bmw black jet Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 kommer en stygg lyd ved lav fart høres ut som noe er løst ved venstre forhjul nesten men hadde den opp og sjekket, dro og dunket litt på stag og diverse deler men merket ble ikke noe klokere. har byttet casterstag og foringer hadde den på firehjulskontroll for litt siden. det høres nesten ut som om det er noe som er løst eller blir dratt med rundt men hørte ikke noe når jeg hadde jekket opp og snurret det rundt. er sikkert ikke så himmla lett og gjette seg til dette men håper kanskje noen haer har noen gode tips til hva det kan være.
Stonescream Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 rumlende lyd, skrapende, tikking? Kan jo være mye mystisk. Alt fra gåent hjullager til stein som ligger mellom bremseskive og dekselet. Sjekk plastikkdelene rett bak hjulet om de er løse. Ene siden min er litt slarkete og det gir noen plast-klikkelyder av og til. Evt, kanskje lage en video som gjør at en kan høre lyden selv?
Riberto Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Er det mer som skrangling når du kjører over humper og slikt, kan det gjerne være det ene eller begge de loddrette antikrengningsstagene, de såkalte "rakkelstagene" på E39.
Alpejohn Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Jeg også har en lyd ved venstre forhjul, høres ut som stein i bremseskiva, av og til skrangler og skraper det når jeg kjører sakte, og skrangler no fælt når jeg kjører i små hull.. Høres helt fælt ut Virker som det er en stein som ligger inni skiva og aldri kommer ut igjen.. Jævla irriterende
Bmwrob Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Er typisk feil på eldre E39 at de lager litt lyder grunnet bremseskjoldet på en eller annen merkelig måte ikke slipper ut stein/rusk som har kommet inn så lett. Demonter skivene og sjekk Evnt bytt til nyere bremseskjold
bmw black jet Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 takker for svar det er ikke stein, det er mer klunke lyd med jevne mellomrom som øker med farten.
Bmwrob Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Da høres det farlig ut som hjullager, typisk er lyd øker i takt med fart..
Bmwrob Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Jekk opp hele bilen, så snurrer du på hjulet.. Da hører du det, et annet som r typisk er at lyden øker ideet du svinger. Mer på den ene siden enn den andre.
bmw black jet Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 er nok ikke hjullageret heller virker mer som noe som enten treffer eller er løst. jeg får sjekke mer imorgen. lyden forsvinner når jeg trykker inn bremsene akkurat som om det strammer seg opp da.
Endre Hånde Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Du har ikke tatt av fjærene som går inn i bremsekalipper stempelet da? Eventuellt at de er slakke? Da vil jo bremseklossen bli med skiven til den stopper, så falle ned igjen en mm ellerno. Det vil klapre en del i lav fart, og komme bort om du tar på bremsen.
bmw black jet Skrevet August 11, 2011 Forfatter Skrevet August 11, 2011 det er nok meget mulig for hadde en som byttet dempere og fjærer som tok og byttet på klosser også. han mente det godt men satte på biltema klosser. skal starte med og sjekke der imorgen. takk for tipset.
bmw black jet Skrevet August 14, 2011 Forfatter Skrevet August 14, 2011 takker endre. det stemte det.
Endre Hånde Skrevet August 15, 2011 Skrevet August 15, 2011 Hyggelig å være til hjelp. Bra du fant ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå