Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for mangen hyggeligge komentarer! :D

Lika stå på viljen og effektiviteten din, dette blir bra :) Blir det cab-stivere på dempertoppane framme? Husk også å sveise inn festebrakett for M3-ekspansjonstank, om du skal ha det. Har du bestemt deg for farge?

Ja, er planen med cab-forsterkninger forrann.. Har sjekka at dempertårna ikke har seget inn, greit å vite før disse sveises på. Kjenner du til om det er noe spessielt med de cab forsterkningene dem selger på koed? Jeg tenkte å bare slipe ut av en 6mm stålplate, gjør samme nytten det trodde jeg.

Takk for rådet. Jeg har ikke bestemt meg for hvordan jeg gjør det med ekspansjonstank, tipper at det blir å lage en i rustfritt, for å få den plaseringen jeg ønsker.

Fargen er ikke helt bestemt, men blir nok en mørk blåfarge..

Se her ja, dette må følges med på! Flott prosjekt, ser ut som du virkelig kan sakene dine. Hvor mye måtte du ut med for nye bakskjermer?

Jeg kjøpte "brukte" skjermer av en her på forumet. Dem har vært punkta på en annen bil tideliggere, men litt sanblåsing og retting langs kantene så er disse som nye! Er orginal BMW skjermer..

Husk mye bilder av en slik karosseri jobb! må være fint å vite at alt har vert gått over.

Ser du har kontroll på mig'en og så dette blir bra :wink:

Hehe, ja er veldigt kjekt i ettertid! :D Synes forsåvid at det er gøy å holde på med karosseri, men er nok litt lei når bilen er ferdig rustsveisa.. Jeg har tatt minst dobbelt så mangen bilder som er lagt ut her, men blir mangen nesten like bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jobba med bilen i dag også :) Fikk god hjelp av to kompiser med å få bakskjermen riktig plasert, samt å montere litt karosseri deler for å se at ting passer. Skjermen er kun punkta på, og kommer ikke til å fullføre punktinga/helsveise før jeg har bytta den andre skjermen samt bakplata. Er veldig fornøyd med resultatet, jeg har aldri bytta en hel bakskjerm før. Heller ikke kompisene mine hadde det :P

Her er bilen med dør og sideskjørt montert:

2011-10-10193214.jpg

2011-10-10193222.jpg

2011-10-10193233.jpg

2011-10-10193245.jpg

Og med bakluka og c-stolpe utbyggeren montert:

2011-10-10202203.jpg

Er i tvil om hvordan jeg skal montere flippen på vinga. Enten slik:

2011-10-10202521.jpg

eller slik:

2011-10-10202540.jpg

Blir egentlig litt voldsomt på siste bildet, men er jo flere som har flippen montert slik på m3'n sin..

Legger også ut noen bilder av bremsene jeg skal bruke:

IMG_0524.jpg

IMG_0537.jpg

Når det var montert foran på gamle banebilen:

IMG_0527.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut. Flappen ville jeg montert "lavest" i første omgang, og evt justert den lengre opp viss en får dårlig grep bak

Takk :) Har du gått i gang med å skifte skjermene på din bil?

Ja, tror nok jeg går for å ha den i laveste posisjon. Det er litt overkill vist ikke.. Personlig så tviler jeg på at det er merkbar forskjell på hvordan flippen står :?

Skal følge med her, rått å se et karroseri med rust bli til en skinnende juvel, noe det kommet til å bli når du er så nøyaktig som du er, stå på !

Ja, er nok ekstra kjekt å eige bilen etterpå en slik oppussing, vil jeg tro..

Jeg er vertfall veldig gla for at jeg har vippa som bilen står i.. Er vanvittig greit å bare snu bilen i den posisjonen der det er best å jobbe. Blir et penere resultat også da :)

Slenger meg på med applaus og følger med på noe som likner på et svært fint prosjekt! :) Stå på videre! :D

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt mer med bilen. Har begynt å lage klart til 210 diffen:

2011-10-15150015.jpg

2011-10-15150721.jpg

2011-10-15170925.jpg

Borret også klar huller for å montere IE stabbstaga. Fant ut at alufestet som kommer fra IE tok litt i ene plateskjøyten, slik at festet ikke fikk klemt skikkelig inntil.

Er godt mulig dette er likt hos andre som skal montere slike stabbstag, men er ikke så lett å legge merke til. Viser ikke så veldig bra på bildet :?

2011-10-14185515.jpg

Dette ble løsningen, enkelt og greit:

2011-10-14190544.jpg

Har også fått bytta ut litt mer stål rundtforbi, og forsatt med helsveising av skøytene..

2011-10-15170950.jpg

2011-10-15171017.jpg

2011-10-15180612.jpg

2011-10-15180623.jpg

2011-10-15180636.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sand gikk det på undersiden av bilen da ? Skal blåse motorom, undersiden og noe inni veldig snart så hadde vært greit å vite hvor mange kg en bør belage seg på å handle :P

Jeg har til nå brukt 4*40kg sekker.. Kommer nok til å trenge minst 4 til.

Jeg bruker ikke vanlig blåsesand, da det er ganske dyrt. Jeg kjøper sand som er beregnet til å ha i fugene når enn legger belegningssten, den minste typen.. Den er litt i største laget for sandblåseren fra biltema, så den tetter seg litt.. Mens sandblåseren fra Jula til 159kr funker veldig bra!

Det koster ca 1/4 med slik sand sammenlignet med blåsesand fra biltema. Den er ikke fult så effektiv, men er ikke store forskjellen. Blir jo heller ikke gjenbrukt. Betalte 240kr for di 4 sekkene med sand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...