karsten Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Vet jeg har lest om det før(når jeg hadde E-30) men finner det ikke igjen. Det var noen som produserte noen slags "blokker" til spindelen/bakhjulslager på BMW slik at man slipper den rare vinkelen på bakhjulene ved senking av bilen og slipper den vannvitige dekkslitasjen på innsiden av dekket. Er det noen andre her som vet noe om dette eller kjenner til om det er noen som driver med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Vet jeg har lest om det før(når jeg hadde E-30) men finner det ikke igjen. Det var noen som produserte noen slags "blokker" til spindelen/bakhjulslager på BMW slik at man slipper den rare vinkelen på bakhjulene ved senking av bilen og slipper den vannvitige dekkslitasjen på innsiden av dekket. Er det noen andre her som vet noe om dette eller kjenner til om det er noen som driver med dette. Kanskje det er dette du leter etter: http://www.bavauto.com/lview.asp?imgfil ... 193526.jpg http://www.bavauto.com/shop.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 29, 2011 Share Skrevet August 29, 2011 Eneste jeg har vært borti som er ala dette er K-sport bak camber just stag.. De solgte det på GS før, vet ike om de har det lenger da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 30, 2011 Share Skrevet August 30, 2011 E39 har justerbar camber bak originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet August 30, 2011 Forfatter Share Skrevet August 30, 2011 Det er jeg fullstendig klar over siden jejg har jobbet med disse bilene i noen år og justerte hjula før ferien. men jeg tenkte på på å redusere dekk utgiftene litt, ser jo ut som en 64 folkevogn der den går. de foringene å bra ut. De jeg tenkte på var en slags skrå slipt spacer man satt i mellom der mn fester lager til bære arm. mulig jeg er helt på jordet. er noen år siden sist jeg drev med E-30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet August 30, 2011 Share Skrevet August 30, 2011 Finnes ikke til E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 31, 2011 Share Skrevet August 31, 2011 Det er jeg fullstendig klar over siden jejg har jobbet med disse bilene i noen år og justerte hjula før ferien. men jeg tenkte på på å redusere dekk utgiftene litt, ser jo ut som en 64 folkevogn der den går. de foringene å bra ut. De jeg tenkte på var en slags skrå slipt spacer man satt i mellom der mn fester lager til bære arm. mulig jeg er helt på jordet. er noen år siden sist jeg drev med E-30 Den tok jeg ikke. Du er fullstendig klar over at den har camber justering, likevel ønsker du å montere camber justering? Ifølge denne siden har han greid å hente inn mer enn en grad camber med originale justeringer, så det burde gå helt fint å redusere dekkutgiftene. http://www.bmwdiy.info/alignment/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet August 31, 2011 Forfatter Share Skrevet August 31, 2011 Det jeg er på jakt etter er noe som gjør at du for yterligere justeringer så man får bort den "bobble" hjulstillinga på bak hjula, når du senker bilen, eller har på M-understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigin Skrevet August 31, 2011 Share Skrevet August 31, 2011 er jo spissinga bak som i hovedsak sliter dekkene på innsiden, og ikke Camber he he Derfor så MÅ man alltid justere spissing bak etter senking av bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virtual Skrevet August 31, 2011 Share Skrevet August 31, 2011 Det jeg er på jakt etter er noe som gjør at du for yterligere justeringer så man får bort den "bobble" hjulstillinga på bak hjula, når du senker bilen, eller har på M-understell. Jeg skjønner hva du mener, derfor kom jeg med den linken på foringene tidligere. E39 har orginalt camberjustering bak, problemet er at det på mange e39 så får du ikke justert tilstrekkelig når den er senket. Dette varierer fra bil til bil, dette står også på mange av hjulstillingsskjemaene til de som har e39. Tror det er en tråd her inne om dette problemet som har hvert diskutert tidligere. (Knirkeforing, Camber, unormal innvendig dekkslitasje). Sikkert flere her inne med e39 som har erfart dette og kan komme med flere og bedre opplysninger. Jeg har ikke fått dette problemet enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet August 31, 2011 Forfatter Share Skrevet August 31, 2011 ja det er ikke rare justeringa på camberen. skulle hat ett lengere camber stag på toppen hvis en kan kalle det for det, med justering. fått tak i noen uniballs og ett solid gjengestykke med Links+Rechts gjenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 hehe, fant til slutt ett sett her, sikkert det samme som står lenger oppe her. http://www.turnermotorsport.com/BMW-E39 ... lates.aspx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet April 5, 2012 Forfatter Share Skrevet April 5, 2012 er det noen som har prøvet eller kjenner noen som har prøvet dette? eventuelle erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 5, 2012 Share Skrevet April 5, 2012 Det er vel ikke stort mer enn foringer som ikke har hull i senter. Så de er nok fine de Om jeg ser helt feil, så er det ihvertfall en tanke. Få dreid opp foringer med hull som ikke er i senter. Da har du "endret" lengden på armen og har da hentet mer justering. Om man dreier foringene i 0,2 overdim, så roterer den ikke i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
happY Skrevet April 6, 2012 Share Skrevet April 6, 2012 den orginale camber justeringen håndterer M-understell eller vanlig senk mer enn godt nok Min anbefaling er en hjulstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå