Gå til innhold

bilsvindlere...

frk.stake
 Share

Anbefalte innlegg

hei.. :!:

Jeg heter heidi og har min andre BMW, den første hadde jeg bare ett halvår, en 316 som jeg gikk fort lei..

siden jeg driver med fotografering trenger jeg litt plass så jeg bestemte meg for å kjøpe en 520 st.vogn..

Leter på finn.no og finner en 2000 mod m km stand 139 000...den var ganske så fin ellers også..

at den hadde gått såpass kort var vel det som gjorde at jeg kjøpte den. 65 000,- var en grei pris også..

servicehefte var fulgt til 122 000..utført i tyskland..burde kanskje stusset litt der men noen tar seg en tur dit

for service veit jeg...

Det første som gjorde at jeg ble forbannet var at de hadde sendt med 4 dårlige sommerhjul i stedefor 4 vinterhjul gått

bare ett halvår..da jeg skulle ringe de var alle tlf avslått eller ute av drift...da begynte jeg å undre meg...

Etter å ha sjekket litt i permen fant jeg en kvittering med et navn og en jobb som utført her i norge på ett verksted

og km stand var der oppført med 193 000...sjekket ut navnet på kvitteringen og det viste seg og være forrige eier..

Jeg ringte han og han kunne fortelle at bilen var 220 000 da han solgte den med alvorlig motorfeil for 20 lapper...

alle sevicer fulgt frem til 210 000 her i norge så mitt service hefte er altså falskt...

Etter mye om og menn...fikk ikke tak i de som solgte meg bilen..som om de aldri har ekstert.

Har tatt kontakt med NAF.advokat så får vi se hvor langt man kommer...

Jeg hadde kjørt bilen bare 25 mil så begynte det å ryke hvitt og motorkraft forsvant...var sikker på at topp-pakningen var gått

eller noe i den dur...men så viste det seg at det var vann i spjeldhuset..masse..det virket som om det var vanlig vann, det hadde ikke minsket noe frostvæske.

Poenget med at jeg skriver her at jeg trodde ikke dette var så lett å få til lengre og at de slipper unna med sånt er forbasket irriterende..

de var kurdere de jeg kjøpte bilen av..noen innvandrere ødelegger for andre..jeg kommer ikke til å stole på sånne igjen.

Det burde i dag vært et system som gjorde dette litt værre for svindlerne..som f.eks;

Når man skal ha en forsikring på en bil må man opplyse om km.standen..når man skal ta den av ved salg el.l så skulle man igjen

ha oppøyst om km standen og forsikringen kunne sendt disse opplysningen til vognkortregistret slik at det f.eks sto i vognkortet

hva den sto på da du kjøpte bilen..

eller i forbindelse med eu-kontroller...det burde ikke være så vrient å få til ett system egentlig..

Ja, sånn er det bare..noen lurer folk og denne gangen ble jeg lurt...

de hadde også tatt ut cd-veklser og en forsterker..makan!

Er det noen her inne som har vært utsatt for sånn type svindel? Hva gjorde isåfall du?

Dette er forresten et sted man kan finne svar på mye..da viften plutselig ikke virket fant jeg fort ut her inne at det motstandstykke..

glimrende hjelpeside!

Takker for eventuelle synspunkter og tilbakemeldinger!

ha en strålende lørdag... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hei

tusen takk for tilbakemeldingene!

Har navn og adress men har blitt rådet til å holde meg unna, de er kurdere og etter hva jeg fikk høre er de hevngjerrig og tar ingen sjanser sånn sett..

her er annonsen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29623984

venter på svar fra advokaten så det blir vel en politiannmeldelse vil jeg tro..

er litt parkert egentlig...men ønsker vel mest å stoppe de så ikke fler blir svindlet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var kjipt.

Det jeg reagerte på ved annonsen er serviceheftet. Du kan se at alt er skrevet av samme person, spesielt 2 tallet ser man det på. Men er jo lettere å se det nå når man vet at det er lureri.

Bedre lykke med neste bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede et km system, km legges alltid inn på eu kontroll. Bare å ringe "bt" og spørre.

Veldig synd med slike hendelser, desverre er det ikke lov å si at man ikke bør handle med "slike", da er man bare rasist.

Ikke bare er dette "svindel" og km juks, men så til de grader. Planlagt og gjennomført. Anmeld og gjør det du kan for å senke denne karen. Og så synd at de kan leve "trygt" på et rykte om at det kan gå galt om du besøker dem. Se hvor tøffe de er når noen som er litt større enn dem besøker dem. Blir så grenseløst provosert bare av å høre om dette!

Viktig å få med den andre norske eieren her, han kan jo bekrefte hva som er sant og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt kjipt når slikt skal skje.

Jeg ville trolig ikke ha handla med kurdere, kanskje om man hadde vært 110% sikker på at det ikke er svindel, se an personen osv. Er dessverre så altformange av "våre nye landsmenn" som driver med bilsvindel.. Spesiellt bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal nok ikke gi meg, har skrevet til flere medier om dette problemet, Navnet og adressen som står på annonsen stemmer heller ikke,

det er haugerudtunet og ikke den veien som står. De driver med bilsalg, har noe i lillestrøm og noe i ski, driver også møbelsalg..der de bor er

rekkehus og de eide 3 eller 4 stk etterhverandre..en hel haug på samme adresse og en haug med telefoner, men nå er de fleste ute av drift..

har fått tak i ett par stk men de legger bare på røret.

Jeg er selv drit forbanna på de, på toppen av det hele, når vi var hjemme hos de og skrev kontrakten så satt de og sa det var så trist at mange utlendinger ødela for

mange andre..for vi er ærlig og snille gutter! Snakk om søppel-prat!

Takk..til TRF-Racing for forslaget om å ta med forrige eier..det var en god idè jeg ikke har tenkt på. Han sa jeg bare skulle ta kontakt hvis det var noe:-)

Ja, det er nesten skummel å snakke negativt om "våre nye landsmenn" ... men aldri om jeg handler med noen "slike" igjen..

Det er igrunn sjeldent at dette er problem idag..jeg ble helt paff for trodde det var helt ut å drive med sånt tull idag..har ikke hørt om slikt

på en evighet. Derfor har jeg også sendt saken til tv2-hjelper deg for å sette fokus på dette..skulle vært artig å hatt en statestikk om hvem

som driver mest sånn; nordmenn vs våre nye landsmenn:-)

takk folkens..for at dere bryr dere! alldeles glimrende å få feedback her:-)

smil fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt og solgt mange biler iløpet av min tid...og eneste gangen jeg ble lurt var av kurdere som jeg kjøpte en bmw av...gåen motor og skrudd tilbake kmstand...men heldigvis for meg så fikk jeg ordna opp i det...på en ganske ok måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nok med det...hadde ikke kjørt bilen mer enn 25-30 mil...så fant jeg ut at det er nok toppakningen som er gåen..

hvor uflaks går det an å ha! Nå kan vi heldigvis fikse dette selv men likevel...det er no dritt!

Jeg er sikker på at de visste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...