Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har seg slik at en kompis har klart å lase døra på en E36 til en annen kompis, men nøkkelen i tenninga (skjønner ikke hvordan han fikk det til men, sånn er situasjonen)

Har prøvd å dirke opp døra, men til ingen nytte.

så har nå bestemt oss for å knuse ruta, men er usikkere på hvilken som er lettest å bytte ut.

Vil knuse et av bakdør rutene ettersom at de er manuelle.

Men hvilke av rutene er lettest å bytte?

Det som man kan sveive, eller den lille som ikke er mulig å sveive?

Hvor mye vil en sånn rute ca koste på en opphyggeri?

- Fredrik

Skrevet

Det er ikke så lett.

Faren min (som er brannmann) var med og prøvde med verktøy som er laget for dette.

Men det lot seg ikke gjøre.

Da døra var såpass tight, og at dørkarmen er designet slik at det ikke skal la seg gjøre.

Så vi må nokk knerte ruta.

Men uansett takk for hjelpen :)

Skrevet
Så vi må nokk knerte ruta.

Byttet sidevindu foran på min E39 i helgen, gikk egentlig veldig greit (med vindusheis).

Så en video på youtube som viste bytte av sidevindu bak - så vesentlig mer komplisert ut med fjerning av lister før vindu kunne tas ut - noe som ikke var nødvendig på førervindu - bare som et tips.

Betalte 400,- for brukt vindu hos Br. London i Oslo, og det var i utmerket stand (hadde fått en ripe i sidevindu ettersom en skrue i karmen hadde skrudd seg ut).

Skrevet

er jo ikke noe problem det da fredrik. da en litt sterk står med en liten løkke rundt og ben opp døra litt, så får du det til^^ gjort det før, ikke noe problem:)

Skrevet

Prøv å unngå å knuse ruta hvertfall. Bileier vil plages i all evighet med

glassbiter i setet og i bunnmatta.

Skrevet

Hvis han har tid til å vente litt, så er det jo alltids en mulighet å dra på bavaria og bestille en ny nøkkel. Det høres ut som han likevel trenger reservenøkkel.

Ta med vognkort del 2 (siden jeg regner med at del 1 ligger inni bilen), så får han ny nøkkel innen ett par uker.

Skrevet

Hvis du skal dirke opp døra må du på passasjer siden, siden fører døra er kapslet inni. Har du sentral lås, Kan du sette strøm på en av pæreholderne i baklykta, (hvis du kommer til).

Skrevet
Hvis du skal dirke opp døra må du på passasjer siden, siden fører døra er kapslet inni. Har du sentral lås, Kan du sette strøm på en av pæreholderne i baklykta, (hvis du kommer til).

dette har jeg ikke hørt om før:P forklar åssen detta funker?:P

Skrevet

Ja, hvordan virker dette med sette strøm på pæreholder i baklykta?

Fordi bagasjerommet ble ikke låst, selvom det er sentrallås :P

Det har seg også slik at han har en reserve nøkkel, men den henger på nøkkelknipet i tenningslåsen. Da han akkurat hadde fått henta den, og ikke rekt å gjøre noe enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...