up Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Det virker som om motoren har mistet kraft. Kjører jeg f.eks i 60 km/t og trykker gasseen i bunn går det vinter å vår før den kommer opp i 80-90. Viss jeg setter automatgiret i S og provoserer, kommer akselerasjonen etter vært , men veldig beskjedent. Motoren er som før lett å starte og går jevnt og fint på alle turtall. Hva kan dette være ? Kan det være katalysatoren som er tett ? Er ny katalysator dyr ?
oleo Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Det kan være flere årsaker.... ta en diagnose først og fremst og se hva den avdekker.
oleo Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Det kan da også være en av disse: LMM Lambda Vanos Falsk luft Luftfilter m.m ...så jeg holder fremdels en knapp på at en diagnose kan lønne seg først som sist.
bmw cab Skrevet August 4, 2011 Skrevet August 4, 2011 Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje. Er en dritt jobb å bytte den. Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset. Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn. Eller så er det pakninger på vanosen. Lykke til
Haug530D Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.Er en dritt jobb å bytte den. Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset. Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn. Eller så er det pakninger på vanosen. Lykke til Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass.
CrZyWiz Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.Er en dritt jobb å bytte den. Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset. Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn. Eller så er det pakninger på vanosen. Lykke til Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass. Enig! Enkelte buser ut med noe uten og egentlig ha peiling. Tett veivhusventilasjon gir ikke slike symptomer som TS har. Få tatt diagnose, det kan være flere ting, f.eks kamsensor(er).
up Skrevet August 9, 2011 Forfatter Skrevet August 9, 2011 Det er veihusventilasjonen.Den er full av dritt og fastgrodd olje.Er en dritt jobb å bytte den. Start opp bilen,la den bli litt varm.Skru opp oljepåfyllingslokket.Hvis motoren endrer turtall og du hører en lyd som er slurpete,og lokket på en måte blir sugd ned i igjen så er det veihuset.Du kan også dra opp peilepinnen,dytte øret så langt du kan ned mot der peilepinnen dyttes nedi,hører du en slurpe boble boble lyd så er det garantert veivhuset. Er ikke en kose jobb,tar lang tid å bytte den.Er endel slanger som skal byttes ut,ink peilepinne røret,ikke pinnen men der pinnen dyttes inn. Eller så er det pakninger på vanosen. Lykke til Var da svært så påståelig du var da, har selv hatt så å si tett veivhusventilasjon, men merket ikke så mye annet til det enn at jeg blåste toppdeksel pakningen, å bytte selve veivhusventilasjonen tar ikke mer enn 20-30 min om du tar bort luftfilterboksen er det god plass. Enig! Enkelte buser ut med noe uten og egentlig ha peiling. Tett veivhusventilasjon gir ikke slike symptomer som TS har. Få tatt diagnose, det kan være flere ting, f.eks kamsensor(er). Det var deffekt kamsensor, ja !
CrZyWiz Skrevet August 9, 2011 Skrevet August 9, 2011 Who's the man! Lærer litt etter "noen" M5X motorer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå