Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Vet om flere som er godkjente, så det skal jo gå

Åja, har hørt at det ikke gikk av en eller annen grunn, men det stemmer da tydligvis ikke :)

Men det er vell veldig mye dokkumentasjon som skal til for å få det til? Jeg har forsåvidt bremser med tuv papirer opp til 330hk på e30 som skal på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med :)

ser ut som du har mye arbeid forran deg... hehe :)

Hehe, ja er ingen tvil om det! Kjekt at flere vil følge med på prosjektet mitt :D har brukt mye tid på det eletriske i skrulokale, men er snart ferdig med det! Så da får jeg brukt mer tid på bilen :)

Jeg vurderer å kjøpe nye bakskjermer.. Skjermene som står på er valsa. Jeg liker i utganspunktet ikke det. Og velsinga er i tilleg veldig dårlig utført og er stor fare for at det vil ruste ytters langs kanten på buen :? Skal legge ut noen bilder senere i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med :)

ser ut som du har mye arbeid forran deg... hehe :)

Hehe, ja er ingen tvil om det! Kjekt at flere vil følge med på prosjektet mitt :D har brukt mye tid på det eletriske i skrulokale, men er snart ferdig med det! Så da får jeg brukt mer tid på bilen :)

Jeg vurderer å kjøpe nye bakskjermer.. Skjermene som står på er valsa. Jeg liker i utganspunktet ikke det. Og velsinga er i tilleg veldig dårlig utført og er stor fare for at det vil ruste ytters langs kanten på buen :? Skal legge ut noen bilder senere i kveld!

how much for de gamle skjermene da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med :)

ser ut som du har mye arbeid forran deg... hehe :)

Hehe, ja er ingen tvil om det! Kjekt at flere vil følge med på prosjektet mitt :D har brukt mye tid på det eletriske i skrulokale, men er snart ferdig med det! Så da får jeg brukt mer tid på bilen :)

Jeg vurderer å kjøpe nye bakskjermer.. Skjermene som står på er valsa. Jeg liker i utganspunktet ikke det. Og velsinga er i tilleg veldig dårlig utført og er stor fare for at det vil ruste ytters langs kanten på buen :? Skal legge ut noen bilder senere i kveld!

how much for de gamle skjermene da? :P

Dem selger jeg billig, hvis du er interisert i dem! :wink:

Men det er jo noe rust på dem, så er jo på ingen måte fine.. Men jeg hadde nok ikke bytta dem vist det ikke var for valsinga, for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått holdt på litt med bilen. Er uten tvil mye rust! :P

Jeg har også bestemt meg for å bytte ut bakskjermene! Er litt rust på dem, samt at dem er dårlig valsa. Litt vanskelig å se på bilene..

IMG_2015.jpg

IMG_2040.jpg

Det som allerede er sveisa, hadde fått endel overflate rust ettersom det ikke ble behandlet med noe. Har pussa vekk overflaterusta, men misstenker at det er rust i overlappen mellom gammelg gulv og plata.. Så blir å kutte bort dette, for å så helsveise.

IMG_2046.jpg

Feste til diffen så ikke så gale ut, men mellom bjelken og festet, var det mye rust:

IMG_2039.jpg

Sveiset et hull bare for å få litt variasjon:

IMG_2049.jpg

Luftingene i gulvet (til venstre for der jeg har sveisa) er jeg veldig i tvil om jeg skal la være, eller om jeg skal tette disse. Er mangen slike rund forbi under bilen. Noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei ny arbeidsøkt på bilen :)

Er endel rust rundt setebelte festene:

IMG_2051-1.jpg

Så kappet bort:

IMG_2058.jpg

Og sveiste på ei plate:

IMG_2061.jpg

Jeg skal jo ha M3 bakseter, så tenkte å kun sveise på igjen 1 "festebrankett" til setebeltet. Men det hulles som er borret der fra før av, er ikke i senter av bilen, men litt til høyre.. Noen som kan bekrefte at det er rette plassen hullet er borret? Mest logskt er jo at festet skal være helt i midten av bilen..

Jeg sveiset en liten platebit kant i kant, bare for å ha prøvd det. Tar lenger tid + blir tynnere der hvor sveisen er sammenlignet med når platene overlapper. Men blir jo vanvittig mye finere! Glad for at dette ikke er en org M3, da måtte nesten alle platene blitt sveisa slik, for å bevare den org :)

IMG_2060.jpg

IMG_2063.jpg

Har kjøpt med Startec baklykter:

IMG_2065.jpg

Og carbon flippen som skal på bilen:

IMG_2068.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gleder meg til fortsettelsen av tråden din :) No som du er godt i gang med sveisinga, sveis plate betane butt i butt! Dette tar kanskje litt ekstra tid, dog eit mykje flottare resultat og mykje betre med tanke på rust seinare. Sveiser du med overlapp, har du med ein gang fin inngangsport for fukt mellom platene og rust i framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...