larserso Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Hei, Har et sett hjul til salgs og en som er interessert skal prute veldig og viser til utenlandske nettbutikker for å presse pris mens jeg tok utgangspunkt i listepris hos den lokale forhandleren som jeg kjøpte dekkene via. Han benytter tyske dekkonline.com og jeg ser at de har veldig gode priser på dekk (og at jeg vurderer å kjøpe der selv neste gang...). Men, er det noen argumenter jeg kan bruke mot han, som ekstrakostnader for omlegging, andre gummiblandinger tilbasset Europa framfor Norge etc? Jeg har gitt min laveste pris og han skal fortsatt presse 500,- så jeg vil bare ha et lite motargument før jeg avslår salget da jeg hverken trenger eller har lyst til å selge (men innser at det er råflott å ha hjul jeg ikke får brukt liggende da bilen er solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 be han kjøpe et annet sted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 be han kjøpe et annet sted.. Forretningsdrivende har faktisk ikke lov til å avvise kunder uten saklig grunn (som f.eks at du er fornærmet over at kundene ikke liker dine priser). Kundene må selv avgjøre om de vil akseptere dine priser eller ei. Du har heller ikke lov til å øke utsalgsprisen overfor kunder uten saklig grunn. Du kan imidlertid redusere utsalgsprisen til kunder uten saklig grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 ikke vær så politisk korrekt nå a. Jeg anntar at dette er et privat salg. Om du selv ikke ønsker og selge til en lavere pris, kan du fint si at da må kunden reise et annet sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 ikke vær så politisk korrekt nå a.Jeg anntar at dette er et privat salg. Om du selv ikke ønsker og selge til en lavere pris, kan du fint si at da må kunden reise et annet sted. Sorry... salg mellom private er selvfølgelig en helt annen sak. Der bestemmer man fullstendig selv hvem man vil selge til. Når det gjelder salg som forretningsdrivende er det loven som bestemmer hva som gjelder og det er helt klart at selgere ikke kan ekskludere eller inkludere kjøpere etter eget forgodtbefinnende. Selger kan f.eks heller ikke avtale pris med andre selgere. Loven er rimelig streng nettopp for å fremme fri konkurranse og hindre forskjellsbehandling av kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Prisnivået i utlandet har jo etterhvert blitt styrende for priser i Norge også, selv om dekkene ikke nødvendigvis er akkurat de samme. Dekkonline selger mye asiatiske dekk, f.eks Nokian-dekkene jeg har nå som er produsert i Japan. Mønster og utseende er 100% likt, de henger meget godt på både på vått og tørt og ser ut til å slites noenlunde likt sammenlignbare sportslige dekk jeg har prøvd fra Dunlop og Yokohama. Du kan be han handle hos andre og håpe du klarer å få det du vil ha hos noen andre, eller innse at det kanskje er like greit å fire etter de få hundrelappene som trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 Har fira mange nok hundrelapper ville bare høre om jeg komme med noen argumenter for at han ikke skulle komme med nettpris og prute enda mer enn han har gjort. Privat salg av brukte hjul ja. Er det ingen argumenter for å velge den lokale forhandleren framfor nettbutikken i Tyskland? Er Dunlop-dekk på felg det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 1. Dekkene er ikke nødvendigvis de samme 2. Han må regne med å cashe ut en høvding eller to på omlegging og balansering En kompis av meg har forøvrig jævla dårlig erfaring med Federal-dekk kjøpt av Dekkonline. Rullebanen løsnet fra kordelaget på 3 av 4 dekk etter noen måneder. Han fikk uten mukk tilbud om å få tilsendt nye dekk, men måtte pga. tidsnød handle over disk her hjemme. Tror han fikk pengene tilbake i stedet etter å ha sendt bilder til dem. De var produsert i Asia men jeg aner ikke om Federal produserer andre steder også. Jeg mener det kan være prisen man betaler for å kjøpe det billigste larvet man får tak i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå