many man Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Er det noen som har brukt denne her til å låse kam når man bytter register reim på m40 1,8? http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... universal/ må man ha bmw spesialverktøy for å få låst kam drevene ordentlig eller kan man bruke borr for eksempel?
Haug530D Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Må ikke ha noe som helst når det er rem, eneste du må passe på er å få alle reimhjulene til å stemme overens med merkene når du setter den nye reima på igjen. Byttet på den første bilen min, en 520 med M20B20 motor og det var ikke noe problem, brukte ingenting for å holde ting på plass, monterte reima og sørget for at hjulene sto på de rette merkene, drog deretter hele greia rundt ett par ganger med en nøkkel på veivhjulet før jeg startet opp.
scoot Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 å låse kammen er jo såklart det enkleste, da er det jo garantert at den ikke rører seg Derimot; Kjøp en hvit tusj, lag tydelige merker så er det ikke noe problem.
dunderdo Skrevet August 23, 2011 Skrevet August 23, 2011 Kjøp en hvit tusj og merk på den gamle reima og på remhjulet oppe på kammen og på veivhjulet... Så måler du avstanden mellom de hvite merka på den gamle reima. Så lager du nye merker på den nye reima med samme avstand som du målte på den gamle... så monterer du reima og passer på at merkene på reima stemmer med de merkene du laget på begge hjulene... "you can't go wrong" (med mindre du monterer reima med feil rotasjonsretning da seff)
kazemnz Skrevet Oktober 15, 2012 Skrevet Oktober 15, 2012 hei jeg har enn bmw e46 2002 n42 motoren for justering ved bytte av VANOS enheten måha SpeSialverktøy. har none må man ha bmw spesialverktøy for å få låst kam.har none peiling som man kan bruken anna verktøy en spesial?takkkkkkk
kazemnz Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 hei jeg har enn bmw e46 2002 n42 motoren for justering ved bytte av VANOS enheten måha SpeSialverktøy. har none må man ha bmw spesialverktøy for å få låst kam.har none peiling som man kan bruken anna verktøy en spesial?takkkkkkk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå