Gå til innhold

Lasseln's E39 520d Touring - SOLGT!

lasseln
 Share

Anbefalte innlegg

Føler jeg har fått min dose nå, så nå har jeg revet av solfilm forran. samt alle stickers og lyktefilm.

Kommer til å sette på vinterfelger og heve bilen endel frem til godkjenninga nærmer seg. Orker ikke mere tull nå.

Vil også få 4000-5000,- i bot om jeg blir stoppet med solfilm på fremrutene igjen, så denne gangen kommer ikke solfilmen tilbake :P

kan dem gi bot for det ? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 378
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Føler jeg har fått min dose nå, så nå har jeg revet av solfilm forran. samt alle stickers og lyktefilm.

Kommer til å sette på vinterfelger og heve bilen endel frem til godkjenninga nærmer seg. Orker ikke mere tull nå.

Vil også få 4000-5000,- i bot om jeg blir stoppet med solfilm på fremrutene igjen, så denne gangen kommer ikke solfilmen tilbake :P

Det kan dem, det heter seg noe så fjongt som å "ikke etterkomme pålegg fra politiet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette reguleres av Kjøretøyforskriften kap. 31 § 31-1.3.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Du har hatt din dose med uflaks ser jeg...er ikke lett å drive med bil i norge.

Er det i nittedal du blir stoppa eller er det nedover mot byn?

Jeg kjører jo nesten lik bil så blir litt bekymra kjenner jeg for har sluppet billig unna så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Du har hatt din dose med uflaks ser jeg...er ikke lett å drive med bil i norge.

Er det i nittedal du blir stoppa eller er det nedover mot byn?

Jeg kjører jo nesten lik bil så blir litt bekymra kjenner jeg for har sluppet billig unna så langt :)

Føler jeg har fått min porsjon nå ja, skal si jeg er mett :P

Må si jeg syns lovens lange arm kan være litt av en festbrems. Jeg ser såklart grunnlaget for at ting blir slått ned på, men jeg føler alikevel at jeg har blitt straffet litt vel hardt, med tanke på at jeg faktisk har tuv-papirer og slikt i orden.

Del 1 av dette stykket utspilte seg ved 02:00 tiden på Skjetten.

Del 2 var 2 dager senere utenfor jobben i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ser du skriver litt om at det er strengt med forskjellig bredde forran og bak på touring utgaven? Vet du hvorfor dette er, og hvorfor det ikke er på sedan?

Spør av ren nyskjerrighet. Kjører på like felger som deg, og fint lite interessert i å bli stoppet pga. dette av svv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver litt om at det er strengt med forskjellig bredde forran og bak på touring utgaven? Vet du hvorfor dette er, og hvorfor det ikke er på sedan?

Spør av ren nyskjerrighet. Kjører på like felger som deg, og fint lite interessert i å bli stoppet pga. dette av svv.

Grunnen til at dette er strengt er vel i utgangspunktet fordi BMW selv ikke har levert forskjellige dimmensjoner forran og bak på touring, mens sedanen kunne bli levert med dette fra fabrikk.

BMW selv vil heller ikke gå god for bredere dimmensjon bak på touring, selvom det er plass til det uten at det blir komplikasjoner.

Jeg kommer til å spille på at det finnes godkjente hvertfall 2 godkjente M5 touringer på Norsk jord, samt at Alpina utgaven av E39 Touring er levert med forskjellig dekkdimmensjon på akkurat samme råkarosseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Det er jo i bunn og grunn veldig spesielt. Tenker, enten det er touring eller sedan så er mye av bilen det samme og da burde jo dimmensjoner vært likt på begge.

Hvordan er dette hvis man ser på Audi A6? Er det same shit der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår. Det er jo i bunn og grunn veldig spesielt. Tenker, enten det er touring eller sedan så er mye av bilen det samme og da burde jo dimmensjoner vært likt på begge.

Hvordan er dette hvis man ser på Audi A6? Er det same shit der?

Jeg er helt enig, syns samme modell burde hatt samme gjeldende regler, uavhengig av om det er touring eller sedan. Men slik er det dessverre ikke.

Hvilke dimmensjoner som er lovlig og ikke på Audi A6 avant/sedan har jeg ingen idé om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

På a6 er det ikke lov med forskjellig dim annet enn det avviket som er lov...

Jeg bytter til oem 17" msport 8/9x17 nå på vinterhjul. Satser på at det går fint siden det er originalbildet og ikke noe "styling-dim";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...