Gå til innhold

Familiebilen E34 540i/6 Touring


liffi
 Share

Anbefalte innlegg

Må jo brenne litt i ny å ne. har bytta noen dekk siden jeg fikk montert Diffbrems! veldig morsom bil dette her. tror jeg gjorde et utmerket valg av Familiebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Nesodden ! di skal vist begynne å ha en del åpent fremover.

Frogn! Ikke Nesodden :)

Men joda.. ligger på "Odden"..

Synes selv det virka litt for glatt der, hadde vært flott om de droppa å olje banen før ungdommene kom :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Nesodden ! di skal vist begynne å ha en del åpent fremover.

Frogn! Ikke Nesodden :)

Men joda.. ligger på "Odden"..

Synes selv det virka litt for glatt der, hadde vært flott om de droppa å olje banen før ungdommene kom :wink:

var glatt ja. derfor jeg kjørte mest der hvor det IKKE var olja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste modellene M5 har vel 4-stemplet kaliper og 345x32mm skive fremme. Samme som 750?

stemmer det, men 750 er aldri levert med de bremsene.

750 er levert med 324x30 skiver og enkelstemplet eller 4 stemplet kalipper( den er ikke lik som m5 kaliper)

hadde 750 bremser foran på ene m5en, syns ikke det funket så godt, dog hadde eg org bremseklosser. så en bedre bremsekloss er nok å anbefale hvis du skal kjøre litt hardt.

Mye upresis info ang. bremser her. Dette er en fin kilde til hva som passer og ikke til e34, samt hva som er likt og ikke. Listen er ikke komplett, men det som står der er stort sett rett (jeg har ikke funnet noe som er direkte feil).

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Brakes.htm

Ingen m5 har samme calipper foran som 540, m5-calipperen fra 3,6 har større stempel og derav større bremsekraft enn 540-calipperen. 540 har faktisk bedre bremsebias enn m5 3,6 har, i hvert fall hvis man tar utgangspunkt i at bmw visste hva dem gjorde når de byttet til større bremser på m5.

M5 3,6-bremser foran på 540 vil derfor være en nedgradering av bremsene i forhold til originalt, forutsatt samme kvalitet på klosser og skiver. Med nedgradering mener jeg lengre bremselengde.

750 har aldri hatt 324x30 skiver i kombinasjon med en-stemplet calipper. De skivene ble levert med firestemplede calippere og ble (hvis realoem.com stemmer) bare levert på tyske versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme bilder!

Har du kobla ut parklysa, eller bare dårlige pærer? :D

Noe dårlig koblinger baki der ;) sto på noen Engle lys på den, å kablene er bare et stort surr. skjønner ikke hva som har skjedd med el nette til lysa !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...