Spretter Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Velget står mellom 2 stk. De har gått like langt, og er ganske like utstyrsmessig tror jeg. Prisen er også lik. Alt 1: 2008 525 XDAT Platina Grå (?) Fahrzeugbeschreibung: Teillederausstattung (Reflex/Anthazit) NAVIGATIONS-SYSTEM PROFESSIONAL Park-Distance-Control (PDC) Bi-Xenon Scheinwerfer 2xLordosenstütze Lenkradheizung Automatikgetriebe mit Steptronic Sitzheizung Tempomat Dachreling 4xel.Fensterheber Sport-Lederlenkrad Cupholder Adaptives Kurvenlicht 6xAirbag Klimaautomatik Edelholz Bambus Maser Anthrazit ABS/DSC Lichtpaket USB-/Audio-Schnittstelle 17"Alufelgen orig. BMW Handy vorb. Bluetooth Schnittstelle CD-Wechsler Business Paket Scheckheftgepflegt Unfallfrei ein sehr schönes und gepflegtes Fahrzeug aus 1.Hand Alt 2: 2008 525 XDAT Hvit Firehjulstrekk, Skinnseter, Aluminiumsfelger, Sentrallås, Elektriske vindusheiser, Startsperre, Servostyring, ABS, ESP, Navigasjon, Full servicehistorikk, Cruisekontroll, Xenon hovedlys, Parkeringssensor, Seteoppvarming, Dieselpartikkelfilter, EU-Kontroll gjennomført, Garanti XDrive, automatgir, Sportsratt i skinn, GRØNN kile frontruten, rail, Sun blind for bakre sidevinduer MEKANISKE, INTERIØR & AU ENSPIEGEL automatisk dimming, skipose, koppholdere, lagring pakke, sportsseter, oppvarmede seter foran, lyktespylere, Park Distance Control (PDC? ), Xenon frontlykter for lav og fjernlys, Adaptive frontlykter, automatisk klimaanlegg, cruise control, lyspakke, USB-grensesnitt AUDIO, navigasjonssystem Den grå har navi proff, den hvite har mindre skjerm. Men ellers så skiller det lite, den hvite (premium selection) har garanti noe jeg ikke kan tenke meg den grå har.
Spretter Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Ingen av disse har nivåregulering, men hvor vanlig er det? Og "trenger" jeg det? Heller mer mot den hvite pga garantien.... Er disse sparsomt utrustet, eller er de ganske ok? No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 203 ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 386 ROOF RAIL 417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 442 CUPHOLDER 464 SKIBAG 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 563 LIGHTS PACKAGE 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 698 AREA-CODE 2 7DA BMW SERVICE INCLUSIVE 3/90 7RP ADVANTAGE PACKAGE 7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
awt Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Garantien er ikke verdt noenting i Norge dessverre. Nivåregulering trodde jeg var standard på alle e61? Personlig hadde jeg tatt den hvite, men det er kun fordi jeg synes sølv/grå er en kjedelig farge. Hadde de vært samme farge hadde jeg valgt den grå grunnet navigasjonen.
Spretter Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Garantien er ikke verdt noenting i Norge dessverre. I følge selgeren (BMW forhandler) så var den gyldig i hele europa. Var noe garanti plus....?? Edit: Europlus het garantien.
awt Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Jeg hadde tatt en telefon og fem til BMW Norge eller en norsk BMW-forhandler for å forhørt meg om dette. Jeg har ingen erfaring med garantien, men har lest et par steder at det er veldig vanskelig å benytte seg av denne i Norge. Om en i det hele tatt får brukt den, må en selv legge ut for reperasjonen og deretter søke til europlus(?) om og få dekket dette i etterkant såvidt jeg har forstått.
Spretter Skrevet August 29, 2011 Forfatter Skrevet August 29, 2011 Bedre å kjøpe IF superforsikring med andre ord...
awt Skrevet August 29, 2011 Skrevet August 29, 2011 Her er en kort tråd der en har erfart dette ihvertfall. Jeg hadde vært tryggere med en slik forsikring du nevner ja.
Spretter Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Oppdatering: Den hvite utgikk... Men har kommet en ny utfordrer, så trenger veldig hjelp her. Hvilken er best og hvilken vil være mest lettsolgt og holde seg best i pris? Fikk noe sure bilder av den blå nå... Den blå har nivåregulering, panoramatak og hengerfeste, noe den grå ikke har. Den blå har kjipt ratt... XDrive firehjulsdrift diesel partikkelfilter Automatisk overføring Hengerfeste med ball dreibart hode uten modellbetegnelse Grønn kile frontrute takreling Panorama glass soltak Velour gulvmatter Beverage Holder sportsseter Oppbevaringspakke oppvarmede seter Hovedlys PDC Xenon lys Automatisk klimaanlegg med utvidede funksjoner Cruise control med brems funksjon Navigasjonssystem Professional Talestyring system integrert Forberedelse for mobiltelefon med Bluetooth-grensesnitt CD-vekslere HiFi Professional Logic Seven BMW Individual solbeskyttelse glass Del skinninteriør antrasitt refleks LM hjul stjerne talte 243 Høyglanset svart interiør trim Auxiliary Skinn ratt med multifunksjon
larserso Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Adaptive lys er gull, men personlig må jeg si at delskinn og Webasto (antar det er hva auxilary er men at ordet heating mangler) er mer verdt samt at den blÅfargen er den fineste fargen du kan få på en E61:)
Jan Tore Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 De setene så jo bare heslige ut. Den siste mangler også sportsratt.
Arimanni Skrevet September 9, 2011 Skrevet September 9, 2011 Drit i sportsrattet, den blåfargen var nydleg! Kommer vel i bunn og grunn ned til kva bil du liker best når du ser dei. Enten liker du den, eller ikkje. Utfra bildene likte eg best den kvite. (Ironisk nok når eg liker blå biler best )
Spretter Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Ble den blå gitt Rattet kan jo byttes, og setene er antrasitt/refleks. Så de er mørke, bildene lyver PY51 Modell BMW 525d xDrive Touring 0A35 monacoblau metallic FLAT Stoff-/Leder-Polster Reflex Anthrazit/Schwarz Ausstattung : 02SC LM-Räder Sternspeiche 243 0200 Dieselpartikelfilter 0203 Allradsystem 0205 Automatikgetriebe 0211 Dynamische Stabilitäts-Control 0220 Niveauregulierung 03AC Anhängerkupplung schwenkbar 0320 Modellschriftzug (Entfall) 0346 Chrome Line Exterieur 0354 Grünkeilfrontscheibe 0386 Dachreling 04BX Interieurleisten grau hochglänzend 0402 Panorama Glasdach 0423 Fußmatten in Velours 0441 Raucherpaket 0442 Getränkehalter 0481 Sportsitze für Fahrer/Beifahr. 0493 Ablagepaket 0494 Sitzheizung Fahrer/Beifahrer 0502 Scheinwerfer-Waschanlage 0508 Park Distance Control (PDC) 0522 Xenon-Licht Abblend-/Fernlicht 0534 Klimaautomatik 0544 Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion 06AA BMW TeleServices 06AB Steuerung TeleServices 0609 Navigationssystem Professional 0612 BMW Assist 0616 BMW Online: Online-Plattform 0620 Spracheingabesystem 0633 Handyvorb.Bluetooth Business 0672 CD-Wechsler 6-fach 0677 HiFi-System Professional 0698 Area-Code 2 für DVD 07SP Handyvorb.Bluetooth integr. m. Navi Professional 0761 Sonnenschutzverglasung 07RP Advantage Paket
larserso Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Godt valg og gratulerer med det som ser ut som en nydelig bil!
Baker Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Grattis med flott bil! Legge til at jeg har brukt Europlus garantien i Norge. Norske verksteder er gjerne litt vrange. Jeg sendte et pristilbud fra bmw til europlus og fikk dette godkjent. Så betalte jeg reparasjonen selv og fikk etterbetalt i løpet av noen få dager. Men merk at det er litt av hvert som ikke dekkes, og fratrekk om bilen er over så og så gammel. Men helt verdiløs er forsikringen altså ikke. Og sikkert gull om det skulle skje noe alvorlig med motor eller gir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå