Gå til innhold

Min F11 520dAT M-sport


caaatooo
 Share

Anbefalte innlegg

Mottok forresten Hartge hjulene i går :D Har ikke fått sett på dem med egne øyne, men selvfølgelig var det jo noen skår i gleden... det har blitt små transportskader på to av felgene (riper og små hakk), så nå blir det vel en runde med krangling med Schenker for å komme til enighet omkring dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den hvite med sorte felger som er ca 42 sek ut i filmen er en F10. :wink:

Alle disse er i USA, og der selger de ikke F11.

Finstuderte filmen nå, og du har nok rett... men tenk hvor rått det kunne blitt med slik senk på F11 også :D

Hehe, du ser vel forskjell på F10 og F11 baklysene. :wink:

Mottok forresten Hartge hjulene i går :D Har ikke fått sett på dem med egne øyne, men selvfølgelig var det jo noen skår i gleden... det har blitt små transportskader på to av felgene (riper og små hakk), så nå blir det vel en runde med krangling med Schenker for å komme til enighet omkring dette...

Ah, surt. Må de fikses eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg å sett den skikkelig lav, jeg også 8)

Hmmm.. med 6-trinns kasse så lukter det jo også ytterligere oppgraderinger ;) Blir morsomt å følge med! Så også bilder av bruksbilen din, kan jo bli en veldig fin bil det også med litt omsorg og kjærlighet.

Blir spennende å se hva du går for da. Kjipt med felgene! Krever som regel litt av en selv å få ordnet opp i slike saker. :?

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med Touringen enda. Den kan bli fin, men vet ikke om jeg har lyst til å legge noe tid og penger i den siden jeg føler det kan bli vanskelig å bli fonøyd med bilen. 520i er ikke mye å skryte av... :roll:

Ang E36'n er det ikke umulig at det kommer en liten oppgradering snart. Får se om det går i boks. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjorde han, i en meget pen CLS også.. men så innså han hvordan bilmerke som egentlig var noe igjen;) Så måtte han bare ha 2 nye bmw`r så han ikke skulle skjemmes ;)

Kjipt med felgene, men vet at du er flink å diskutere, så kommer vel til en grei enighet her ;):D

Kommer ned en dag så skal du få se senken på cabben, eller prøv å se etter i tråden.. Mats Hugo skulle legge ut bilder når han orket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, jeg byttet ut en E60 i en Mercedes CLS.. angret ikke på det for å si det sånn! :D Så ble det familie og andre prioriteringer, så da ble det først en E61 520d (kalt "havaristen" blant kjentfolk :P) og nå denne.

Var utrolig surt med felgene, men jeg håper på det beste. Er jo utdannet jurist selv så jeg kommer ikke til å gi meg med det første dersom det ikke går som jeg ønsker 8) Har jo primært lyst på nye felger da jeg frykter fargenyanser osv. dersom felgene repareres og lakkeres. Skadene har kun betydning for "forfengeligheten" og ingenting for bruksverdien på felgene, men på en ny bil og med såpass kostbare felger så skal det være strøkent - helt til jeg evt. selv skulle være uheldig å skade felgene. Har derfor innstilt meg på å kreve to fabrikknye felger, så får det heller bli en nedtur dersom dette ikke skulle gå.

Har ikke fått sett felgene selv enda siden de ble levert til en annen adresse enn min egen, men har fått noen bilder av dem som viser skadene.

bilde-3.jpg

bilde-4.jpg

Skader på den mest skadene felgen. Noen dype hakk, samt noen overflateriper:

bilde-6.jpg

bilde-5.jpg

Skader på den minst skadene felgen. Nokså dype riper:

bilde-7.jpg

Siden felgene er utformet slik de er så vises jo skadene veldig godt... og dersom jeg må omlakkere felgene så må jo samtlige omlakkeres for å få lik farge, og det vil jo jeg tape på - både i form av egne utlegg og et potensielt verditap ved videresalg. Men dersom omlakkering, mot mitt ønske, blir alternativet så tror jeg at Alpinhvite Hartgehjul vil bli neste års felgmote 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. jeg forstår, men du var fornøyd med CLS'en ellers?

Forøvrig veldig pen F11! BMW har virkelig gjort det bra med denne.

