gallay Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Hei! Jeg lurer på om det er veldig dyrt å ettermontere et AC anlegg, siden bilen jeg skal kjøpe meg ikke har den. Men det som forvirrer meg mest er " er det lurt å ha den?" eller jeg greier meg uten den. Det er snakk om en 2004 modell 316 touring. Takk for all hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Vet ikke hvor mye det vil koste, men det koster garantert mer enn og eventuelt legge penger i en annen bil som har det originalt. Er man ikke vant til klima/ac fra før, så klarer man seg helt greit uten, men har man først hatt det, så vil man nok helst ha det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Jeg lurer på det samme.. Bare at jeg har alt unntatt ac kompressor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 Vet ikke hvor mye det vil koste, men det koster garantert mer enn og eventuelt legge penger i en annen bil som har det originalt.Er man ikke vant til klima/ac fra før, så klarer man seg helt greit uten, men har man først hatt det, så vil man nok helst ha det igjen. Det var det jeg lurte på. Jeg er vant til biler uten AC, men det som stå i opelen min(1992'er) var forferdelig dårlig . Håper bmw har bedre avkjøling i bilene sine (siden den er en 2004 modell) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 så lenge det ikke er ac så vil ikke en nyere bil kjøle deg noe mer en en gammel uten ac. jeg hadde aldri kommet til og kjøpe nyere bil uten ac ivertfall. på e46 er det grunn nok til og bare slippe di grufulle komfyr bryterne. dette koster nok mye mer en hva du vil legge i, ivertfall om du må få et verksted til og gjøre det, må vel av med dashbord og slikt vil jeg tro. min anbefaling er og kjøpe deg en bil med ac istede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 Tviler på om jeg finner meg en slik med en så lav km-stand for 99k(snakk om en 2004 modell med 162000km, servicehefte etc) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 En 316 uten ac... Ikke rart den da er billig.. 160000km på en 04 er jo ikke akkurat veldig lavt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet August 3, 2011 Forfatter Share Skrevet August 3, 2011 Sant det. spørs hva den var brukt til, samtidig har den full service historikk, og ikke minst med min økonomi, er det den beste bilen jeg kan tenke meg , lenge siden hadde drøm om en fin bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 3, 2011 Share Skrevet August 3, 2011 Sant det. spørs hva den var brukt til, samtidig har den full service historikk, og ikke minst med min økonomi, er det den beste bilen jeg kan tenke meg , lenge siden hadde drøm om en fin bmw Du kan få en fin e39 til den prisen hvis du leter litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 Sant det. spørs hva den var brukt til, samtidig har den full service historikk, og ikke minst med min økonomi, er det den beste bilen jeg kan tenke meg , lenge siden hadde drøm om en fin bmw Du kan få en fin e39 til den prisen hvis du leter litt Det har jeg tenkt på, men av e39 liker jeg bare 523, men forbruket den har er upasselig for meg, i hvert fall nå. Har en unge kommende så det krever en del ut av lommeboka mi Men ellers, ja e39 definitivt er en av favorittene mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Du får jo 2001 modell eller nyere til 99 000 av E39 da. 2,2 liter med 170 hester. Gjennomsnitt på ca en liter pr mil har jeg på min stasjonsvogn. ( 0.98 med ac og 4 stk i bilen på motorveien i ca 120 feks.) Laveste jeg har fått den ned i var 0,84 når jeg kjørte hjem til vestlandet på kveld/natt og var snill med gassen. Min hadde gått 134 000 når jeg kjøpte den og fikk den for 98 000 inkludert omregistrering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Sant det. spørs hva den var brukt til, samtidig har den full service historikk, og ikke minst med min økonomi, er det den beste bilen jeg kan tenke meg , lenge siden hadde drøm om en fin bmw Du kan få en fin e39 til den prisen hvis du leter litt Det har jeg tenkt på, men av e39 liker jeg bare 523, men forbruket den har er upasselig for meg, i hvert fall nå. Har en unge kommende så det krever en del ut av lommeboka mi Men ellers, ja e39 definitivt er en av favorittene mine Unge kommende?Da er vel 3 serie touring ubrukelig hvis du skal ha barnevogn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Kommer jo an på barnevogna det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Kommer jo an på barnevogna det... Dæven den må være lita , er jo helt ubrukelig "bagasjerom"(har e46 touring selv, men ingen unger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Bagasjerom E39: Bagasjerom: 460 http://www.bmwguiden.no/forum/viewtopic ... 48&start=0 Bagasjerom for E46: Bagasjerom: 435/1345 liter så ingen enorm forskjell, men bakruta stjeler høyde på begge bilene. Et godt sykke unna broren min sin V70 fra 1998, men skal du ha et hav av plass er caravelle veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå