dodleif Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Heisann! Lurer på hvor lenge rustgarantien gjelder på BMW 3-serie 2006 modell? Noen sier 6, mens andre 12år. I så fall, hvis det er 12 års rustgaranti, vil denne garantien bortfalle hvis jeg understellsbehandler bilen (tectyl)? Er det nødvendig i det hele tatt? mvh, dodleif
kevin1982 Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Heisann! Lurer på hvor lenge rustgarantien gjelder på BMW 3-serie 2006 modell? Noen sier 6, mens andre 12år.I så fall, hvis det er 12 års rustgaranti, vil denne garantien bortfalle hvis jeg understellsbehandler bilen (tectyl)? Er det nødvendig i det hele tatt? mvh, dodleif det er 12år. kompis hadde akkurat sin 2006 E91 inne for å lakkere 3 dører. han ringte bare til NAF. de sitter også inne med mye info om hva reglene er
Chrissstian Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Denne garantien gjelder selv om bilen er blitt videresolgt mellom privatpersoner? Evt. hvem skal jeg snakke med om og få brukt denne garantien?
Mcgyver Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Denne gjelder vel på Norsk solgte biler, samt importerte biler via Bmw Norge.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 Rustgaranti er en garanti gitt av BMW group og gjelder hele verden. Selv om bilen er videresolgt eller importert gjelder fortsatt garantien siden den søkes videre til BMW group. Min bil er importert i 2008 og i 2009 fikk jeg byttet en dør og lakkert de to tilsluttende konstruksjonene.
dodleif Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Denne rustgarantien gjelder både understellet, bagasjedøren, panser, hjulbue, så og si alt på bilen? Tror jeg venter med tectyl behandling!
stian1990_2 Skrevet September 7, 2011 Skrevet September 7, 2011 gjelder dette all rust eller er det kun gjennomrust ?
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 Denne rustgarantien gjelder både understellet, bagasjedøren, panser, hjulbue, så og si alt på bilen? Tror jeg venter med tectyl behandling! Jeg mener å ha hørt at rustgarantien bortfaller om du skulle finne på å tectylere bilen, men jeg skal ikke si det sikkert. Er rett og slett greiest å ta kontakt med BMW for å få svar på det. stianiquniez: Gjelder rust som oppstår "under" lakken kan man si. Et steinsprang som utvikler seg vil ikke bli godkjent, men boblende lakk uten andre synlige grunner vil bli godkjent. E46 og E39 var spesielt plaget av dette pga av et miljøvennlig vannbasert tettestoff som ble brukt i falsene på dørene. BMW hadde ikke lang nok tørketid på disse delene slik at det fortsatt var fukt i disse når delene så ble lakkert.
Z1 Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Blåser liv i denne igjen . Hvor i oslo området er det best og ta rust på garanti ??? Tenker da på at det blir gjort en skikkeli jobb og at fargen er lik .
Paulus Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Jeg gjorde det via Bavaria på Økern. Raskt og smertefritt Sendte de først en forespørsel via mail. Fikk deretter en telefon fra de der vi ble enige om tid for "visning". De tok bilder og sendte inn til BMW Norge? Fikk raskt svar på at dette skulle de ta på sin kappe. Bavaria bruker Auto-Skade Terje Schie, greit fornøyd med resultatet. Dette gjaldt faktisk en X3 ny i Norge i 2004 som det var blitt rust på i nedkant av baklyktene. ///P
BrilleBjørn Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Dere skriver at fra 2004 modell så var det 12års rustgaranti her, jeg har ett spørsmål i den sammenheng. Min bil er en 2004 modell, produsert i november 2003, førstegangsregistrert i tyskland desember 2003, og registrert i norge i 2007. Begge fremdørene mine har rust i nedre fals, er dette noe jeg kan få dekka av BMW, eller må bilen være produsert og førstegangsregistrert i 2004? Var forsåvidt også rust på bakluke og i nedre kant av baklykter, men det fikk jeg ordna selv nå i sommer. Mvh. - Bjørn
awt Skrevet Januar 6, 2013 Skrevet Januar 6, 2013 Jeg mener på at bilen må være produsert i 2004, altså noen 2004-modeller er ikke dekket av denne garantien.
Z1 Skrevet Januar 7, 2013 Skrevet Januar 7, 2013 Min er regga 24.12.2004 så da er det håp Har sendt mail til bilia stenshagen 2 ganger men ikke fått noe svar. Har jobba der før så vet dem ikke vil ha sånne jobber da det ikke er mye og tjene . Disse bilene ruster jo bare dem ser vann . Har hatt mange biler gamle som nyere og jo nyere det er jo dårligere er dem .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå