Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk gjort litt igår og idag. Begynte med å montere bredbåndslambdaen, koblet opp strøm og borret hull til selve instrumentet. Begynte med kalibreringen idag og fikk gjort det riktig, men når jeg skulle starte bilen forsvant lyset i instrumentet på lambdaen å det finnes ikke lys i d hele tatt. Tenkte kanskje det var ei ledning som var dårlig tillkobla, så for å være helt sikker, tok jeg pluss og minus ledninga på batteriet.. Ble ikke lys da heller. Noen som veit hva som kan være feilen? Åpnet instrumentet og så litt på selve kortet å ledningene, men i mine øyne så det bra ut. Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jaja, da har jeg begynt å lodde dataspruten. Fikk begynt på skolen, så skal fortsette hjemme, fikk inn teknikken siden det er så jævla trangt! Er bare å være konsentrert å ta seg god tid, må jo også kunne å lodde såklart. Fikk et annet printkort som ikke var loddet på, øvde meg på dette i 2 timer først ;) Legger ut noen bilder av det jeg fikk gjort på skolen, ble ferdig tidligere idag men fikk gjort en begynnelse :)

Noen bilder :)

7ogn0l1vq0d9aemnmuir.jpg

Trangt ja!

5ge6l6jw5fvg6cjqrlf0.jpg

En kompis i klassen som alltid skal plage meg når jeg er konsentrert! :P Er han som ble norgesmester i RoadRacing for 125cc :)

8uvh97zchofks7en90gc.jpg

75sx50a8snwg1xf71pz7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er godt gjort at du starter med dette på egen hånd, stå på ;)

Haha, Lasse ligna ikke på seg selv på det bilde :P

Hehe, joda blir sånn når det ikke er så mange i nærheten som har loddet selv, så må lese meg litt fram. Pluss at Espen hjelper meg veldig mye over facebook, så stor takk til han! Hehe nei han ligna ikke på seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt update i loddinga. Fikk begynt med diodene idag, og litt andre greier. Bruker armbånd for å være jordet til kortet hele tiden ( unngå statisk elektrisitet ). Loddingen går veldig bra så langt og tror jeg kan bli ferdig i løpet av neste uke. Men har ikke hastverk, så jeg gjør det nøye å bruker lang tid.

Litt bilder :)

e4oudwdr5qz7c0nc9ugm.jpg

9jv2o6az3xc7n78xozav.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har kommet langt med loddinga i dag :) Hvilket trinn?

Har du kanskje vært ute å hoppet igjen? :P Klarer ikke å se at du har montert MAX232 chipen(U6).

Når du får montert den og kondensatorene til den, så er du faktisk klar til å prøve prosessoren, og koble den til pc for første gang :) Gi ett hint, så skal jeg linke deg til rette firmware :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har faktisk fulgt trinnene sånn høvelig, men måtte stoppe for må ta slutten på diodene nå, altså lodde dem ferdig før jeg begynner på kondensatorene. Er ikke mye igjen nå nei! Har ikke montert chippene enda, ville gjøre meg ferdig med motstandere og slikt sånn at det ikke ble noe hopping, så plutselig glømmer jeg av hvordan jeg skal lodde dette :P Men jeg tar kontakt med deg i morgen, så får jeg nok begynt på chippene ;) På Assembly guide, er jeg på testinga nå, men bruker MS-ekstra for å se hvilke komponenter jeg skal utelokke ( noen som ikke trenger å være med ). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...