Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke for å ta motet fra folk, men......

Og dette er ikke stygt ment, men hvis kunnskapen om motorstyring er på det nivået som jeg har inntrykk av, og du har kjøpt et MS, som du attpåtil skal lodde selv........ Så herreguuud som du kommer til å plages!

Men for all del, det er da morsomt å prøve nye tinger. Er bare kanskje ikke riktig sted å starte, med et ustabilt søplesprut som utgangspunkt... :)

Og dere som nå som vanlig har tenkt å forsvare megasquirt, og påstå at det er bra greier.... Dere kan spare dere energien, og gå å legge dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var da fælt hehe ;) Som sakt... Har en kjenning her på Fauske som har gjort dette maaange ganger, OG som kan gi meg tips hvis jeg står fast. Klart jeg veit at det er komplisert å lodde dette sammen, har ikke sakt noe på det. Har heller ikke sakt at sprutet er av verdens beste, men funker jo heilt greit. En kompis bruker dette å det ble bedre ihvertfall ;) Har ikke alt for mye penger å må jo begynne en plass ;) Synes faktisk det er riktig plass å starte, da jeg har loddet mye før og liker utfordninger, lærer fort også. Men alle synes forskjellige ting og har forskjellige meininger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ta motet fra folk, men......

Og dette er ikke stygt ment, men hvis kunnskapen om motorstyring er på det nivået som jeg har inntrykk av, og du har kjøpt et MS, som du attpåtil skal lodde selv........ Så herreguuud som du kommer til å plages!

Men for all del, det er da morsomt å prøve nye tinger. Er bare kanskje ikke riktig sted å starte, med et ustabilt søplesprut som utgangspunkt... :)

Og dere som nå som vanlig har tenkt å forsvare megasquirt, og påstå at det er bra greier.... Dere kan spare dere energien, og gå å legge dere! :)

:applause:

å starte ett sted er riktig, men å plages i et halvt år, da er det mer verdt å betale 5 lapper ekstra for å aldri plages. og det funker med engang og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Morty.

Bedre å spare opp 5k, enn å bruke like mye i energi og forbannelse på sikt... Og gjerne miste en sesong med motor som virker.

Men har en ikke penger, så er det en ærlig sak. Ikke alle har flust med penger, eller har muligheten til å la hele lønna gå rett i bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok Morty.

Bedre å spare opp 5k, enn å bruke like mye i energi og forbannelse på sikt... Og gjerne miste en sesong med motor som virker.

Men har en ikke penger, så er det en ærlig sak. Ikke alle har flust med penger, eller har muligheten til å la hele lønna gå rett i bilen...

greit nok det, men jeg tror man kommer til å bruke mer penger på ms, enn du ville brukt på å få ett stabilt sprut på første forsøk.

er ikke rik jeg heller, men jeg føler att jeg ikke gidder å "kaste" bort på no greier som aldri vil bli bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt Morty, jeg er enig med deg.

Men som jeg sier til ungene mine: 10 kroner er ikke mye penger, men når en ingen penger lenger har - så er 10 kr en formue.

Jeg hadde selv aldri gått for MS, men er ikke 16 år heller. Jeg har fast jobb, og "kan" spare meg opp til det jeg vil ha - ei heller har jeg det travelt. men i hans situasjon så er det anderledes, og det forstår og respekterer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye negativitet på dere ;) Skjønner at dere har drevet litt på med dette, kanskje mer erfaring enn meg. Men er jo verdt et forsøk? Å at det " aldri" vil bli bra tror jeg ikke noe på, har trua på dette. Har som sakt gjort alt helt selv på bilen til nå, å resultatet ble bra. Å lodde sammen spruten veit jeg at jeg kommer til å slite med. Men som sakt en 16 åring har nok av tid, gjør ikke så mye annet om dagene enn å drive på med bilen. Har ikke jobb eller noe slikt så å få loddet dette sammen skal nok gå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt Morty, jeg er enig med deg.

Men som jeg sier til ungene mine: 10 kroner er ikke mye penger, men når en ingen penger lenger har - så er 10 kr en formue.

Jeg hadde selv aldri gått for MS, men er ikke 16 år heller. Jeg har fast jobb, og "kan" spare meg opp til det jeg vil ha - ei heller har jeg det travelt. men i hans situasjon så er det anderledes, og det forstår og respekterer jeg.

Takk for det :) Var ingen av vennene mine som hadde trua på at jeg skulle bygge turbo på denne. Hadde så vidt sett på en turbo før jeg tok ut motoren i hagen bak huset. Men gikk jikk jo bare fint det, å kompisene mine har trua på meg nå å det har jeg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og skjønner jo det at folk ikke driter penger, og at det ikke frister å bruke mer penger enn det man selv føler er nødvendig.

Grunnen til at jeg er såpass skarp i uttalelsen når det gjelder megasquirt, er at jeg synes det er synd at folk skal bruke mye tid og ofte mye penger på å få det til å funke noenlunde. :) lista er lang over de som absolutt skulle ha megasquirt for å spare penger, men har endt opp med å bruke mye mer enn det koster for et skikkelig sprut, samt at det sjelden funker tilfredsstillende. Og mange har røska ut hele driten i etterkant og kjøpt seg dyrere sprut! :)

Jeg har ikke noe å tjene på at folk kjøper dyrere sprut, vil bare formidle hva jeg ser og veit, så kanskje jeg sparer noen for mye irritasjon... :)

Jeg for min del kjøpte nettopp et nesten ubrukt autronic sm4 med ny ledningsmatte for 11000kr! Og det kan jeg ikke si jeg synes er mye penger for et sprut i toppklasse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser spørsmålene du stiller på noem sider lengere bak, hva er en tps osv, så vil. Jeg råde deg sterkt til å lese deg opp på emnet. Ms eller ei. Prinsippet er identisk.

Sent from my MIUI.us Sensation 4G using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...