chaos Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Har blitt eier av en E39 2001 520d touring og har bestem meg for å foreta de mest grunnleggende reperasjonene selv. Jeg tenker da på reperasjoner som skifting av skiver, klosser, hjullager, oljeskift, diverse filter og kanskje litt større slitedeler ettervert. Så spørsmålet blir hva jeg trenger av verktøy? Kan det meste skaffes rimelig på biltema f.eks? Noen som har tid og ork til å sette opp en "handleliste"?
peder87 Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 ta den største handlevogna og så begynner du i begynnelsen av butikken og tar alt som ser kjekt ut og så ender du til slutt ved kassa trenger vell et godt utvalg i fastnøkkler fra 6 til 32 og et sikkelig koppnøkkelsett med latmannsarm i 1\2 ,3\8, og kansje 1\4 avbiter div tenger skrujern i forskjellige lengder og typer. (flat ph pz torx) umbrako nøkkler og torx nøkkler og div sprayer. strips teip kobberpasta. har du dette kan du gjøre en god del iallefall men nok verktøy blir det aldri
LK Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Jeg har en mindre utgave av denne http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=26629247 Tror jeg gav 700,- for den. Skal du kjøpe verktøy enkeltvis blir det fort mye dyrere. Den holder i massevis til enkel bilskruing hjemme
mOMOe Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 kjøp deg det største settet på biltema, og spar på kvitteringa. da har du det mest grunnleggende verktøyet i 10 år fremmover for 1200kr. resten kjøper du etterhvert som det trengs.
Eksos Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Til oljefilteret er det vell en temmelig stor pipe som må til? Er iallefall på M52 motoren, tipper den er 34 eller noe? Utenom det kommer man seg langt med ett slikt sett
Hans Wilhelm Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 Biltema er løsningen. Ett pipesett med 1/2", ett sett med 1/4", ett sett med fastnøkler, ett sett med div, torx og unbraco, løse skrutrekkere (3-4 av hver) rette og kryss, avbitertang, nebbtang eller lignende også måler du størrelsen på oljefilteret og kjøper pipe som passer det. Ta med en plastoppbevaringseske og ha det i. Kommer ett stykke med en drøy tusenlapp. Sørg for å ta pipesett med 10 års garanti. Det er mer enn bra nok for hobbybruk. Sent from my Desire HD using Tapatalk
Alpejohn Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 kjøp deg det største settet på biltema, og spar på kvitteringa. da har du det mest grunnleggende verktøyet i 10 år fremmover for 1200kr.resten kjøper du etterhvert som det trengs. Nei å nei, de setta er et mareritt! Har et på jobb, og har kassert det for lenge siden, helt ubrukelig! Hva skal man med 3/8 piper fra 19mm og nedover?! Kjøp et skikkelig Ironside sett! Har det i garasjen, og har hatt det i maange år, funker SUPERT enda! Og har akkurat det man TRENGER, og ikke alt mulig annet, og 1000000 små deler! Eneste jeg savner er 18mm pipe
Tsbusa Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 kjøp deg det største settet på biltema, og spar på kvitteringa. da har du det mest grunnleggende verktøyet i 10 år fremmover for 1200kr.resten kjøper du etterhvert som det trengs. Nei å nei, de setta er et mareritt! Har et på jobb, og har kassert det for lenge siden, helt ubrukelig! Hva skal man med 3/8 piper fra 19mm og nedover?! Kjøp et skikkelig Ironside sett! Har det i garasjen, og har hatt det i maange år, funker SUPERT enda! Og har akkurat det man TRENGER, og ikke alt mulig annet, og 1000000 små deler! Eneste jeg savner er 18mm pipe Som sagt blir det aldri nok verktøy!(Hvis man tar seg råd til det self.) hehe, tenk den ene dagen, du VIRKELIG har bruk for en ting du for enstund siden pælma i boss siden du "aldri får bruk for det", vært borti det selv:D Selv har jeg bedre utvalg av verktøy osv privat, enn hva jeg har på jobb! (Er bilmekaniker). hehe!
iittala Skrevet September 2, 2011 Skrevet September 2, 2011 kjøp deg det største settet på biltema, og spar på kvitteringa. da har du det mest grunnleggende verktøyet i 10 år fremmover for 1200kr.resten kjøper du etterhvert som det trengs. Nei å nei, de setta er et mareritt! Har et på jobb, og har kassert det for lenge siden, helt ubrukelig! Hva skal man med 3/8 piper fra 19mm og nedover?! Kjøp et skikkelig Ironside sett! Har det i garasjen, og har hatt det i maange år, funker SUPERT enda! Og har akkurat det man TRENGER, og ikke alt mulig annet, og 1000000 små deler! Eneste jeg savner er 18mm pipe Vel, som eier av et stort Ironside-sett kan jeg fortelle at alle skrallene er byttet ut med biltema. Og da etter at jeg først byttet mot ny Ironside for så å oppdage at den varte like kort som den første. Så greit nok at Biltema ikke er verdens beste kvalitet, men den er jaggu stort sett god nok i de aller fleste tilfeller. Og at Ironside skal være bedre, det er i hvert fall ikke jeg enig i.. Til trådstarter, du kommer langt med et stort biltema-sett, en stor hammer og et kubein. Så ville jeg hatt en latmannsarm for de gjensidige boltene.
chaos Skrevet September 10, 2011 Forfatter Skrevet September 10, 2011 Takker for gode tips! Ble til at jeg brukte en god slump av budsjettet mitt på poleringsmaksin, men det er jo viktig at bilen ser bra ut også
ibocan92 Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 husk en skjikkelig jekk da;) ikke noe billig dritt til ca 300kr. kjøp noe til ca 1000kr, og noen bukker til å sikre bilen så du ikke er uheldig en dag og sitter fast med over 1tonn vekt over deg;)
mudbug Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Jeg er fornøyd med Teng Tools. De fleste av mine utstyr er fra Teng tools
Eksos Skrevet September 10, 2011 Skrevet September 10, 2011 Har diverse vektøy fra Bahco jeg, inkludert ett stort pipesett med både fastnøkler og det meste ellers.. Men, biltema sitt fungerer egentlig godt det også, selvom kvalitetsfølelsen på bahco skrallene osv. er noe høyere
///ben Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Gå for det største settet til biltema, holder lenge til hobby bruk. og det er 10 års garanti, ryker du en skralle, tar du med skralla opp og får ny. Ekke sånn at du må pakke sammen hele sette og bytte alt
RaymondJ Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 De nye pipesettene fra Biltema, som IKKE har disse "plast"skrallene er knallbra! Har dette 1/4" settet, og disse skrallene selges bla. av IDG tools forhandlerne for 3-dobbelt av Biltemaprisen. Og ja, det ER akkurat samme skralla, bare med grønne plastinnlegg i håndtaket istedenfor blå. Dette settet er jeg blitt veldig glad i, gull med både korte og lange piper. Ellers har jeg komplette sett med korte og lange piper, skraller, forlengere osv. i både 1/4", 3/8" og 1/2". http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... 51-deler/# http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... -42-deler/ Med disse to settene får du det meste du trenger av piper og skraller. Skulle vært ned til 10mm piper i 1/2" også, men ser det er med reduseringstapp så da kan du jo bruke 1/2" på de små størrelsen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå