S:M:G Skrevet April 21, 2013 Skrevet April 21, 2013 MrMurphy er en jævel, jækla synd det der, men regner med du får ordnet opp på en grei måte.
BMW E30 325 Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Uff, uff. Ikke morro å lese. Må si det ser ut som du tar det med godt mot , og ikke gir opp. Det er bra, bare stå på, å få det sammen igjenn:D
Jås Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Nei å nei,dette var kjedelig å lese...håper det ordner seg greit til igjen for deg!
Pedi Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Satan, dette var unødvendig.... I am out of words, men det er ikke annet å gjøre enn å hive seg rundt. Shit happens, vær glad du ikke sto midt på fjellet ellerno....
e30 tic Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Den var lei, eneste positive er at det skejdde tidlig nok mye surere å stå med slikt mitt på sommeren, dette fikser du
Dirty Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Huff Jeg har kanskje en komplett motor til salgs 3.8 står i en e30 nå om du er interesert?
tommyheimberg Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Nei faen.. det var skikkelig slag i ryggen da:-(... Men håpe det ordner seg:-), er m30 veiva lik? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
G-RACING Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 Ahh, det var surt å lese, no som du var nesten klar. Som nevnt over, bra det er no det skjer og ikkje midt på sommaren! Så effektivt som det går med deg er det vel ikkje lange tida før det er gang på bilen igjen
magne_ Skrevet April 22, 2013 Forfatter Skrevet April 22, 2013 Takk for tilbakemeldinger. Jeg har nå fått åpnet motoren. Det ene stempelet har fått endel skader. Det er også skade på toppen, men vi konkluderte med at den kunne reddes. Det er også sprikker i blokka, rundt der hvor toppboltene er skrudd i blokka rundt det sprukne stempeltet :( Disse lå i bunnpanna: Register strammeren: Skal disse strekene i veiva være der? Toppen, over stempelet med skader: Stempel: Det er også forholdsvis dype riper i sylinderveggene.. Sprikker i blokka: Jeg er så heldig at jeg har gode kopiser som stiller opp! Jeg skal få kjøpe blokk/veiv og oljepumpe av Tommy (E28 Power), og gromme smidde stempler og råder av Rune (Turbo touring). Jeg er veldig i tvil hva jeg skal gjøre. Jeg har jo mest lyst til å få bygget motor klar for turbo, men innser at jeg ikke er i nærheten av å ha rå til dette.. Lurer på om det heller mot å bygge opp den blokka som Tommy har liggende, med orginal innmat. Jeg er så drittlei av å bruke penger på denne bilen, uten å få noe tilbake. Det er så gale, at jeg vurderer faktisk å bare la den stå, til jeg har rå til å få bygget motor skikkelig!! Men kommer vell til å angre viss jeg ikke får den på hjul..
Morty999 Skrevet April 22, 2013 Skrevet April 22, 2013 ser ut som er en sylinder som ikke har fått nok bensin heller her akkuratt. toppen se rjo smelta ut på bildet ? det som lå i bunnpanna er strammern til oljepumpa, og skal stramme kjedet, strkene på veiva skal være der ja. men mene rå huske att di ikke er der på s38 ? mener s38 har slett flate der men er ikke sikker. EIDT ser ut som du har m5 veiv i framkant
Yngve Skrevet April 23, 2013 Skrevet April 23, 2013 Aiai, dette var det en kan kalle totalras ja.. Det deformerte stempelet er vel banka mot toppen? Det er vel ikke usannsynlig at det er derfor blokka sprekker og.. De stramme skinnene til oljepumpa er hel "normalt" å finne løst i sumpen på disse motorene.. Uansett, stå på videre- det blir bra tilslutt Men tror eg hadde vurdert Dirtys tilbud her ja..
magne_ Skrevet April 23, 2013 Forfatter Skrevet April 23, 2013 Var det jeg og tenkte når eg såg det ser jo ut som det har smeltet Jeg tror nok at det er bildene som lyger. For meg ser det ut som skaden på toppen skyldes stempelet som har slått oppi. Morty: Jeg er i tvil om det er bolt eller mutter i front. Men TROR det er bolt. Tusen takk for god hjelp på PM! Fikk du utskrift av afr kurven av Bsh? Nei. Jeg snakket med han i dagmorres, og han var ganske sikker på at afr hadde ligget gjevnt på 12.5 Aiai, dette var det en kan kalle totalras ja.. Det deformerte stempelet er vel banka mot toppen? Det er vel ikke usannsynlig at det er derfor blokka sprekker og.. De stramme skinnene til oljepumpa er hel "normalt" å finne løst i sumpen på disse motorene.. Uansett, stå på videre- det blir bra tilslutt Men tror eg hadde vurdert Dirtys tilbud her ja.. Ja, tror du har rett i at det er derfor blokka er sprukket. Det er også kun rundt det knuste stempelet blokka er sprukket. Ok, greit å vite! Huff Jeg har kanskje en komplett motor til salgs 3.8 står i en e30 nå om du er interesert? Jeg sender deg en PM fy f.. surt.., dette koster "litt" Hehe, ja ingen tvil om det! Jeg har jo heller på ingen måte rå til dette, så det er egentlig største problemet Jeg har ikke skrudd så mye motor, og har heller ikke sett på så mangen havari. Men jeg tror nok at det skal gå fint å skru i sammen igjen ei ny blokk. Jeg vet at BSH la inn et ganske safe oppsett på motoren min, så jeg tror ikke at det er hovedgrunnen for havari. Dette er jo faktiskt en over 20 år gammel motor, og jeg vet ikke kilometerstand på den. Den har også blitt for varm noen ganger når den sto i banebilen. Det er også ganske mye avleiring / brent olje i motoren.
Thunegutt Skrevet April 23, 2013 Skrevet April 23, 2013 Virkelig synd å lese dette Håper du skraper sammen noen kr til å få bygget sammen ny motor. Bygg mest mulig original du, så får du heller bygge turbo-oppsett når du får råd til det. Ingen vits å kjøre turbo-oppsett som sugemotor ihverfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå