BMWLarseren Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Hei. Noen som har gjort dette før? Jeg har undersøkt en del om dette , å har funnet ut at lyktene er heilt like men forskjell på kontaktene. Lurer på om det går ann å få kjøpt nye plugger til ledningene? hvordan de må kobles og kan vær greit å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Du må gjøre om på kontaktene og ha ny lysmodul. Dersom bilen din er produsert før 03/2005 er det langt mer omfattende å bygge om enn om den er bygd etter.. Uansett så må du bytte lysmodul for at det skal fungere i tillegg til kodin. Baklyktene er greit der er det plugg and play. Du får jo ledningsnett kit til preface fra facelift, de kitene jeg har hørt om er at du må lodde deg innpå det ordinere ledningsnette siden facelift har andre kontakter. For at alt skal fungere feilfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Du må ha ny lysmodul (09/2006 eller nyere) og adapterkabelsett for å konvertere fra pre-LCI halogen til LCI halogen. Skal du bytte til LCI lykter foran må du ha nye baklykter og tilhørende kabelsett for dette også ettersom det ikke går an å programmere ny lysmodul til å fungere med nye hovedlykter og gamle baklykter. Det er en fordel om bilen er produsert etter 03/2005 ettersom de har like kabler som faceliftbilene. Det er av den grunn en mye enklere jobb å flytte over pin'ene til faceliftkontakten pga. likhetene (selvom noen av pin'ene skal stokkes om). Biler produsert før 03/2005 har andre fargekoder og slikt på kablene. Baklykter er ikke (!!!) plug and play. Baklyktene krever ekstra kabel som kobles til ny lysmodul. Du må ha lysmodul som er for biler etter 09/2006. Det finnes imidlertid adapterkabelsett med konverteringsbokser som gjør at du slipper å bytte til ny lysmodul og strekke ny kabel. Denne koster imidlertid ca 2500kr til 3000kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Det jeg egentlig mente med plugg and play baklykter var at det er det vist en kjøper slikt kit som inneholder konverteringsbokser og kabelsett. Kjører selv med LCI baklyter rep. nå fortiden, grådig liten synlig forskjell egenlig, men er konverteringsbokser og kabelsett der og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Adapterkablene er det Bruce Miranda som står bak. V6.1 kablene er ute og disse er vesentlig bedre enn de tidligere versjonene. Nå er jeg kanskje pirkete, men jeg er opptatt av detaljer - i mine øyne er det svært stor forskjell på disse replicaene og originale Hella LCI lykter.. hhv. OEM LCI, OEM LCI og "replica LCI"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Ja forskjell er det jo, men er jo bare at glasset på rep. som ikke er ruglete, mangler en SMD på siden, refleksen på siden, ryggelyset er flyttet på,men dette er jo en liten detalj egentlig. Stod med mine parkert vedsiden av en orginal på en parkeringplass her en kveld var jo forskjell ja, men lite sånn sett. Lyset om kvelden var også grådig likt muligens litt sterkere på orginal da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWLarseren Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 det er litt mer som må til enn jeg hadde tenkt. blir en dyr oppgradering dette da koster jo 3000 for baklykter 6000 for hovedlykter er jo snakk om nesten 15000 totalt da på BMW i Ålesund så trodde de at det var plugg'n play. måtte kun bytte kontakten på lyktene. Bilen min er reg første gang 08/05. Er det noen som har faktisk gjort denne oppgraderingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Førstegangsregistrert har ingenting med når bilen er produsert. For alt man vet så kan en bil være produsert 01/2001, men den er førstegangsregistrert 01/2010.. Bilen får ikke 2010 spesifikasjoner av den grunn.. Det er flere i den store verden som har bygd om både til LCI halogen og LCI xenon som er adaptive og for biler med Head Up Display. Det går hele veien i at det må byttes lysmodul og at dette må kodes. Hvorvidt du bare kan bytte frontlyktene og kode lysmodulen uten å ha byttet baklykter vet jeg ikke, men det vil være nærliggende å tro at man må foreta en full operasjon. Plug and play er det uansett ikke. Da ville BMW allerede vært på banen med adapterkabler som går fra gammel kontakt på ledningsnettet til ny kontakt til lykter, slik det er på ombygging av E39 til facelift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soulhunter Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Hallo folkz. Første gang jeg er her så være greie mot meg Jeg har lurt på dette en stund nå. Jeg har en 5 serie 06 m-sport. Vil bygge front og bak lyktene til lci led som de nyere modelene har. Hvor mye kan dette koste? Mvh Rana Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå