ( den fra Bosch )
Stonescream Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Skrevet Januar 23, 2012 Tok fra hverandre driten i kveld og dobbelsjekka om ting var som det skulle. Klarte ikke å se noe feil på dynamoen, hjulet er helt nærme "huset" og det var ikke noe drit, skiver eller annet som gjorde at den stikker ut. Når "alt" var på plass igjen og jeg reiste opp på torshovbil, hadde de såklart bestilt feil reim ( aircondition reima) så da var det bare å gå hjem. en skikkelig blåmandag...
hao Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 EUREKA JEG VET DET Hvis du ser på lenkene nedenfor så er det 4 forskjellige delenr. på dynamohjulet i henhold til størrerlsen på dynamo. Alle har Ø 55 mm, men antar det er små forskjeller som gjør at feil hjul forhold til dynamo hjør at løpebanen blir feil 120 A http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... 20a_bosch/ 80 A http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... parts_80a/ Annen type 80 A http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... rts_80a-2/ 120 A http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... 20a_valeo/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå