Gå til innhold

Bimmers sin PORSCHE tråd!

wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Hva tror du om den jeg la link til da Werther? 3.6l 964 motor og ca 1100kg, må vere sprek da!

Den går nok grisebra. Porsche sine hk er ganske spreke, og du burde ikke fokusere på at du "mangler 200hk". En kamerat av meg som også er på forumet her har jo en E30 med S38B38, og selv han ble imponert over draget i min 3.2 (chip og eksos - kanskje 245hk).

Den du linket til er nok sprekere enn din nåværende E30 med S50 - 911en er jo påkostet med mye bra deler (spesielt G50-kassa er en fordel). Det største problemet med den er at den blir for hardcore, og lite egnet til kjøring på vei. Jeg ville heller kjøpt en 911 som kan brukes i det daglige - det er mer valuta for pengene og gir mere kjøreglede/livsglede i det lange løp enn baneprosjekter som bare står...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helt ufattelig at det må en porsche tråd til på et BMW forum for å holde tulletråden ren for porsche prat.

Det er ikke en dag man er på tulletråden uten at noen snakker om porsche. Ikke noe å lese om BMW omtrent.

Det jeg egentlig mener; dette var en meget fornuftig tråd, når det først skal prates så mye om porsche her.

Og jeg mener også Cayenne er småfrekk. :)

Spørsmålet er hvorfor du mener at tulletråden skal være fri for spesielt Porsche? Det jeg mener er at nettopp den tråden historisk har fanget opp alternativt bilsnakk mm. Er det annet du mener man ikke bør ta opp i tulletråden? At Wicky evt. har fobier mot Porsche i tulletråden, men ikke utenfor tulletråden gir ingen dypere mening eller forklaring. Tråden er imidlertid OK... like OK som om de samme innleggene hadde vært skrevet i tulletråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med tulletråden er at det omtrent bare er de samme 10-15 personene som poster innlegg, og er veldig uoversiktlig og vanskelig å følge med på om man ikke er på bimmers hver dag slik som de som poster i tulletråden er. (over 1000 sider per dags dato og tulletråd nr. 3)

Derfor synes jeg det er greit at man kan starte topics som ikke blir stengt med en gang pga. "tulletrådmateriale".. Flere stengte tråder jeg har sett som kunne vært interessant for mange som sikkert ikke engang gidder å klikke seg inn på tulletråden fordi det er fåtall som orker å ble gjennom utallige sider med tullsnakk for å finne noe interessant å lese om.

Over til topic:

Jeg har en gang sittet på med en 1987 mod 911 turbo med en del performance oppgraderinger, utrolig godt holdt og var nylakkert da jeg satt på med den.

Mener den hadde blitt benka til rundt 450hk, gikk utrolig bra, (var første gang jeg satt på med en bil som hadde litt krefter over det normale) og gliset mitt varte fra jeg satt meg i bilen til jeg våkna dagen etter med krampe i trynet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først krangling om porsche i tulletråden så når man først får en porsche tråd.

neida nå skal vi krangle litt her også, om hvorfor man snakker om porsche i tulletråden

haha, på tide å få seg en hobby :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt noen klassiske Porscher. Jeg hadde imidlertid disse modellene da de stadig var til salgs nye hos Porsche. Jeg var i motsetning til Werther spesielt glad for 928 S med V8 motoren på 300 HK... hvis vi ser bort fra automatgearet som var en relativt håpløs 3-trinns sak. Motoren og resten av bilen var imidlertid en drøm. Jeg opplevde understelet som så bra at uttrykket "krymper" om bilens fysiske størrelse passet meget bra. Bilen formelig krympet i hendene på deg og hadde ekstremt agile kjøreegenskaper. Modellen ble oppfattet som tung på 80-tallet, men 1450 Kg er ikke mer enn en E46 318i Touring veier. 928 var og kanskje er verdens beste langtursbil. Langt kjørte jeg også med min 928 S... helt til Gibraltar.

Jeg har også hatt G-serie modellen Werther har. 911 Carrera Coupé med 231 HK. Det var en fantastisk konstruksjon, men jeg ble aldri 100% fortrolig med hekkmotorkonseptet. Jeg hadde ikke store nok baller til å utnytte kjøreegenskapene på en skikkelig måte og ballene ble ikke større etter at jeg snurret på Ullernchausseén rett før avkjørselen til Smestad retning østover. Kraften som plutselig tok tak i bilen var massiv og fullstendig irreversibel... skikkelig skummelt. Det gikk bra og både bilen og jeg var uten skader. Jeg synes også at støynivået i hastigheter over ca. 80 Km/t var lovlig høyt. Modellen er iallefall ikke kjent for komfortnivået, men et ikon og en milepæl i historien er den absolutt.