CLS'en er så langt den beste og helt klart fineste bilen jeg har hatt, kors på halsen. Blir jo som å "banne i kirka" på et BMW forum, men sant skal likevel sies. Nå var riktignok min utstyrt med stortsett alt den kunne utstyres med, og med Designo skinn, utvidet skinnpakke (bl.a. skinntrukket dashbord, midtkonsoll osv.) så føltes den veldig eksklusiv og forseggjort ut. Ellers var det jo slikt utstyr som AMG pakke, Airmatic, Comand, helelektriske seter m/ memory, Harman Kardon stereo osv. 320 CDI motoren var også en behagelig motor, særlig etter den ble "trikset" litt med. Anbefaler en slik en dersom du er i tenkeboksen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget flott bil! Dette er en bil som gjør seg råbra i hvit! Får meg nok F10/11 jeg også, i 2013 eller noe :wink: Kjenner til spontankjøp ja, var å kikka på en F10 med prisforlangende på 699 000,- "Off, alt for mye penger" tenkte jeg før selgern kommer "du skal få 400 000,- for 325en din og da er det "bare" 300 000,- imellom" Meget fristene, meget fristene men også meget farlig for den øvrige økonomi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært i tenkeboksen en stund nå kan du si. Har du lyst til å dele hva du måtte ut med for den du hadde?

Har gått i ett hele helga, men skal se om jeg rekker å sende deg en PM i løpet av kvelden eller morgendagen så kan vi ta det der :) Kjøpte jo riktignok min for over to år siden så prisen nå (og særlig med ny modell på markedet) er ikke på langt nær representativ for hva jeg betalte.

Meget flott bil! Dette er en bil som gjør seg råbra i hvit! Får meg nok F10/11 jeg også, i 2013 eller noe :wink: Kjenner til spontankjøp ja, var å kikka på en F10 med prisforlangende på 699 000,- "Off, alt for mye penger" tenkte jeg før selgern kommer "du skal få 400 000,- for 325en din og da er det "bare" 300 000,- imellom" Meget fristene, meget fristene men også meget farlig for den øvrige økonomi :wink:

Tusen takk for det :D Synes fargen kler den godt, selv om jeg godt kunne hatt en annen farge på den. Synes de kler sort også, men jeg skal aldri mer ha en svart bruksbil siden det er så mye stress å holde den "ny" i lakken.

Skjønner godt tankegangen din der, det er "bare" 300.000,- imellom. Samtidig er det enormt mye penger, særlig til å bruke ekstra på bil. Hadde jeg stått i dine sko, og hatt den bilen du har, så ville jeg ikke vurdert det. F10/F11 er meget gode biler, men jeg ville ha tenkt godt igjennom det før jeg ofret den motoren du har i din. Seks-sylindret diesel er så mye mer "rett" enn fire-sylindret, selv om den holder til norsk bruk og "fartsgrensekjøring". Var på langtur i helga, og i Finland fikk jeg "testet" den litt. Opp til 140 km/t gikk det greit, men på den hastigheten føltes det ut som at bilen traff veggen... når jeg kom til 170 km/t orket jeg ikke mer, det gikk rett og slett så sakte. Kan hende jeg er bortskjemt med å kjøre mer motorsterke biler, men sammenlignet med E61 520dAT'en jeg hadde (som riktignok var fulleffekt på 177 hk, mens denne er norgesversjon på 163 hk) så føles F11'en regelrett treg i slike hastigheter. Nå er dette kanskje ikke så relevant for den daglige bruken, hvor jeg synes bilen har krefter nok, men jeg ser ikke vekk ifra at bilen får enda et Hartge produkt for å hjelpe på dette når våren kommer... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Nå, har du fått montert hjul og senk på bilen? :)

Det dro ut i tid i dag, så verkstedet ble ikke ferdig med arbeidet (rakk ikke ta firehjulskontrollen). Så nå suser jeg rundt i en liten turbomatet Citroen DS3 (?), en mye morsommere bil enn jeg hadde trodd. Får bilen tilbake i morgen, kommer bilder da :D I kveld blir det uansett Døgnvill med bl.a. Roxette konsert, noe jeg virkelig ser frem til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser du den nok garantert :D Er bare å stoppe å slå av en prat, det. Er forholdsvis mye ute å kjører, på dagtid i arbeidssammenheng og på ettermiddagstid for å la lillemor få sove en blund der hvor hun sover best; i bilen :lol:

Skal se etter den jeg ;) Stopper nok en tur og ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...