Gå til innhold

E28 525i Gåen toppakningen. Noen som har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 525 som har stått stille ute et par år.

Vi har bytta alle pluggene, så den starter, men går bare et par sekunder før ho dør igjen. Hjelper ikke å gi gass.

Noen tips om hva detta kan væra?

Daniel

Skrevet

Når bilen stopper, kan du starte den igjen med en gang da, eller må du vente?

Undersøk bensintrykket, det kan være at ikke motoren får nok bensin.

Tett bensinfilter, dårlig bensinpumpe, ulumskheter i bensintanken (vann?), knekk på bensinslange, bensintrykksregulator som åpner for mye etc.

Har den gnist, bensin og luft bør den stort sett starte.

Skrevet

Har drevet litt med bilen i dag.

Det var dårlig kontakt på bensinpumpa, så har fiksa det nå, så bensina kommer helt fram til motoren.

Vi tok opp alle dysene og prøvde da å kinne for å se om det kom noe, men det kom ingen ting.

Skrevet

Målte strømmen til dysene og det kom bare 0,4 volt mens vi kinna. Kan detta være relee som sitter ved siden av sikringsboksen? Styrer det relee bensinpuma og strømmen til dysene?

Kan det ha tatt kvelden?

Har tatt av relee på bildet.

DSC_0035-1.jpg

Skrevet

Så lenge tenninga er på så mener jeg at du skal måle ca 12 volt fra dysene til jord.

Strømmen gjennom dysene bestemmes av hjernen. Hjernen gjør dette ved å legge spenningen til jord i korte eller lengre pulser, alt ettersom hvor mye bensin det blir bedt om.

12 volt spenninga til dysene styres av "Main relay" mener jeg.

Du kan med enkelhet undersøke om releet virker eller ikke. Det er ikke mer enn fire tilkoblingspunkter.

-Rele` "inn"

-Rele` "ut"

-Styrespenning positiv

-"jord"

Det sitter normalt en diode mellom "Styrespenning positiv" og "jord", så det er ikke likegyldig hvilke av de to pinnene som er koblet til positiv spenning. Prøv positiv spenning begge "veier", og hør om det klaprer i releet.

Du bør også kunne måle 12 volt på socket-en der releet sitter. Bør være 12 volt på "rele` inn" og på "Styrespenning positiv" så lenge tenninga er på.

Skrevet

Bilen stopper ikke så fort jeg slippper nøkkelen, men etter en to tre sekunder dør den, som om den ikke får bensin nok. Får bensin helt fram til fuelrailen.

Dette Main Relay, det er det jeg har ringa rundt på bildet, right?

Det har vi funnet ut at er dødt.

Skrevet

Det er det jeg i farta kalte for "Main relay" ja.

Rele` nummer fire her: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=35

Hvis du kortslutter fra pinne 30 til pinne 87b, så skal bensinpumpa gå.

Hvis du kortslutter fra pinne 30 til pinne 87, så skal dysene få spenning.

Ser at releet koster ca. 500kr på Schmiedmann og Koed, noe dyrere på GS-bildeler.

Releet brukes på disse BMW modellene: http://bmwfans.info/parts/catalog/13631276264/

Relativt utbredt rele`,så sikkert mulig å finne et på bruktmarkedet.

Skrevet

Er ingen her som har et sånt rele liggendes altså?

Og jeg prøvde å søke litt for å finne et koblingsskjema til bilen, men med dårlig resultat.

Noen som har det?

• 2 weeks later...
Skrevet

Har nå fått bilen til å starte, men når vi slår på bensinpumpa surner ho. Bilen går ikke på bånn gass, for da får den for lite bensin.

Det jeg da lurer på er om noen veit hvor høyt bensintrykket skal være inn på galleriet? Kan det ha noe å si på trykket om vi ikke har på bensinfilteret?

Noen som veit om det også er en bensinpumpe i tanken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...