Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83


Anbefalte innlegg

Skrevet

Turboen som gikk under motor feilen? Om senkesett ikke er godkjent stemplet i vognkort så skal du ha feil på det.

Du er ikke den første som får ett slikt "resultat" der. Nye eieren er en trivelig kar, men det betyr ikke at jeg har tenkt å bruke det verkstedet.

De eneste Denso pluggene jeg vet om som er bra er irdium pluggene, og de koster dertil.

NGK bruker være ett trygt valg :)

Og når du har trimmet den så mye at du trenger bedre tenning, så har jeg fortsatt liggende ett par av disse coilene, ny i eske ;)

http://www.jegs.com/p/Accel/Accel-Ultra ... 9/10002/-1

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Minor setback kalles det i "bilbyggeverden" Drit i EU, kjøp en racekat og gjør ferdig turbogodkjenninga hos tilsynet først så har de ikke så mye de kan ta deg på..

Har btw coil liggende jeg også, GM 6er, fin for Wasted Spark og du får den belli belli.. ;)

Skrevet
Turboen som gikk under motor feilen? Om senkesett ikke er godkjent stemplet i vognkort så skal du ha feil på det.

Du er ikke den første som får ett slikt "resultat" der. Nye eieren er en trivelig kar, men det betyr ikke at jeg har tenkt å bruke det verkstedet.

De eneste Denso pluggene jeg vet om som er bra er irdium pluggene, og de koster dertil.

NGK bruker være ett trygt valg :)

Og når du har trimmet den så mye at du trenger bedre tenning, så har jeg fortsatt liggende ett par av disse coilene, ny i eske ;)

http://www.jegs.com/p/Accel/Accel-Ultra ... 9/10002/-1

Var nok turboen ja. Men nå sier han at jeg ikke skal skru av noe. Jeg skal altså bare ha turboen på, fikse eksosen og senkefjærene så justerer dem lysene. ECU'en min er chippet med litt fortenning som forrige eier gjorde. Dette var vel ugunstig med tanke på turbo, og med senket kompresjon så tror ikke jeg det ble så mye bedre heller :P Jeg har begynt på adapteret igjen med skjerma ledningene også. Fant ut at jeg hadde brukt adapterbildet til e28 forrige gang, så kan hende det hadde noe med triggerfeil å gjøre :)

Så nå har jeg funnet til e30 å bruker skjerming på coil ledninger og til dyser. Står at det skal være skjerming der så :) Blir det no forskjell med de coilene da? ;)

Skrevet
Minor setback kalles det i "bilbyggeverden" Drit i EU, kjøp en racekat og gjør ferdig turbogodkjenninga hos tilsynet først så har de ikke så mye de kan ta deg på..

Har btw coil liggende jeg også, GM 6er, fin for Wasted Spark og du får den belli belli.. ;)

Hehe joda, men da må jeg nok vente i 5mnd før jeg får det godkjent. Hvor billig billig snakker vi? :)

Skrevet

Har også funnet noen feil i de beskrivingene av E30 sitt ledningsnett som ligger innpå her.

Skjerming av coil og dyser trenger du ikke tenke på inn til adaptret. I hovedsak triggersignal som trenger skjerming. Og prøv også å få mer korrekt kvadrat på ledningene enn sist.

Billige coiler er som regel billig av en god grunn. Nemlig at de ikke god og kraftig tenning. Superdrittcoilen til Biltema er ett godt eksempel. Og da er det som regel bortkastede penger. Coilen som jeg har er ikke billig, men det er den kraftigste induktive coilen på markedet som kan brukes sammen med ett normalt tenningsanlegg. Skal du ha høyere spenning må du opp på CD tenningsanlegg.

Det er uansett ikke noe du trenger å bruke penger på enda. Først når du begyner å skru opp trykket litt mer seriøst blir nytten av oppgradert tenning større :)

Bruk heller pengene på noe annet foreløpig ;)

Skrevet
Har også funnet noen feil i de beskrivingene av E30 sitt ledningsnett som ligger innpå her.

Skjerming av coil og dyser trenger du ikke tenke på inn til adaptret. I hovedsak triggersignal som trenger skjerming. Og prøv også å få mer korrekt kvadrat på ledningene enn sist.

Billige coiler er som regel billig av en god grunn. Nemlig at de ikke god og kraftig tenning. Superdrittcoilen til Biltema er ett godt eksempel. Og da er det som regel bortkastede penger. Coilen som jeg har er ikke billig, men det er den kraftigste induktive coilen på markedet som kan brukes sammen med ett normalt tenningsanlegg. Skal du ha høyere spenning må du opp på CD tenningsanlegg.

Det er uansett ikke noe du trenger å bruke penger på enda. Først når du begyner å skru opp trykket litt mer seriøst blir nytten av oppgradert tenning større :)

Bruk heller pengene på noe annet foreløpig ;)

Hmm okei :) Da lager jeg heller skjerming på triggerledningene.. Men jeg kan jo ikke gå så mye opp i kvadrat, siden DB37 kontakten har minimalt med plass mellom hver av stikkene. Men skal prøve så godt jeg kan med lodding og krympestrømpe osv ;)

Skrevet

Om du bruker krympestrømpe så er det utrolig hvor tykk ledning som kan loddes fast :)

Dyseledninger loddes fast til 2 pinner, eller en ledning per pinne.

Har fortsatt liggende noen meter med "orginal"ledninger. Merket med fargekode og skrift.

Skrevet

Fikk som sakt en del feil på EU, men mesteparten gikk på eksos da det var VELDIG mye frieksos :P Har fikset det nå, laget skikkelige fester, og klemt den godt oppunder bilen. Så nå er det i orden. Fikset også dekselene til lyktene som jeg fikk en feil på.

Fikk jo også feil på ujevnt motorgange og feiltenning. ECU'en min er chippa med noe fortenning av forrige eier. En på forumet som skreiv at han gjorde det :) Men når jeg ikke har originalchippen, hva gjør jeg da?

Jo, lodder ferdig adapter til dataspruten :)

Så da er det klart. Bare å kjøpe vacumslange til Mapsensor, så er vi vell good to go. Håper den går litt finere med MS'en, og at jeg får den gjennom. Den skal selvfølgelig gjemmes så kontrollørene ikke ser den på etterkontroll :)

l1zgl8wr12g3d71z0hc7.jpg

Her er mangellappen jeg fikk.

bdbb80kglg4i3esjrp53.jpg

Jeg trenger originale fjærer til e30 touring hvis det er noen som har. Ny eller brukt spiller ingen rolle :)

Skrevet

Har startet bilen med dataspruten igjen :) Hadde loddet noe feil på adapteret, så var mye kjinning på startmotoren før jeg fikk start. Når den da startet så gikk den ikke fint i det hele tatt. Det er lagt inn startmap på den, og vi har justert tenning mens den gikk forrige gang. Tok ut pluggene og dem var helt svarte å våte. Sylindrene var fulle av bensin og :P Prøvde å starte den med originalhjernen, men den bare tenner og starter ikke. Fant 2 nye plugger av samme type, og da startet den nesten.

Skal kjøpe nye NGK plugger på Bilextra på mandag, så får håpe den fyrer da :) Har prøvd å brenne ren pluggene og pusse litt med fint smergel, men ble ikke bedre :(

Skrevet

2er feil med visning til BT hadde ivertfall jeg vært litt nervøs for.

Når vi hadde start på den sist med MSen justerte jeg tenning og bensin bare etter lukta på eksosen. Så det sier vel seg selv at den ikke akkurat er justert helt bra når man tenker på at den mistet triggersignal i ett sett. Har du hatt pc tilkoblet mens du har hatt start på den?

Skrevet
2er feil med visning til BT hadde ivertfall jeg vært litt nervøs for.

Når vi hadde start på den sist med MSen justerte jeg tenning og bensin bare etter lukta på eksosen. Så det sier vel seg selv at den ikke akkurat er justert helt bra når man tenker på at den mistet triggersignal i ett sett. Har du hatt pc tilkoblet mens du har hatt start på den?

Skal love deg at jeg er nervøs for det :( Men skal ta av kompressorhuset og intercooleren å alt det der hvis jeg MÅ oppover dit. Ja det kan hende :) Har ikke hatt pc tilkoblet nei. Skal koble den til når jeg får skikkelig start. Men slo på pc'en som jeg har all MS greiene på, og da hadde du et annet bilde på tunerstudio enn det som er vanlig. Og det skjønner jeg meg ikke helt på :P Men skal prøve å finne ut av alt det der, og kjøpe nye plugger. Så snakker vi nok skikkelig start :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...