Gå til innhold

N/A trimming av s50b30


quanto
 Share

Anbefalte innlegg

skal til å få opp effekten i min s50b30 og derfor tenkte jeg på om noen kunne fortelle meg om hvem som er gode på å porte topper? er det noen som vet om det er mulig å få inn større ventiler i de toppene? har allerede kjøpt carbon box og supersprint hele veien.

er det noen hær som har noen de kan anbefalt? skal ha datasprut, hone blokk, nye 12,5-1 stempler, nye lagre, schrick 296gr kammer eller lignende og porte toppen og sette inn større ventiler om det er mulig. noen som har gjort noe av det samme før?

er ikke inntisert i å bli fortalt hvor mye hk jeg kunne fått om jeg heller hadde brukt pengene på turbo. og gidder heller ikke å bli fortalt hvor dyrt det er. men om du vet om noen som er meget gode på tuning og topper så vil jeg gjerne vite det :D

tennåringsgutter som har lest noe om en motor med 5000hk kan holde kjeft !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bygge S54 3,4L isteden da du først skal legge mye nedi det. Beste utgangspunktet, og mest utprøvde løsninger og deletilgang. Med 3,4L er 500hp + et reelt mål. Du skal jo uansett godt over 100k så jeg forstår ikke hvorfor du på død og liv skal hyle den "mellomste" motoren til grensa. Hvis du ikke vil kjøre med et vanvittig slitasjenivå. Gassresponsen blir temmelig sinnsyk uansett hva du velger.

Dyktige folk i bransjen er f.eks VS motor, Tore på Autotrim, EBB, Wetterhus racing begynner å få erfaring...det er mange der ute, bare man leter og sjekker litt referanser i gatebilmiljøene. Jeg ville nok valgt en med tilgang til flowbenk når man skal forsøke å optimere S-motorer. EBB har iallefall det.. og kjenner til en kar på bilforumet som er hjemmetenker og modder all slags kjøretøy - Turboed1 på bilforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Grunden til at jeg har brukt den motoren er at jeg ville prøve å få den godkjent. Ettersom at den er bare 286 hk i utgangspungtet var det ikke så vanskelig..

Hvis det er snakk om e30, får du godkjent s50b32 med tårnstag forran og bak og 295mm bremser forran. Da har du 30hk mer å rutte med i utgangspunktet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste jeg ikke :) men nå har jeg fått forhåndsgodkjenning med b30. Må vel være noen krav til de stagene? Jeg har jo stag forr og bak men de må vel være godkjente til den bilen for å øke 30 kg på" bilens max hk" hvor får man sånne stag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste jeg ikke :) men nå har jeg fått forhåndsgodkjenning med b30. Må vel være noen krav til de stagene? Jeg har jo stag forr og bak men de må vel være godkjente til den bilen for å øke 30 kg på" bilens max hk" hvor får man sånne stag

I svaret jeg fikk på søknaden min var det ikke spesifisert noe utover at man må ha et rør mellom fjærbeinene. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvarsson Racing i sverige porter med cnc-fres.

S50 toppen er allerede ganske grom, spørst om det er noe å hente.

Kan ordne med porting hos han for deg hvis du vil, har en motorguru lokalt som samarbeider med han.

Sjekk hjemmesida hans så ser du litt hva han har og driver med

www.halvarssonracing.se

Her er en film der han porter en topp med fresen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...