Rune Teien Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 bare dra og se på den evt ta med deg en som har litt greie på bil og kikk og prøve kjør bilen .er jo den rimlikste bilen på finn mulig han hvil bli kvit den fortest mulig .er en bra bil z3 litte feil .men den mangler anti spin og klima .men ok
Jan Tore Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Det tar ikke lang tid før du går lei av en 116hk firer.
hagenisse Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Det tar ikke lang tid før du går lei av en 116hk firer. Smak og behag. Det tar ikke lang tid før jeg går lei en 300hk turbo-motor heller.
Jan Tore Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Det tar ikke lang tid før du går lei av en 116hk firer. Smak og behag. Det tar ikke lang tid før jeg går lei en 300hk turbo-motor heller. Enig med deg der altså. Godt poeng Man vil vel alltid til en viss grad venne seg til hva man har under panseret. Men man vet jo når det blir "nok", og mer ikke hjelper. Det jeg ville frem til var at trådstarter mest sannsynlig vil bli mer fornøyd med en R6.
hagenisse Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Det er det nok ingen tvil om, men de koster også vesentlig mer.
sebbi9312 Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Tusen takk for alle svar Men er det noen som har noe peiling på hvordan denne er på vinterføre? i og med at jeg har planer om å bruke den som helårs bil?
316 Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Tipper den er helt grei, antar at den er en del bedre enn E36.
Fredrik Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Hvis den er i klasse med Mazda MX-5 og BMW E85 Z4 er den genial på vinterføre iom. at den har en perfekt vektbalanse (50:50). Moderne bilkalesjer er mer eller mindre like godt isolerte som konvensjonelle tak (hardtop finnes) og når coupéen er såpass liten bruker varmeapparatet praktisk talt ingen tid på å varme den opp. Jeg hadde iallefall svært mye morro med min MX-5 på vinterføre og jeg vet at moderator [space] hadde tilsvarende mye morro med sin E85 Z4.
Robin Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Jeg har kjørt en del e36 compact på vinterføre og prøvd z3 coupe noen få ganger, begge er vel ganske sammenlignbare med z3en du ser på. Min oppfatning av de er at de er veldig krevende å kjøre på ujevnt underlag og is/sørpe osv. Framkomligheten er ikke bra i det hele tatt. Etter min synsing er vanlig e36 kansje hakket bedre og e46 hakket bedre enn den, men liker ingen av de på vinterføre. Er det et javnt fint snøunderlag er det bare morro, men det er det ikke ofte der jeg bor. Men er jo mange som kjører året rundt med de så det går jo og jeg vet mange ikke er enig i min oppfatning av de bilene på vinterføre.
Fredrik Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Jeg har kjørt en del e36 compact på vinterføre og prøvd z3 coupe noen få ganger, begge er vel ganske sammenlignbare med z3en du ser på. Min oppfatning av de er at de er veldig krevende å kjøre på ujevnt underlag og is/sørpe osv. Framkomligheten er ikke bra i det hele tatt. Etter min synsing er vanlig e36 kansje hakket bedre og e46 hakket bedre enn den, men liker ingen av de på vinterføre. Er det et javnt fint snøunderlag er det bare morro, men det er det ikke ofte der jeg bor. Men er jo mange som kjører året rundt med de så det går jo og jeg vet mange ikke er enig i min oppfatning av de bilene på vinterføre. Hemmeligheten er å ikke kjøre med en for lav profil på vinterdekkene. Det blir nogenlunde den samme saken som å kjøre på litt dårlig vei/grusvei med 35-profil sommerdekk. Bilen hopper og spretter over humpene og festet er elendig. Går du opp i profil til f.eks 55 blir bilen helt annerledes og får mye bedre kjøreegenskaper på dårlig vei. Jeg har kjørt vår E46 igjennom 7 vintersesonger og alltid på 195/65-15 piggfrie vinterdekk. Vi har alltid kommet oss frem uten hjelp. Selv skikkelige snestormer på fjellet i Norge har ikke stoppet oss. Det er heller ikke få biler med 4x4 vi med letthet har kjørt forbi på skikkelig vinterføre. Folk kjører med alt for store og brede dekk... og kjøreegenskapene og fremkommeligheten på vinterføre er deretter...
Robin Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Først hadde jeg 195/65-15 på compacten, har også kjørt e36 og e46 med 15/16 med høy profil uten at det heller imponerte meg nevneverdig, men for all del- går helt fint ann å kjøre rundt med.
Fredrik Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Først hadde jeg 195/65-15 på compacten, har også kjørt e36 og e46 med 15/16 med høy profil uten at det heller imponerte meg nevneverdig, men for all del- går helt fint ann å kjøre rundt med. OK, men spørsmålet er hva du egentlig forlanger? Det er ingen tvil om at en bakhjulsdrevet bil med relativt nøytrale kjøreegenskaper (les: 50:50 vektbalanse) gir best mulig kjøreegenskaper så lenge det dreier seg om en bil med drift på to hjul. Kjøreegenskapene på vinterføre reduseres kraftig hvis bilen er mye senket og står på dekk med lav profil. Med andre ord er effekten av disse modefikasjonene på vinterføre omtrent motsatt av hva som normalt er fordelene på sommerføre. En bil med stivt understel/senket får under alle omstendigheter elendige kjøregenskaper med dekk som har høy profil. Her er det mange som gjør feil med vinterdekk.
Robin Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 Basert kun på min egen synsing så syns jeg biler med fwd funker bedre som bruksbiler om vintern enn rwd. Snakker vi om hva som er mest underholdene er saken en annen. Selv endte jeg med å kjøpe en 4wd bil i tillegg til bmw som jeg syntes er helt genial på alle underlag.
Rune Teien Skrevet August 7, 2011 Skrevet August 7, 2011 har kjørt min z3 på alle typer vinter forhold .og har aldri stått fast .bruker piggfrie vinter dekk i dim org dim 205x55,16 .varme app funker veldig bra jeg fryser ikke vart fall og har kun hatt org tak er isolert .har nå kjøpt hard top .brukt via en i klubben i bmwccn.skall ha på det på bilen nå til vintern ja den kan være litt krevende på veldig glatt føre men med anti spinn osv så går det veldig fint .jeg har med et sett sock kjeting ser ut som litt store soker du trer over hjula og da går det bra og kome opp kneiker
sebbi9312 Skrevet August 7, 2011 Forfatter Skrevet August 7, 2011 Dette høres bra ut Godt å vite at den er brukbar om vintern også Snakket med eier tidligere i dag og han fortalte at bilen var i god stand og ikke noe feil, heller ikke noe rust. kun noe steinsprut i front og at den var Eu godkjent men når jeg skjekket skiltnummeret nett så får jeg opp at den er avskiltet? Kan dette bare være en feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå