Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk gjort en del ting igår som:

* Koble opp el-vifte

* Legge opp ny strøm til vifte inni bilen ( Pga kortslutning)

* Lufte kjølesystemet

* Satt i nye sikringer

Ting som skal gjøres idag

* Sveise på lambdasonde- gjort

* Få opp intercooleren (Ligger for nært bakken)- gjort

* Fikse sprederene

* Nye pærer i skiltlys, ryggelys etc..

Når dette er gjort, er det bare å ta en forsiktig prøvetur :) Bilen starter ellers greit å lader batteriet, så alt det er i boks. Gleder meg til å få luftet den litt! Skal også lakkere felgene i ei fin farge :) Er kantkjørt så dem ser ikke noe fin ut nå, tror det gjør seg med lakk. Slenger ut et bilde :)

Som dere ser, er intercooleren altfor lavt. Er også en bit som er knekt på fangeren men skal lime den på idag :D

x0s5z15xqfsq1p5b1k77.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning av meg har en e30 325i sedan, som er et påbegynt turboprosjekt. Spurte han litt om hvordan jeg kunne gjøre ting, hvilke deler jeg kunne bruke osv. Han brukte bare originale toppakninger for å senke komp. Altså han peisa på med 2 pakninger og han kjører 0.5 i trykk nå. Han brukte også dyser fra en 535 og det funket som bare det. Veit ikke om jeg skal gjøre det samme som han, for det er både billigere å ser ut som at det funker. Har laget meg en liten handleliste, og dette kommer til å bestilles om ikke så altfor lenge :)

Handlelisten

* 2 toppakninger= ca 1000kr fra koed ink.frakt

* Bensintrykks-regulator= 1000kr fra kimmit

* Innovate lambda= 1050kr ink.frakt fra ebay

* skal få sjekket det med dysene.

Hvis dette høres helt feil ut så må dere bare rope ut! :D

Slenger også selfølgelig ut et bilde fra kveldstidene oppe i nord!

wavjp82mwnktizak2pri.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo bensintrykksreg mye billigere enn den prisen der hos kimmit:) Finns jo utalllige billigere varianter, skjekka ebay? Bare pass på at den er justerbar, ellers har du ikke bruk for en ny ;) (men som oftest så blir de billigere mindre presis enn de litt mer kostbare...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjja okei, neei har ikke sett på ebay enda. Må vell sjekke litt der, kan tenke meg at det er litt billigere og :) Jaa, sto at det var skikkelig kvalitet fra den på kimmit, kostet jo ikke så altfor mye heller da. Fulgte med noe slanger/koblinger og :) Takk for svar!

joda sant , men selv biltema skriver at det er "gode" bensinslanger, selv om de begynner og lekke, og bilen brenner ned pga dem :wink:

Men baller fort på seg med toll,frakt og sjit, men dem har ikke på samme butikk som du skal handle bbl'n fra? så slår du 2 fluer i 1 smekk..Kanskje dem sender som gave også vis du spørr :)(null avgift)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant problemet med luftinga idag! Lånte meg en vacuumtester for noen dager siden, og der sto det at jeg skulle først ladde opp med 20-25 inHG, slik at slangene til radiatoren klemte seg sammen. Men fikk bare laddet opp til 5. Begynte å lure på om kompressoren var for liten siden det ikke gikk. Men idag så jeg at det ikke var tett rundt lufteskruen, så det ble " gjennomtrekk" der. Skal prøve med en annen lufteskru å sjekke om jeg får luftet det da, noe som jeg tror kommer til å gå! Fikk også et nytt batteri idag, siden det forrige spruta batterisyre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lufta kjølesystemet! Deilig å endelig få dette gjort så slipper jeg å bekymre meg om dette lengre :P Har prøvd bilen litt borti veien å det plystrer godt unna :) Tenkte jeg skulle fortelle den enkleste luftemåten jeg har vært borti. Kan jo være noen som trenger det så :)

Lufte kjølesystem

1. Få opp fronten( kan være bare litt )

2. Åpne lufteskru på termostathuset, og ekspansjonstank.

3. Klem på slangene til radiatoren til det slutter å koke.

4. Klatre inn i bilen å gi ca.4000rpm til du får varme.

Gjorde dette på min M20B20 å funket utmerket :) Kan jo være vanskeligere på andre bmw'er, men håper det var til hjelp :D Blir forresten prøvetur i nesteuka, mulig at det blir torsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...