BernhardB Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Fikk en forespørsel på en flott cab med frisk motor i våres, tid ble avtalt og bil ble overlevert. Pen bil, men med de vanlig vaskeripene fra forrige eier da dette var sommerbilen til ny eier Startet med litt bilder før vask: Vasket bilen med følgende: Prickbort på tørr lakk. KCL Microavfetting 1/3 Bilthamber Autofoam HT CG CWG Scholl Crack Carpro Iron X Felger: Scholl Rim7 Surfex HD Div børster Tak: CG Green Clean Børste Foma Combivac Litt bilder fra vask: Slik så det ut etter vask: Sugde så opp vannet for å få ut mest mulig skitt og ikke minst bli kvitt vannet: Siden jeg brukte en børste med villsvinhår så røytet denne litt, dette fjernet jeg stort sett Megs sin hårfjerningsbørste. Det var jo ikke alt man ble kvitt så da gikk jeg over med en slags klesrulle jeg kjøpte fra CG for noen år siden: Det var tydeligvis ikke dumt: Nanolex Kalesjeimpregnering er lagt på: Så gjorde jeg klar for litt lakkarbeid: Testet først med blå Scholl og Scholl S17+, da jeg hadde stor suksess med det på denne: http://www.detailersclub.no/forum/topic ... emansblau/ Dette var no go på denne bilen så da var det frem med gul Scholl og Scholl S3Gold. Tapet opp ca mitt på panser for å se åssen forskjellen ble Etter at jeg hadde funnet komboen jeg skulle bruke gikk jeg over på litt lakkmålinger, fant ingen store overraskelser her: Gikk tilbake til maskin og polering igjen. S3Gold spredd på 600rpm, jobbet med på ca 1200 rpm 5pass og opp på 1500rpm 2 pass og av. Etter at rubbing var overstått gikk jeg over med Scholl S30+ og orange Scholl pute, spredd på 600rpm, 2 runder med 1200 rpm og mye press, 1 runde på 1200rpm med lite press, 1 runde på 1200 rpm uten press og 1 runde med 900 rpm uten press og av. Avsluttet med Scholl CF2 for å fjerne oljer og sjekke etter holos. Deretter sto interiøret for tur, litt var det jo å ta tak og det ble som følger: Scholl Spam Scholl Purple Scholl Ice Rutepapir Swissvax Leather Care Kit Eksos ble tatt med Autosol Antiblau: Bilen ble kjørt ut og skummet og spylt over for å fjerne støv og poleringsrester. Nyrene på bilen ble tatt med Autosol Antiblau: Voksvalget falt på: Motorrom ble vasket når resten av bilen ble vasket og Scholl Purple fikk gleden av å fornye plasten: Deretter litt ferdigbilder: Swissvax Pneu ble lagt på rett før overlevering. Samt felger var av bilen og ble vasket, lakkrenset og vokset. Takk for titten, det er lenge siden denne bilen ble tatt så det er ikke umulig at noe er glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Snakk om forandring:) veldig bra jobb! men hva er hensikten med å måle lakk tykkelsen egentlig? får å se hvor mye man tar eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 3, 2011 Forfatter Share Skrevet September 3, 2011 Takk for det. Nei, i bunn og grunnen ikke, da man aldri får en nøyaktig måling på samme sted igjen. Men mer for å gå en pekepinn på hvor mye lakk man faktisk har å jobbe med. Normale lakkverdier på en tysk bil ligger stort sett mellom 110 og 160 my, og ca 1/3 av dette er klarlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skropelen Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Utrulig bra! Blei jo bedre enn ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hidlen Skrevet September 3, 2011 Share Skrevet September 3, 2011 Helt sinnsykt bra! Kan gjerne få ta min bil og hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Takk for det.. Bare å levere bilen det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Nydelig resultat av et godt arbeid atter en gang Bernhard! Virkelig lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Takk for det:) Var ikke dere innom mens jeg holdt på a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Stemmer det Bernhard. Kommer innom deg en dag så fort jeg har tid og anledning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen91 Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Husker vi har innom når du holdt på med denne, så jo ut som noen hadde pussa bilen med sandpapir før du begynte og trylle! Sinnsykt resultat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 4, 2011 Forfatter Share Skrevet September 4, 2011 Det er bare å komme det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bredesen Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Pris på en slik jobb da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 Bilen var ikke så veldig pen nei, men nå er den najs Takker for jobben. Ble veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 4, 2011 Share Skrevet September 4, 2011 For en forskjell. Jeg ser jo at det hadde vært på sin plass med en skikkelig lakkjobb en vakker dag. Jeg må nesten henge meg på dem som lurer på hva noe slikt kan koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BernhardB Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Takk for det, priser er avhengig av bil, alder, hva som ønskes gjort osv osv osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå