Gå til innhold

Det er vel påtide å nekte ungdommer å kjøre bil i helgene.

Dolk
 Share

Anbefalte innlegg

Man får jo ikke kjøpe øl etter 20/18 så hvorfor ikke..

Det er ikke alle som burde få lov til å kjøpe øl i det hele tatt spør du meg,det samme med bilkjøring .Kansje alle skulle tatt en iq test for å få lov til noe som helst i det hele tatt i dette landet!!!!!!!

Dette blir bare mer å mer IDIOTISK

IDIOTI

Jeg gir deg en hjemmelekse så du får lært litt mere enn Sony 6x9" Sett deg inn i Norges lover og sammenlign med land som er mye lik, Sverige f.eks, så vil du se at Norge faktisk er velidig liberalt, og sammenligner du oss med Tyskland eller England ser du enda større sprik. Klart du kan komme opp med enkelte lover og regler som er mildere i disse landene enn Norge, men skal gjennomsnitte være noen lunde lik eller høyere så klarer du å finne lover som er mildere, men i gjennomsnitt så er Norge en av de mest liberale landene i verden.

Og hvis du ikke viste det, så er du endel av Norge, så hvis Norge er idiotisk eller noe sånt så vil det på godt norsk si at du kaller deg selv for en idiot, men med det innlegget ditt her så trenger du ikke bekrefte det for oss som er voksen i hue, vi ser tegningen, så hvis du vil svare så gir du egentlig bare svar til resten av barneflokken du ligger under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Frihetsberøvelse alle med iq over 100 er svært opptatt av.. at du som fan av et totalitærsamfunn er for ytterligere begrensninger tilsier at du på ingen måte burde tatt del i et valg eller ha noe å si i samfunnet.

Et normalt fungerende samfunn gir beboerne frihet til å forme sitt eget liv basert på fornuft og moralske verdier, IKKE restriksjoner, ikke det du kaller "forbedringer"(begrensninger). Men innlegget ditt er vel nettopp et tydelig tegn på hva europas siste kommuniststat baserer seg på, strenge regler for ingenting og liberaliering av moral og kriminalitet. Det er ikke for ingenting at Norge har verdens mest naive befolkning, de nikker jo gledelig for alt kommunistbevegelsen velger å verifisere. :roll:

Du er så langt ute på viddene at det er skremmende å lese dette, og vite at du ratter en bil, eller at du får vandre fritt rundt blandt oss.

Som en velfungerende stat som Norge så trenger vi enkelte lover og regler, og vi trenger konstant å oppgradere vårt regel og lovverk, se rundt deg i verden så finner du nok av eksempler på land som ikke fungerer på grunn av manglende regel og lovverk, og respekt for det.

Når vi ser at ungdom skader og dreper seg så må Norge, altså vi, og sagt på en måte så du forstår det, deg og meg pluss alle rundt deg, ja til og med nabon, gjøre noe med det stigende problemet. Det er jo fakta at ungdom har fått bedre råd de seneste årene, og kan kjøpe seg bil dem ikke klarer å håndtere på en god nok måte, og dermed stiger dødstallene blandt de yngste sjåførene.

Vi kan ikke sitte og se på det, dermed må Norge ta grep og fornye regelverket blandt de yngste og minst rutinerte sjåførene, og at det er fremmet forslag som hk/hastighet/tids begrensninger er bare en naturlig del å se på, og at det blir sett på at de yngste ikke kan ha mere enn en passasjer er bare veldig bra forslag. At det må en endring til kommer nok selv de mest hardbarka "esso bilstereoekspertene" til og forstå den dagen de trekker ut RCA kabelen for siste gang ut fra forsterkeren, for noen av de er det nok for sent for dem er dessverre blitt endel av statistikken men selv "esso gutta" blir voksne en gang og får sine egne barn, og med det kommer beskyttelsesfølelsen inn. Og da blir ett slikt regelverk spiselig og helt naturlig. Ett enkelt spørsmål for dere som har vanskeligheter med og oppfatte og forstå ting, så jeg spør bare, hvem vil idag la en 4åring sitte i baksete uten sikkerhetsbelte?

Jeg håper ingen er så dumme at dem sier seg enig med det svaret du har gitt, vel jeg ser at du har en tilhenger, men innerst inne så håper jeg at dem kun sier det for at dem ikke vil være enig med meg i den her tråden fordi ett slikt regelverk vil angå dem, så det er på en måte forståelig, men det er verre med deg som har skrevet og faktisk lagt ut det her svaret på ett forum, deg er jeg mere bekymret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvor gammel skal man være før man slipper et slikt forbud ? Er man ikke myndig og kan bestemme selv når man er 18 år?

Jeg var også en av dem som var glad i å kjøre litt fort når jeg var 18 år, gikk fint, men jeg tror mye av det kunne gått bort om jeg hadde hatt tilbud der jeg kunne kjøre av meg litt av galskapen, feks en bilbane! Vi må se hva som skaper problemet til at ungdomen kjører slik dem gjør, dem har tydeligvis behov for og teste grenser, lære seg bilen og kjenne, og se hvor fort kjærra dem ikke bryr seg om går. Da må vi komme med et tilbud, istedenfor et lovverk. Ikke gå for den lette løsningen som tydeligvis nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

OBS dere som leser: Tastaturet er arbeidsplassen min så det ble ganske mye lenger enn jeg regnet med :oops:

Frihetsberøvelse alle med iq over 100 er svært opptatt av.. at du som fan av et totalitærsamfunn er for ytterligere begrensninger tilsier at du på ingen måte burde tatt del i et valg eller ha noe å si i samfunnet.

My hero :applause:
Alle under 41 år må la bilen stå i helgene
Puh, akkurat runda 41

Beklager litt sent dolk men nei det er nok opplysning som er veien og gå.

etter å ha lest alle sidene finner jeg det selvfølgelig ikke igjen men det var en som nevnte at den virkelige treningen begynner etter en får førerkort.

Jeg kan ikke bli mer enig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! da nyter du turen uten lærer og har lov og eksprimentere på egen hånd. Hadde en lært noe om egen-begrensning på trafikk-skolen samt at en nå flytter 1500 kilo så ville det nok hjulpet på det faktum at det er et stykke fra trafikk-opplæring til mestring av kjøretøyet på full gass.

Ser en ellers i sammfunnet vil gjerne myndighetene tenke for deg, pussig nok vil de aldri gi deg saklig info om bilen.

Det skrives i aviser til det kjedsomme i den samme ånden.

Artig nok har fart lite med ulykker generelt å gjøre men som alle vet er det bråstoppen :D

Se sånn på det: Bygger ikke myndighetene dine veiene du betaler for, får vi lære oss og kjøre på de som er!!!! Det jeg mener: For en tid tilbake rundet jeg Dovre og ca 80 opp men naturlig 110 oppe på slettene, det går også og bremse når en nærmer seg en sving da øynene er basert på dette. Uerfarenhet gjør deg til en dårlig sjåfør men jeg har enda til gode i norge og se noen som opplyser nye sjåfører.

Det fleste fabrikanter har levert 200hk som mellommodell siden, ja midten av 70tallet.

Pussig nok er det bare norges politikk som hevder de er "dødsmaskiner".

Skaff meg et land med et normalt syn på bilen, inntil det skjer blir mest sannsynnlig jeg oppfattet som en bilbølle i norge.

Mine tips til de unge med bil: Hell skrekk-propagandaen ut av hodet og lær deg bilen, hvordan virker vektkreftene? nedbremsing drar deg til siden, hvordan virker motorkreftene i sving, når må du bremse før sving osv.

Husk! enhver idiot kan nå 200km men få synes det er en naturlig fart, ergo bommer mange ofte på bremsingen etterpå.

Å spinne piruetter på gatekjøkkenet blir for meg rart for dette greier en 100hk bakhjultrekker også, jada jeg vet det er moro, jeg er ikke eldre enn at jeg drifter en del på vinteren :D Null slitasje på bilen og en opprettholder en viss følelse av bilkontroll.

Selv anser jeg meg som normalt kjørende og ser på skiltingen i langs landeveien i norge som laveste anbefalte gjennomsnitts-fart.

Hilsen 41årig, hm blir en oppfattet som breial om en skriver sjåfør.......

Jeg drister meg til det da jeg så en som syntes 60T km i året var mye.

Min lengde over noen år: 300T km, naturlig jobb :D Med privatbil: 45T km: idag er jeg lei biler og det forbauser meg mye hvis jeg greier 16T :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du ville skrevet alt dette som du her skrevet her inn på vw-audi club der er alle er betalene medlemer vet du! Og alle bruker sitt ekte navn.Mens her som det ikke koster noe å en kan si en er Sosialklient å kjører Lada JA HER KAN EN SKRIVE ALT MULIGT TULL VISS EN VILL .

Å av en som kan mye om bil også om kjøring av bil

Legger du ut slike tråder å svarer slikt som du har gjort her inne på vw-audi club????

Forx en slik?

Er det ikke på tide at alle som er født i 1970 ikke får kjøre bil i ukedagene??

HERREGUD SÅ IDIOTISK

IDIOTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du ville skrevet alt dette som du her skrevet her inn på vw-audi club der er alle er betalene medlemer vet du! Og alle bruker sitt ekte navn.Mens her som det ikke koster noe å en kan si en er Sosialklient å kjører Lada JA HER KAN EN SKRIVE ALT MULIGT TULL VISS EN VILL .

Å av en som kan mye om bil også om kjøring av bil

Legger du ut slike tråder å svarer slikt som du har gjort her inne på vw-audi club????

Forx en slik?

Er det ikke på tide at alle som er født i 1970 ikke får kjøre bil i ukedagene??

HERREGUD SÅ IDIOTISK

IDIOTI

Jeg må bare smile og le litt over hvor feil en person kan ta. :D

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du 693 milliarder i tap av aksjer i 2008(?) er en liten sum? de har per dags dato klart å vinne tilbake 95 milliarder av dette. Hadde de investert alt det i veg så ville vegnettet i 60% av Norge blitt perfekt, det sier litt om etterslepet, og hvordan kommunistbevegelsen herser med folks penger.

Nå tror jeg du er litt ute og svømmer. At aksjer får redusert verdi under en finanskrise er en risiko man må ta når en investerer i aksjer. Hadde ikke deler av oljefondet stått i aksjer, hadde norge gått glipp av avkastning som tilsvarer langt større summer enn 693 milliarder. Det at en investerer pengene og sikrer avkastning er positivt for både norge og landets befolkning, selv om man må tåle svingninger. På lang sikt vil investeringene i oljefondet skape langt større verdier enn om de hadde vært plassert steder med lavere risiko. Det er en grunn til at en sier at de rikeste blir rikere, da de kan høste godt av sine investeringer. Og Norge vant faktisk tilbake hele sitt "tapte" beløp innen 5 mnd.

Jeg er enig med deg i at Norge burde brukt mer penger på veinett, men en kan ikke for eksempel tappe oljefondet for å bygge alt en ønsker. Da er norge plutselig et U-land etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest tråden, men noen få innlegg.. Og jeg kjenner jeg blir jævlig provosert av overskriften og innleggene du kommer med.. Hvordan i huleste kan du dra alle ungdommer i samma gruppe? Såvidt jeg vet tror jeg vell at du var ungdom engang i livet du og, skulle likt og sett du kun skulle kjørt i ukedagene og ikke etter 21.. Makan til tullprat du kommer med her.. Er bare tåpelig og si at vi ikke skal få kjøre bil like mye som det du skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du 693 milliarder i tap av aksjer i 2008(?) er en liten sum? de har per dags dato klart å vinne tilbake 95 milliarder av dette. Hadde de investert alt det i veg så ville vegnettet i 60% av Norge blitt perfekt, det sier litt om etterslepet, og hvordan kommunistbevegelsen herser med folks penger.

Nå tror jeg du er litt ute og svømmer. At aksjer får redusert verdi under en finanskrise er en risiko man må ta når en investerer i aksjer. Hadde ikke deler av oljefondet stått i aksjer, hadde norge gått glipp av avkastning som tilsvarer langt større summer enn 693 milliarder. Det at en investerer pengene og sikrer avkastning er positivt for både norge og landets befolkning, selv om man må tåle svingninger. På lang sikt vil investeringene i oljefondet skape langt større verdier enn om de hadde vært plassert steder med lavere risiko. Det er en grunn til at en sier at de rikeste blir rikere, da de kan høste godt av sine investeringer. Og Norge vant faktisk tilbake hele sitt "tapte" beløp innen 5 mnd.

