Gå til innhold

Diskkrasj på bildeserveren

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oss brukere fortjener vel egentlig ingenting. Er ikke akkurat slik at noen her betaler for å være medlem.

Man burde tvært i mot være takknemlig for at han ikke bare har stengt ned bimmers, siden han knapt har hatt tid til å drive siden det siste året.

Bildeserveren kommer nok opp igjen tidsnok skal du se.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvorfor bildeserveren kjøres på en seperat server enn websiden? Tenker i mitt hode ville det vært best å plassert dette på et og samme sted hos en leverandør med speiling av disk (konstant backup) slik at dette slipper å skje i fremtiden =)

Kun et innspill, ikke kritikk:)

edit: Leste dårlig gjennom post og så på antall bilder.. Var en god del bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem at de står separert. Speiling av disk vil jeg nesten gå ut ifra det er, evt et annet raid med feilhåndtering. Uansett raid er det alltid sjanse for at driten ryker. Da gjelder det å ha backup på en eller annen måte.

Sent from my HTC Sensation 4G using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart det går tregt når jeg ikke vet at det er noe galt... 8)

Fikk vite det først i går. Dessverre en powersupply som har røket.

Siten kjøres på server med dobbel PSU og SCSI-disker med speiling, men bildene tar så mye plass at det ville blitt for dyrt å ha det på hovedserveren, med tanke på diskplass. I tillegg får jeg ikke hoste siten på ikke-kommersiell konto/linje, mens bilder kan jeg selvfølgelig hoste fritt på en privat linje. Derfor gjør jeg det, og til nå har det ligget på en ganske ordinær PC med linux. Men nå har altså powersupplyen røket, derfor er den nede.

Tilfeldigvis noen i Bryne/Stavanger-området som har en lik power liggende?

f2vhb9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...