Min favorittmodelll når det gjelder Porscher fra 80-tallet er 924 S, men den modellen har jeg aldri hatt. Jeg har imidlertid hatt både 924 og 944. 944 er interessant når det gjelder 924 S iom. at den modellen er den eneste som hadde en 944 motor. 924 S var derfor i praksis en 944 med 924 modellens vesentlig mer elegante karosseri. Når dette er nevnt er selvfølgelig 944 også en fantastisk konstruksjon... spesielt S2 modellen med med den store rekkefireren på 2990 cm3 og 211 HK. Dette er under tvil Porsches kanskje beste all round modell hvis man ser bort fra 968. 968 er imidlertid dyr og knapt så elegant som 944 med den eksterne faceliften.

Jeg har også hatt to Mercedes-Benz W201. Den siste kjøpte jeg sogar ny i 1989. Det var en facelift 190E 2,3 med automatgear. Tanksfølelsen denne bilen ga deg på slutten av 80-tallet var formidabel og som Werther skriver helt enestående også i historisk forstand. Jeg var imidlertid "dum" nok til å bytte den inn i en ny W124 230E, men den var ikke like harmonisk. Større og mer gedigen, men langt fra like gjennomført som kjøremaskin. Som en totalpakke var 190E 2,3 nesten uslåelig... iallefall sammen med en Mazda MX-5 "Miata"... :)

Alle bilene er nærmere beskrevet i min egen tråd som kan nås via linken nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med tulletråden er at det omtrent bare er de samme 10-15 personene som poster innlegg, og er veldig uoversiktlig og vanskelig å følge med på om man ikke er på bimmers hver dag slik som de som poster i tulletråden er. (over 1000 sider per dags dato og tulletråd nr. 3)

Derfor synes jeg det er greit at man kan starte topics som ikke blir stengt med en gang pga. "tulletrådmateriale".. Flere stengte tråder jeg har sett som kunne vært interessant for mange som sikkert ikke engang gidder å klikke seg inn på tulletråden fordi det er fåtall som orker å ble gjennom utallige sider med tullsnakk for å finne noe interessant å lese om.

Jeg er enig i dette synspunktet og som jeg skriver i et tidligere innlegg har jeg egentlig intet imot denne tråden. Det som imidlertid kommer til å bli en utfordring for bimmers som forum er når andre krever egne tråder om alt fra Ford Sierra Cosworth til Ski-Doo. Slikt har tulletråden tradisjonelt fanget opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt G-serie modellen Werther har. 911 Carrera Coupé med 231 HK. Det var en fantastisk konstruksjon, men jeg ble aldri 100% fortrolig med hekkmotorkonseptet.Kraften som plutselig tok tak i bilen var massiv og fullstendig irreversibel... skikkelig skummelt. Det gikk bra og både bilen og jeg var uten skader. Jeg synes også at støynivået i hastigheter over ca. 80 Km/t var lovlig høyt. Modellen er iallefall ikke kjent for komfortnivået, men et ikon og en milepæl i historien er den absolutt.

Jeg har også hatt to Mercedes-Benz W201. Den siste kjøpte jeg sogar ny i 1989. Det var en facelift 190E 2,3 med automatgear. Tanksfølelsen denne bilen ga deg på slutten av 80-tallet var formidabel og som Werther skriver helt enestående også i historisk forstand. Jeg var imidlertid "dum" nok til å bytte den inn i en ny W124 230E, men den var ikke like harmonisk. Større og mer gedigen, men langt fra like gjennomført som kjøremaskin. Som en totalpakke var 190E 2,3 nesten uslåelig... iallefall sammen med en Mazda MX-5 "Miata"... :)

Beklager langt sitat, men vi liker jo endel av de samme bilene.

Men du har rett - når man kjører G-serien på grensen kan det fort gå gæli. Jeg har enda ikke opplevd noe virkelig skummelt på vei, men på autoslalom (Gardermoen flystripe kjeglebane) har jeg fått en håndfull når jeg har satset absolutt ALT. Snurret to ganger på tørt i 70km/t (utrolig hvor fort den kommer, ikke nubbesjans å rette opp) og 5-6 ganger på vått.

Angående komfort: Nei, min er senket og stivet opp. Dvs den er ganske ukomfortabel på turkjøring. Dessuten er det vindstøy fra 120km/t og oppover. På Autobahn kan den bli litt masete - den trives meget godt i 240-250km/t, men det støyer ganske bra!

Det jeg elsker med min litt slitne W201 er kvalitetsfølelsen - lyden av dørene som slenges igjen, og kvaliteten på interiøret. Den er dog noe løsere i trusa enn min W204, litt mykere og sladdevillig.

Du må ikke få meg til å starte med MX-5/Miata...Tidenes beste sportsbil sammen med 911. Herlige biler med helt sinnssyke kjøreegenskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...