Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Sjå korleis han her har gjort det:)Det blei jo strøkent resultat!

Ganske sikker på du får tilgang sjølv om du ikkje er medlem

http://forum.vccn.no/showthread.php?657 ... ser/page52

Det var noe nytt for meg å bruke vinkelsliperen til å få glattet ut di verste porene. Men er litt redd for at det skal bli ugjevnt, så tror jeg prøver med kun pussepapir til å begynne med, og ser hvor fort det går. Ser han har brukt ca 2 timer pr felg, og det er ikke så alt for gale :) Mine har jo også endel smalere kanter enn hans felger..

Takk for linken! :)

Noen som har erfaring med å polere opp etter sandblåsing? Er det mye, eller ekstremt mye arbeid? Håper på at jeg klarer å få spendt felgen opp i dreiebenken på skolen, hvis ikke blir e46'n brukt som "dreiebenk"

Det er ikke noe problem. I værste fall må du til med våtslipepapir og vann. Mine felger var stygge. Begynte med 240 papir og avsluttet med 1200. Deretter var det bare å polere opp. Har du tilgang på benk er det en enkel jobb. Jeg hadde felgene på bilen, jekket opp og kjørte tomgang i 2. gir.

Oki :) Frykter at jeg må til med litt grovere enn 240 på disse felgene, jeg har litt dårlig tålmodighet med slike ting :P Men skal passe meg fra å begynne med for grovt, siden det fort kan bli mye arbeid å få bort pusseripene etterpå..

Dette prosjektet blir bare bedre og bedre! :D Et veldig grundig og godt arbeid, dette blir en helt utrolig rå bil!!! Alltid like gøy å se oppdateringer og fremskritt som er gjort :)

Takk for det! :) Kjekt at folk vil følge med på det jeg gjør, det er også motiverende med tilbakemeldinger! :)

Så litt bedre ut med Wurth sin bodybeskyttelse ja :)

Ja, jeg er fornøyd selv også :) Skulle muligens hatt noe annet utenpå (kansje bengalakk?) for å fått en finere sortfarge, men får bare bli slik det er nå i første omgang.. Gidder ikke bruke mer tid på det :P

Ser jævls gydd ud!! :D. Denne e klar te e30meet 2013 ;)

Hehe, så bra! ;) Ja, jeg regner med at bilen blir å se på e30meet neste år.. Det er vertfall e30meet som blir mitt "hovedtreff" neste år, da jeg var veldig fornøyd med årets treff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca ein time pr felg på mine Futura, fra veldig stygg bane med masse porer til ferdig høg glans polert. Starta med fil på heile bana faktisk og trappa nedover med finare papir. Avslutta med 1200 våtslip før polering. Så lang tid tar det ikkje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som ett veldig grundig gjennomført prosjekt;) skulle ønsket jeg hadde samme sveiseferdighetene som du:P har nå læst gjennom hele tråden å gleder meg til å se fortsettelsen;) grattis med artikkel i Gatebil da;)

Så bra! :)

Det å sveise er ikke så veldig vanskelig i grunnen! Jeg hadde nesten aldri sveisa tynnplater før jeg begynte, kun bytta et par bakskjermer og litt div. Hadde jo sveisa endel andre ting tideliggere da. Men er igrunnen bare å prøve seg frem, og få litt råd og tips fra dem som kan det godt! :) Er for det meste øving å bli flink i sveising..

Brukte ca ein time pr felg på mine Futura, fra veldig stygg bane med masse porer til ferdig høg glans polert. Starta med fil på heile bana faktisk og trappa nedover med finare papir. Avslutta med 1200 våtslip før polering. Så lang tid tar det ikkje:)

Hvis jeg klarer en felg pr time, så er det jo nesten kjekt arbeid! :D Får nesten bestille meg polerings stoffene jeg trenger fra gasolin, og prøve meg på en felg. Hadde egentlig tenkt å ikke begynne med dette før om en stund, men er litt spendt på å se hvor mye arbeid det er..

Ellers så har jeg fått tatt meg tid til å skrudd sammen di ferdig lakka felgene. Har selvfølgelig fugt dem også :)

IMG_2527.jpg

IMG_2532.jpg

IMG_2538.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund tilbake, så fikk jeg forespørsel om jeg var intr i å være med i en artikkel i Gatebil bladet. Dette svarte jeg selvfølgelig ja til :) Artikkelen er i siste nummer av Gatebil, og ser slik ut:

Artikkelen.jpg

Jeg er stort sett fornøyd med det som ble skrevet :) Jeg liker ikke at bilen ser så lilla ut i fargen på bildene, men det er pga lysstoffrøra og lite lys utenfra..

For di av dere som nå ser at jeg er student, og da tenker at denne bilen blir finansiert av mine foreldre, tenker feil! Jeg har jobbet mye i et par år før jeg begynte med studier, og spart opp endel penger da. Jeg jobber i tillegg 40% stilling utenom studiene nå, i en mekanikker stilling. Får på ingen måte mer av foreldrene mine, enn det som er vanlig! :) Men det som er helt sikkert, er at jeg drikker skjeldnere enn det en gjennomsnittlig student gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...