gullsakar Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 hvordan vaske motor\motorrommet? kan jeg spraye med motorrens og bare høytrykke med god avstand? kan jeg drite meg loddrett ut da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Kva slags bil har du? Dekk til litt elektronikk. Ta på avfetting. Bruk forskjellige koster for å rense. Bruk rennende vatn for å ta det vekk. Det er mange som bruker høgtrykkspyler, men det torer ikkje eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 som i profilen.. 1999 320i e46.. nei skeptisk til høytrykk jeg også men for høre litt rundt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Jeg skummer ned hele motor rommet og høytrykk spyler etter jeg har vaska over. Så starter jeg rett etterpå og lar den gå seg helt opp til drifts temp i mens jeg vasker den utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Gir gass jeg og , avfetting på skitne motorer og bare såpe på forholdsvis rene motorer. Så høytrykkspyleren , masse vann Men stort sett så sviver de rent med en gang, hender att 12eren ikke går på mere enn 6syl inntil den er tørket litt. Ikke hatt noen problemer med dette, og er mye bedre med ren motor enn skitten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 24, 2011 Forfatter Share Skrevet August 24, 2011 fin å ren motor der ja.. får håpe jeg ikke mister 3 av mine 6 syl da skal nok prøve meg på en vask før høsten virkelig setter inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Nå skal ikke jeg være negativ og krisemaksimere her, men du KAN grille en styreenhet på den måten (ved å la den gå seg tørr selv om den ikke tenner på alle). Den tenner muligens ikke på alle fordi høyspenten til pluggen kortsluttes til jord pga. fukt (overslag), og dette KAN ta livet av driverne til coilene. Jeg har sett det skje, men i 95% av tilfellene så går det greit. Men vær forsiktig, jeg har mange års erfaring innen elektronikk, og jobber som bilmekaniker nå, og jeg er ikke veldig glad i motorvask. Men tar man forhåndsregler så går det stort sett bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjeid Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Jeg skummer ned hele motor rommet og høytrykk spyler etter jeg har vaska over. Så starter jeg rett etterpå og lar den gå seg helt opp til drifts temp i mens jeg vasker den utvendig. Skummer ned, som i foamcannon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet August 24, 2011 Share Skrevet August 24, 2011 Eg bruker avfettning og bare høytrykkspyler. De går fint. kan og dekke til luftfilter å sånn de skade kje de;) har opplevd 1 gang at de blei overslag fra pluggene og blokka men de va bare til de tørka. Ellers har eg aldri opplevd noe negativt med å høytrykkspyle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 fin å ren motor der ja.. får håpe jeg ikke mister 3 av mine 6 syl da skal nok prøve meg på en vask før høsten virkelig setter inn.. Skal ærlig inrømme att det der er ikke bare vasking, men mange timer med pussing og polering. All plastikk fikk en behandling i oppvaskmaskin og etterpå smurt inn med klissete dekkfornyer fra meguiars som etter noen dager ble tørket rent. Da blir plasten svart som natta Kona ble noe sur da hun så dette Sjønner ikke det hva faen er oppvaskmaskin til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Helt riktig bruk av oppvaskemaskinen der Terje Jeg avfetter hvis nødvendig, spyler med varmtvannsHT fra litt god avstand. Vasker så hvis nødvensig med såpevann og vaskevott. Spyler til slutt av med samme HTen fra god avstand. Dekker til luftfilteret og er ellers forsiktig med dynamo og e-boksen. Så i ny og ne polerer jeg lakkerte flater som dempertårn, innsiden av panser og ellers der det er greit å polere. Da blir det seendes slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huldra66 Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Nå skal ikke jeg være negativ og krisemaksimere her, men du KAN grille en styreenhet på den måten (ved å la den gå seg tørr selv om den ikke tenner på alle). Den tenner muligens ikke på alle fordi høyspenten til pluggen kortsluttes til jord pga. fukt (overslag), og dette KAN ta livet av driverne til coilene. Jeg har sett det skje, men i 95% av tilfellene så går det greit.Men vær forsiktig, jeg har mange års erfaring innen elektronikk, og jobber som bilmekaniker nå, og jeg er ikke veldig glad i motorvask. Men tar man forhåndsregler så går det stort sett bra. Du kan ha ett poeng der , liker ikke og vaske andre sine motorer i tilfelle noe skulle gå til helvete. Enklest og ta sjangsen på sin egen. Vaske på lunken motor er en mulighet ,og la den tørke selv etterpå den vil da ha en god del resvarme i blokka til og iverfall tørke rimelig raskt det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 25, 2011 Forfatter Share Skrevet August 25, 2011 fin å ren motor der ja.. får håpe jeg ikke mister 3 av mine 6 syl da skal nok prøve meg på en vask før høsten virkelig setter inn.. Skal ærlig inrømme att det der er ikke bare vasking, men mange timer med pussing og polering. All plastikk fikk en behandling i oppvaskmaskin og etterpå smurt inn med klissete dekkfornyer fra meguiars som etter noen dager ble tørket rent. Da blir plasten svart som natta Kona ble noe sur da hun så dette Sjønner ikke det hva faen er oppvaskmaskin til da hehe jag kan garantere at jeg hadde fått høre det av madammen hadde jeg vasket bilen i oppisen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet August 25, 2011 Forfatter Share Skrevet August 25, 2011 Nå skal ikke jeg være negativ og krisemaksimere her, men du KAN grille en styreenhet på den måten (ved å la den gå seg tørr selv om den ikke tenner på alle). Den tenner muligens ikke på alle fordi høyspenten til pluggen kortsluttes til jord pga. fukt (overslag), og dette KAN ta livet av driverne til coilene. Jeg har sett det skje, men i 95% av tilfellene så går det greit.Men vær forsiktig, jeg har mange års erfaring innen elektronikk, og jobber som bilmekaniker nå, og jeg er ikke veldig glad i motorvask. Men tar man forhåndsregler så går det stort sett bra. nei her kan man komme ett stykke med bittegrann sunn fornuft.. jeg kommer til å fjerne endel smuss og støv først med luftpistol og være varsom med å blåse høytrykk rett på elektronikk og filtre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 25, 2011 Share Skrevet August 25, 2011 Jeg skummer ned hele motor rommet og høytrykk spyler etter jeg har vaska over. Så starter jeg rett etterpå og lar den gå seg helt opp til drifts temp i mens jeg vasker den utvendig. Skummer ned, som i foamcannon? Oh yes, godt med skum! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå