Gå til innhold

"greier" til bakhjuls stilling på BMW E-39

karsten
 Share

Anbefalte innlegg

Vet jeg har lest om det før(når jeg hadde E-30) men finner det ikke igjen. Det var noen som produserte noen slags "blokker" til spindelen/bakhjulslager på BMW slik at man slipper den rare vinkelen på bakhjulene ved senking av bilen og slipper den vannvitige dekkslitasjen på innsiden av dekket. Er det noen andre her som vet noe om dette eller kjenner til om det er noen som driver med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg har lest om det før(når jeg hadde E-30) men finner det ikke igjen. Det var noen som produserte noen slags "blokker" til spindelen/bakhjulslager på BMW slik at man slipper den rare vinkelen på bakhjulene ved senking av bilen og slipper den vannvitige dekkslitasjen på innsiden av dekket. Er det noen andre her som vet noe om dette eller kjenner til om det er noen som driver med dette.

Kanskje det er dette du leter etter: http://www.bavauto.com/lview.asp?imgfil ... 193526.jpg

http://www.bavauto.com/shop.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig klar over siden jejg har jobbet med disse bilene i noen år :) og justerte hjula før ferien. men jeg tenkte på på å redusere dekk utgiftene litt, ser jo ut som en 64 folkevogn der den går. de foringene å bra ut. De jeg tenkte på var en slags skrå slipt spacer man satt i mellom der mn fester lager til bære arm. mulig jeg er helt på jordet. er noen år siden sist jeg drev med E-30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig klar over siden jejg har jobbet med disse bilene i noen år :) og justerte hjula før ferien. men jeg tenkte på på å redusere dekk utgiftene litt, ser jo ut som en 64 folkevogn der den går. de foringene å bra ut. De jeg tenkte på var en slags skrå slipt spacer man satt i mellom der mn fester lager til bære arm. mulig jeg er helt på jordet. er noen år siden sist jeg drev med E-30 :)

Den tok jeg ikke. Du er fullstendig klar over at den har camber justering, likevel ønsker du å montere camber justering?

Ifølge denne siden har han greid å hente inn mer enn en grad camber med originale justeringer, så det burde gå helt fint å redusere dekkutgiftene.

http://www.bmwdiy.info/alignment/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er på jakt etter er noe som gjør at du for yterligere justeringer så man får bort den "bobble" hjulstillinga på bak hjula, når du senker bilen, eller har på M-understell. :)

Jeg skjønner hva du mener, derfor kom jeg med den linken på foringene tidligere.

E39 har orginalt camberjustering bak, problemet er at det på mange e39 så får du ikke justert tilstrekkelig når den er senket. Dette varierer fra bil til bil, dette står også på mange av hjulstillingsskjemaene til de som har e39. Tror det er en tråd her inne om dette problemet som har hvert diskutert tidligere. (Knirkeforing, Camber, unormal innvendig dekkslitasje).

Sikkert flere her inne med e39 som har erfart dette og kan komme med flere og bedre opplysninger.

Jeg har ikke fått dette problemet enda [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ikke rare justeringa på camberen. skulle hat ett lengere camber stag på toppen hvis en kan kalle det for det, med justering. fått tak i noen uniballs og ett solid gjengestykke med Links+Rechts gjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Det er vel ikke stort mer enn foringer som ikke har hull i senter. Så de er nok fine de :)

Om jeg ser helt feil, så er det ihvertfall en tanke. Få dreid opp foringer med hull som ikke er i senter. Da har du "endret" lengden på armen og har da hentet mer justering. Om man dreier foringene i 0,2 overdim, så roterer den ikke i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...