Gå til innhold

Forlatt og urørt BMW-forhandler siden 1988!

Torek
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er jo smått utrolig!

Gartneren og vaskedama har visstnok ordnet med hagen og vasket vinduene ukentlig helt siden den ble nedlagt :applause:

The story goes as follows. In 1988 the dealer, located on Royal Windsor Drive and operating under the name “Citation Motors”, had his concession license revoked due to unknown reasons. They then moved to Toronto under the name “Downtown BMW” which in 2002 closed up shop. The owner, apparently a well-off German business man, seemed to have no interest in selling the place, or even the inventory, as everything seems to have been left behind intact. One hundred percent frozen in time is the only description that seems fitting when describing this ultimately interesting place. In the showroom you’ll notice an E28 and 635csi BMW in absolute mint condition. Well, mint may be the wrong word to use as the rubbers have probably given away and the gasoline has made a mess of things inside the mechanical bits. ‘Unused’ may be a better word to describe these twenty-three year old cars. Especially the 635csi, which apparently only has 68 or 6000 kilometers on the odometer, depending on which source you believe. Also note the typical 1980’s showroom interior furnishings, architecture, and design.

Mer info: http://www.endrasbmw.com/10/1988-bmw-dealership-left-untouched/

attachment-15.jpg

attachment-12.jpg

attachment-20.jpg

attachment-18.jpg

attachment-2.jpg

attachment.jpg

attachment-3.jpg

attachment-10.jpg

attachment-5.jpg

E28015.jpg

E28016.jpg

E28023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eierne av bilene på verkstedet må vel begynne å bli lei av å vente på at bilen skal bli ferdig på service nå?:P

Så denne for et par år siden tror jeg. Ganske morsomt å tenke på at det står noen sånne biler rundt om i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de bildene der før ja, og det er jo helt utrolig.

Men noe vedlikehold må det ha blitt gjort med bilene utenom vasking tenker jeg.. Dekkene hadde ikke holdt på luften etter så mange år for eksempel.

Jeg finner det også utrolig at bilene kan stå til utstilling i så mange år innenfor i et nedlagt butikkvindu og ikke bli stjelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noe vedlikehold må det ha blitt gjort med bilene utenom vasking tenker jeg.. Dekkene hadde ikke holdt på luften etter så mange år for eksempel.

Jeg finner det også utrolig at bilene kan stå til utstilling i så mange år innenfor i et nedlagt butikkvindu og ikke bli stjelt!

har sett biler som jeg vet har stått i over 20 år som har holdt på lufta, så det er nok mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett biler som jeg vet har stått i over 20 år som har holdt på lufta, så det er nok mulig.

Really? Det hadde jeg aldri trodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...