Steffens Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Vurderer å senke min '02 e39 touring ifbm bytte av støtdempere. Bilen er en Titansilber '02 520ia touring, med luftfjæring bak. Bilen er i dag original, bortsett fra ettermonterte BBS LM kopier fra GS (8,5X18 m 245 dekk). I hovedsak benyttes bilen som familiebil, så jeg er ikke ute etter "skamsenk", men en litt riktigere stance enn i dag. Bytte av dempere er planlagt på verksted i Sverige ifbm service, men det var greit for verkstedet at jeg hadde med dempere og fjærer selv (Mekonomen verksted - selv kunne de bare skaffe Monroe dempere og originalfjærer). Hva anbefaler folket at jeg bør handle inn, pris er selvfølgelig a v betydning: 1. originalt 2. originale dempere + senkefjærer 3. sportsdempere + senkefjærer Er veldig takknemlig for alle gode råd/erfaringer/kjøpetips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Jeg har selv Eibach pro kit på min bil med Bilstein B8 foran og Bilstein B6 bak. Dette skal senke 30mm foran og 15-20 mm bak. For hardt synes jeg og for lavt. Jeg skal nå skifte til OEM BMW M fjører, men beholder Bilstein demperene. Dette skal da blir ca 15mm senking foran og 0mm senking bak. Det tror jeg er et greit valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 Enig med Otis, et oppsett med M-tech fjærer foran(og evt bak) gir passe senk(syntes jeg som også bruker bilen som familiebil) og med Bilstein i tillegg blir den litt hardere i dempingen. Er ikke sikker på hvilke Bilstein jeg har, men de heter vel sport eller noe slikt(det er kanskje B6 det?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 4, 2011 Share Skrevet August 4, 2011 M fjører har samme delenummer bak som på standard. Men TS har jo luft bak, så der kan han bestemme litt selv hvilken høyde han vil ha, noe som er kjempeflott. Sport dempere vil jeg tro er B6 ja. B8 finnes kun til front, da det ikke er noe særlig mange kit som senker mer enn 30mm bak uansett. Ikke på touring ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffens Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Takk for gode råd. Er Bilstein sport (B6) beregnet for senk, eller bør jeg gå for et annet alternativ? Ev. er det noen annet jeg bør bytte når demperne byttes (lager/foringer)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Tårnlager og støvkappe på alle dempere. Følger kanskje med kapper til Bilstein-demperene ettersom de ikke er standardutførelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå