Gå til innhold

E30 Med under 1000 km på tellern

Peak
 Share

Anbefalte innlegg

Sjelden å se sånn flott eksemplarer nå lenger.

Litt synd å tenke på at man må gå over motoren og bensinsystemet ganske grundig etter smuldrete og forrigete slanger, simringer og foringer.

Den burde egentlig bare bli satt på utstilling som et smykke nå som den er så bra som den er. Begynner man å kjøre forringer man mye av eksklusiviteten. Ser for meg det er mye som må byttes temmelig fort da man rikker igang noe som har sittet på stedet hvil i 20+ år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet den ut på en 328i e36 og et par e30, sjekket hos toll.no og dinside.no sin avgiftskalkulator og differansen ble ikke mer enn 5-10k på de forskjellige bilene.

Men dette er jo biler med en maks pris på 150 000,-

Da vil jo diferansen bli større på dyrere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en 1987 E30 320i (prefacelift) i 1988. Bilen hadde kjørt litt over 30000 Km og fremsto mer eller mindre som ny. Dette var en svært fin bil i 1988, men allerede den gangen begynte modellen å bli gammeldags. I 1989 solgte jeg derfor bilen til fordel for en helt ny Mercedes-Benz W201 190E 2,3 (facelift). Selv om W201 var en like gammel konstruksjon opplevde man den allikevel som langt mer moderne. Mercedesen fremsto som vesentlig mer moderne... konstruksjonsmessig og når det gjaldt kjøreegenskaper. Nostalgi er OK, men heller ikke mer.

Når dette er nevnt er E30 uten tvil en av de aller fineste kompaktbilene som har vært på markedet. Kjøreegenskapene er når det gjelder de alminnelige modellene... ikke best, men temmelig inspirerende. Som en totalpakke er det imidlertid få andre bilmodeller som matcher en E30 M3. E30 325i Cabrio er dessverre ikke blandt de bedre modellene i serien... selv om M20B25 motoren alltid er en stor glede og en cab selvfølgelig alltid er noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...