Jeg er enig med deg i at Norge burde brukt mer penger på veinett, men en kan ikke for eksempel tappe oljefondet for å bygge alt en ønsker. Da er norge plutselig et U-land etterpå.

1. Du tar dessverre helt feil, det gjorde faktisk jeg også, på 13 år har ikke oljefondet steget noe særlig. Dette kan du gjerne få svar på her:

http://e24.no/makro-og-politikk/spetale ... e/20088514

2. Det er selvmotsigende å sikre avkastning i fond, det er jo en risiko. Det er mange som har gått på ræva i aksjespekulasjoner.

3. Nå er det jo ikke snakk om å tappe oljefondet helt, men å bruke en del av dette for å opparbeide et akseptabelt nivå på veg/helsevesen og andre ting vi har enorme etterslep i. Å ikke bruke disse pengene vil jo si at det ikke gir oss noen fordel annet enn en viss tro på noe langt frem i tid.

4. Staten Norge er kanskje ingen u-land, men det er dets innbyggere. Naive folk som holder venstresiden i politikken tror jo vi lever i et velutviklet land, noe som er TOTALT feil. Vi er den befolkningen som har mest gjeld, det har fint lite med rikdom å gjøre. #-o

5. Å bruke deler av oljefondet på infrastruktur kan bidra til økt effektivitet og lønnsomhet å etablere bedrifter i andre områder av landet enn den ekstreme konsentrasjonen rundt Oslo-gryta. Det er ikke snakk om å bruke 693 milliarder, men en betydelig større del enn det blir brukt nå pga livsfarlig etterslep, det samme gjelder helsevesenet, det er så latterlig dårlig at jeg rett og slett må le, snakker av erfaring.

6. Markedet slår avkastningen du så fint prater om, her fant jeg noe interessant:

http://e24.no/makro-og-politikk/oljefon ... t/20088314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du tar dessverre helt feil, det gjorde faktisk jeg også, på 13 år har ikke oljefondet steget noe særlig. Dette kan du gjerne få svar på her:

http://e24.no/makro-og-politikk/spetale ... e/20088514

2. Det er selvmotsigende å sikre avkastning i fond, det er jo en risiko. Det er mange som har gått på ræva i aksjespekulasjoner.

3. Nå er det jo ikke snakk om å tappe oljefondet helt, men å bruke en del av dette for å opparbeide et akseptabelt nivå på veg/helsevesen og andre ting vi har enorme etterslep i. Å ikke bruke disse pengene vil jo si at det ikke gir oss noen fordel annet enn en viss tro på noe langt frem i tid.

4. Staten Norge er kanskje ingen u-land, men det er dets innbyggere. Naive folk som holder venstresiden i politikken tror jo vi lever i et velutviklet land, noe som er TOTALT feil. Vi er den befolkningen som har mest gjeld, det har fint lite med rikdom å gjøre. #-o

5. Å bruke deler av oljefondet på infrastruktur kan bidra til økt effektivitet og lønnsomhet å etablere bedrifter i andre områder av landet enn den ekstreme konsentrasjonen rundt Oslo-gryta. Det er ikke snakk om å bruke 693 milliarder, men en betydelig større del enn det blir brukt nå pga livsfarlig etterslep, det samme gjelder helsevesenet, det er så latterlig dårlig at jeg rett og slett må le, snakker av erfaring.

6. Markedet slår avkastningen du så fint prater om, her fant jeg noe interessant:

http://e24.no/makro-og-politikk/oljefon ... t/20088314

Jeg hadde faktisk ikke lest de artiklene du henviste til tidligere. Dersom oljefondet har en så lav avkastning på sine aksjespekulasjoner så er det en katastrofe. En må faktisk ha en avkastning på minimum 4 % bare for at pengene skal holde sin verdi fra år til år. Det er veldig mange som har gått på rævva i aksjespeluasjoner som du nevner (inkl. meg), men noen av oss lærer i hverfall underveis. Jeg er faktisk helt enig med deg i de punktene du lister opp. Bedre infrastruktur er noe jeg brenner for, men jeg frykter at nivået aldri vil komme der det burde være. Jeg er også meget spent på om det norske folk klarer å betjene gjelden sin når renta går opp, for som du nevner er det utrolig mange som har lånt langt over evne.

Så da er vi nok ganske enige faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...