Gå til innhold

Min E39 523 Akslererer dårlig ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om motoren har mistet kraft. Kjører jeg f.eks i 60 km/t og trykker gasseen i bunn går det vinter å vår før den kommer opp i 80-90. Viss jeg setter automatgiret i S og provoserer, kommer akselerasjonen etter vært , men veldig beskjedent.

Motoren er som før lett å starte og går jevnt og fint på alle turtall.

Hva kan dette være ?

Kan det være katalysatoren som er tett ?

Er ny katalysator dyr ?

Skrevet

Det kan være flere årsaker.... ta en diagnose først og fremst og se hva den avdekker.

Skrevet

Det kan da også være en av disse:

LMM

Lambda

Vanos

Falsk luft

Luftfilter

m.m

...så jeg holder fremdels en knapp på at en diagnose kan lønne seg først som sist.

Skrevet

Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.

Er en dritt jobb å bytte den.

Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset.

Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn.

Eller så er det pakninger på vanosen.

Lykke til ;)

Skrevet
Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.

Er en dritt jobb å bytte den.

Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset.

Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn.

Eller så er det pakninger på vanosen.

Lykke til ;)

Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass.

Skrevet
Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.

Er en dritt jobb å bytte den.

Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset.

Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn.

Eller så er det pakninger på vanosen.

Lykke til ;)

Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass.

Enig! Enkelte buser ut med noe uten og egentlig ha peiling.

Tett veivhusventilasjon gir ikke slike symptomer som TS har. Få tatt diagnose, det kan være flere ting, f.eks kamsensor(er).

Skrevet
Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.

Er en dritt jobb å bytte den.

Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset.

Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn.

Eller så er det pakninger på vanosen.

Lykke til ;)

Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass.

Enig! Enkelte buser ut med noe uten og egentlig ha peiling.

Tett veivhusventilasjon gir ikke slike symptomer som TS har. Få tatt diagnose, det kan være flere ting, f.eks kamsensor(er).

Det var deffekt kamsensor, ja ! :applause:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...