Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, la merke på langtur i sommer at det rister/skjelver i ratt ved litt krafting nedbremsing, og at rattet trekker med høyre. :shock:

Noe ide på hva dette kan være??? 8)

Skrevet
Hei, la merke på langtur i sommer at det rister/skjelver i ratt ved litt krafting nedbremsing, og at rattet trekker med høyre. :shock:

Noe ide på hva dette kan være??? 8)

Kast i skiver, den ene calipperen henger / går tregt siden den trekker til høyre.

Sjekk om bremsene blir mer varm på ene siden når du har kjørt et stykke.

Casterstagforinger er vel noe som går igjen på disse bilene, men jeg heller litt mer

mot bremsene siden den trekker til ene siden og dette oppstår ved kraftig oppbremsing.

Der var Otis et sekund foran :lol:

Skrevet

Sånn for å ha sagt det, så er det mange meninger om at det ikke finnes kast i skiver. Det er avleiring fra bremseklossene, dette kan man fikse ved å ta et par heftige oppbremsinger. 7-8 ganer ned fra 90->20km/t.

Kast i skiver krever vist utrolig misshandling.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_padremoval.shtml

Byttet selv skiver 3 ganger i vinter før jeg fant ut at det var billig klossene fra koed som var synderen. Nye EBC klosser fikset problemet.

Skrevet
Sånn for å ha sagt det, så er det mange meninger om at det ikke finnes kast i skiver. Det er avleiring fra bremseklossene, dette kan man fikse ved å ta et par heftige oppbremsinger. 7-8 ganer ned fra 90->20km/t.

Kast i skiver krever vist utrolig misshandling.

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_padremoval.shtml

Byttet selv skiver 3 ganger i vinter før jeg fant ut at det var billig klossene fra koed som var synderen. Nye EBC klosser fikset problemet.

Skivene kan bli skeive bare du bremser veldig hardt (varmer dem veldig opp) også kjører i mye dammer eller noe som gjør at skivene blir for raskt nedkjølt. Men er nok dårlige klosser som folk sier her :) Eller ta deg 2-3 timer og gå over bremse kalipperene dine og rengjør og smør dem opp igjen :) dette bør du uansett gjøre når du bytter klosser og/eller skiver :)

Hører du ulyder fra hjulene, en dunking eller svak hyling når du svinger til høyre eller venstre? da kan hjullager være ødelagt, har vert borti at det avog til er problemet med risting i rattet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...