Endre Hånde Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Nja, min ble VESENTLIG bedre kun vad bytte til L7 Diskant og mellomtone. Kom aldri så langt at jeg satt inn SWL8 og PNP555 da det ble greit nok til mitt bruk likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny6 Skrevet August 11, 2011 Forfatter Share Skrevet August 11, 2011 I BMW 1-serie trenger du nok ikke store greiene for å få bass! Det er kjekt med coupèer. 1-serie har riktig nok ikke store bagasjerommet, det fikk jeg erfare da jeg skulle ha med meg flyttelasset hvertfall xDJeg vil tro en DD 8" blåser alle dine forventninger av skaftet! DD 8" med kasse: http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=6571 DD 8" uten kasse: http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=6166 DD 8" uten kasse, jr. modell http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... l&pid=6566 Bare husk å ha forsterker som stiller til de kravene elementet stiller. Dvs ikke prøv å fore en subwoofer med for lite effekt, og ikke prøv å tyne effekt ut av en forsterker. Veldig mange kjører forsterkere i 1ohm for å tyne effekt ut av de, ikke alltid så veldig heldig. Hadde vært deilig med noe så god lyd, men her ligger litt av problemet. Som sagt så ønsker jeg egentlig ikke noe kasse i bagasjerommet på det nivet :-/ Men hvordan spiller disse aktive subwooferene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Hvis du har HiFi System (6 kanals, 10 høyttalere), har du 1 bass plassert under hvert sete. Målene på disse er 217mm hvis jeg ikke husker feil. Det enkleste må være å bytte ut de med noe kraftigere Generelt sett så hjelper det ikke å bare bytte ut elementer med noe "kraftigere" da det er forsterker(og kasse, men det er en annen historie) som bestemmer hvor "kraftig" lyd man får. Skal man bytte ut noe, så er det strømsterk forsterker man skal ha. Er man ute etter bass, så er det nettopp strøm som skal til, har man ikke mye strøm hjelper det lite med "kraftige" basselementer. Kan også godt være at kassene til disse elementene er tilpasset det som sitter i som standard, og da skal man være forsiktig med å bare velge nytt basselement villkårlig. Uenig. Som Endre sier så har det noe for seg. Generelt sett er elementene BMW leverer bare noe 'billig søppel', mm man velger Top HiFi, som heller ikke er noe å hoppe i taket av hvis du er veldig opptatt av lyd. For MIN del holder det mer enn nok. Har aldri brydd meg om stereo i bil, med unntak ved kjøpet av E82'n. Og les hva jeg skriver engang til, så ser du at jeg skrev forsterker også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet August 11, 2011 Share Skrevet August 11, 2011 Lurer litt på å investere i en basskasse til bilen, for og få litt mer trykk.Er det noen som har noe tips eller erfaringer med dette? Skal være så anonymt som mulig, og ikke på noen måte harry Lurer litt på hvordan den skal plasseres osv... Har du høyttalergitter under setene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå