Gå til innhold

540 svetter rundt diffen... Trenger litt hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke normalt på biler med automat org, dog fins det unntak selvfølgelig.

de fleste med 6trinns manuell har dette org.

enkelt og sjekke om du har.

jekk bilen opp på ene siden bak, greier du og vri hjulet da så har du ikke sperr.

Skrevet

jekk bilen opp på ene siden bak, greier du og vri hjulet da så har du ikke sperr.

Jeg bare tilføyer at du må ha bilen i nøytral om du skal klare å vri hjulet med bare et hjul jekket opp. ;)

Skrevet

Skal sjekke dette i måro..

Men Reiser ut på jobb på torsdag så får ta resten når eg kommer hjem..

Har kje skrudd så mye på bmw før ser du..

Skrevet

:mrgreen:

De gamle simmeringene (spesielt de som ikke har lekket), satt noe helt voldsomt i rust og skitt,

Henger med en kommentar som mulig kan hjelpe.....

Jeg vet ikke akk åssen diffen på e34 ser ut men på andre ting jeg har skrudd har jeg med fordel borret et hull i simringen og satt i en karros-skrue.

OBS ikke bor før du vet om det er plass på baksia, kanskje andre vet...?

Er det plass napper du elegant ut simringen med skruen.

Jaja torbfer som sagt bare et tips ut av lufta :D

Skrevet
De gamle simmeringene (spesielt de som ikke har lekket), satt noe helt voldsomt i rust og skitt,

Henger med en kommentar som mulig kan hjelpe.....

Jeg vet ikke akk åssen diffen på e34 ser ut men på andre ting jeg har skrudd har jeg med fordel borret et hull i simringen og satt i en karros-skrue.

OBS ikke bor før du vet om det er plass på baksia, kanskje andre vet...?

Er det plass napper du elegant ut simringen med skruen.

Jaja torbfer som sagt bare et tips ut av lufta :D

Takk for tipse :) ja kan ver andre som vet de:)

Skrevet

Personlig så har kaross. skruen kun fungert på simmeringer som knapt har sittet fast, men det er for all del bare å prøve. Simmeringen på f.eks inputaksling på girkassen har jo svakheter i godset nettopp for å bruke kaross skruer for å trekke dem ut (Ref. bentley manual). Dog gikk det ikke på noen av mine simmeringer.

Skrevet
Men brems altså sperr?

Det glemte jeg å skrive, men dersom du velger Castrol saf-xj slipper du å tenke på om du har brems eller ikke, den kan nemlig fint brukes på differ uten brems selv om den er laget for med. Resten av diffen er tross alt lik, når man tar bort bremseenheten. Oljen er litt dyrere enn castrols saf-xo (tror jeg den heter) for biler uten brems, men den er også helsyntetisk og grønn og fin. Gir en litt god følelse når man fyller den på.

Har du noe dokumentasjon/grunnlag for å si dette? Flertallet av manuellbilene jeg har vært borti har hatt antispinn og dermed ikke diffbrems.

Skrevet

Personlig så har kaross. skruen kun fungert på simmeringer som knapt har sittet fast
Poeng der Hafsmo, jeg har skrudd mest industri og der er det jo rust men ikke så ille som under bilen.

Lurer du fælt torbfer får du handle en øko-pakk med CRC og gyve løs dagen før demont :D

Har du noe dokumentasjon/grunnlag for å si dette? Flertallet av manuellbilene jeg har vært borti har hatt antispinn og dermed ikke diffbrems.

Prøv BMW tecnology guide. Jeg har heller ikke dok men mener alle 6ere e34 manuell har en viss sperre, ganske klene greier men drar deg rundt på asfalt.

Litt utenom men på 540 e34 ser det ut som alle manuelle har ASC og sperre mens e34 540 aut har ASC men lager moped-spor :D

Skrevet

Etter hva jeg har sett på E34 seksjonen på bimmerforums.com, virker det som det er langt mellom 540i/6er med original diffbrems (ikke ettermontert).

3.15 diff med brems fra 750i er en gjenganger på de aller fleste.

Kan være at M-sport versjonen har diffbrems som standard, men det er jo ikke akkurat hverdagskost.

Skrevet

Jeg har heller ikke dok men mener alle 6ere e34 manuell har en viss sperre, ganske klene greier men drar deg rundt på asfalt.

Litt utenom men på 540 e34 ser det ut som alle manuelle har ASC og sperre mens e34 540 aut har ASC men lager moped-spor :D

Det er direkte feil. Alle 540 e34 som er originallevert med ASC ble levert uten brems, uavhengig av girkasse. Opsjonen diffbrems sammen med ASC ble rett og slett ikke levert samtidig.

Hva som har blitt ettermontert er en annen sak. Jeg har ettermontert brems på min originale manuellgirede 540 og det fungerer så bra at jeg kan ikke skjønne hvorfor man ikke fikk betale for det på nittitallet.

Av de (få) manuellgirede 540 jeg vet om er det én som har vært originallevert med brems, og den har ikke antispinn.

Det kan selvsagt være et unntak for M-sportutgaver, de kjenner jeg ikke.

Edit: Noen presiseringer

Skrevet

"//MPower skrev:

nei egentlig ikke, bare utfra det eg har sett på diverse forum rundtom.

ja er vel sjelden med brems på biler med asc.

på min hadde eg ikke asc, og ikke brems, var automat i den org. en annen eg kjenner har brems på sin, den er org automat. det er vel relativt sjelden.

Skrevet

Etter hva jeg har sett på E34 seksjonen på bimmerforums.com, virker det som det er langt mellom 540i/6er med original diffbrems
Det er direkte feil. Alle 540 e34 som er originallevert med ASC ble levert uten brems, uavhengig av girkasse. Opsjonen diffbrems sammen med ASC ble rett og slett ikke levert samtidig.

Ja jeg diskuterer ikke men innser at det jeg sa var feil :D

Men jeg er ikke helt overbevist på e34 540manuell.

Kikk på youtube så ser du de fleste e34 540 med manuell drar piruetter mens ingen e39 V8ere gjør det. Jeg kikker litt på biler i utlandet og i tyskland averteres 540 manuell med ASC og sperre.

Men igjen dere, kun dette jeg gikk utfra, på ingen måte noen dokumentasjon for dere som krever det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...