scoot Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 NÅ er jeg og fatter rimelig lei denne forbanna E39'n til ho mor, det er en 97 modell 523i som vi snart har byttet alt på. Her er status: Begynte å riste når de bremset, greit nok, så vi begynte med det vi trodde, her er "har-byttet-lista" i rekkefølgen vi har gjort det på : Bremseskiver og klosser Komplett forstilling( bærearmer, casterstag, stabstag ) Styrestag med forstillingkontroll Bremseskiver og klosser IGJEN Så i dag byttet vi hjullager. ... FORTSATT rister det i pedalen og rattet når vi bremser i høy hastighet, også merkbart i byen men ikke sånn så det er irriterende. Hva faen er dette forno ? Anyone?
Inferno Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Second that. Byttet selv felger idag, og merket en SYK forskjell.
Morbus Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hva slag bremseklosser og skiver? Har vært borti splitter nye skiver som har vært ubrukelige.
Mikael-B Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Hvorfor ikke begynne med det letteste? Sjekke felger for kast og avbalansere.
Odd-M Skrevet August 11, 2011 Skrevet August 11, 2011 Avbalansering gjør ingen forskjell om du har kast. E39 er etter min erfaring oversensitiv på høydekast.
Bchris Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Sett på vinter felger og se om det hjelper Evt. skjer det av og til at nye bremseskiver og/eller klosser er av så dårlig kvalitet at det fører til risting.
KKise Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 E34 min rister også i bremsepedalen i høy hastighet, og jeg har byttet hele forstillinga, dempere/fjærer forran, har akkurat hatt hele hjulsettet på avbalansering med splitter nye dekker, og har fortsatt ikke funnet ut hva som forårsaker det. Jeg har ikke ABS. Blei det rengjort skikkelig på navet der bremseskivene ligger an før de blei montert ?
2000Touring Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Mangel av felgringer (mellom nav og felg) kan også skape problemer, dersom dette skulle vært brukt.
Bchris Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Mangel av felgringer (mellom nav og felg) kan også skape problemer, dersom dette skulle vært brukt. Husker at dette sleit eg med på ein gammal opel eg hadde. Manglet felg ring på ein felg framme på høgre sio, det var ubehagelig.
Dan Skrevet August 12, 2011 Skrevet August 12, 2011 Manglende senterringer kan forårsake vibrering ved vanlig kjøring også, spesielt når du kommer opp i litt hastighet. Prøv vinterfelgene eller få lånt deg noen felger for å utelukke dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå