Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke lenge før jeg skal teste kortet med en stimulator. Det jeg gjør er at jeg kobler til stimulatoren, setter strøm på den å kobler den til pc'en. Bruker et program som kalles "TunerStudio" til dette. Før jeg gjør det, må jeg sjekke om jeg har kortslutning mellom loddene, bruker da forstørrelsesglass. Fikk lånt meg et ganske fint et på skolen, og alt ser faktisk bra ut :D Derfor at jeg skal teste den, er for å se om jeg har gjort alt riktig. Jeg må måle med multimeter om jeg har riktig Volt på de forskjellige plassene, altå om jeg har 5v på pin 31 foreksempel.

Her bruker jeg forstørrelsesglass for å ta en nærmere titt på loddene, men alt er feilfritt så er bare å prøve dataspruten ikveld :)

t56saxjwwnmqo2s4k6n6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du den dyreste stimen eller?

Den er nok min ja :)

Den der var en av de første tingene jeg lodda. Og en slik en har gjort mye nytte for meg, med de ekstra funskjonene i forhold til den simpelere utgaven.

Jeg har faktisk brukt den for å simulere alt fra cam signal til å belaste coildrivere og boostcontroll transistorer via f.eks lyspære jeg skrur fast i skrukoblingene :)

Og jeg har faktisk 2stk Jimstim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt lat med loddingen i det siste, men har prøvd å teste dataspruten nå. Koblet den til pc'en og til Jimstimen. Programmet ville ikke reagere, og " Truckdriver" her inne på forumet prøvde også med sin maskin, men han fikk heller ikke reaksjon. Er altså ikke kortet som er feil med, men programmet ville ikke svare så jeg fortsetter med loddinga. Har gådd over alle loddene, og sjekket at kondensatorene osv står rett vei, bare for å være sikker på at det ikke er noe feil med MS'en. Har fått gjort en god del siden siste update, og etter dette bildet ble tatt, så er ikke mye igjen nå! :wink: Legger ut et bilde av testinga :)

l8bi8kgf8motm717cyo0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser jo litt " shabby " ut nå, men skal fikse litt utvendig på den nå snart. Satt på noen stickers og gikk litt over motoren idag. Fikk starta den og blei ganske fin lyd av eksosen, ble ikke overdrevent med lyd :) Eneste er at jeg må få tak i en skru/bolt til bredbåndslambdaen. Noen som veit gjenge størrelse og stigning på den? Er altså den som skal skrues ned i eksosen :)

Har ikke laget skikkelig feste til eksosen så den henger bare der til jeg får tak i noe, så den blir fint plassert etterhvert :)

bum5dik1uugtuss250of.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig pågangsmot her :D

liker at du har gådd for bil i stede for data og tv :)

er det kommunikasjon mellom sprutet og programmet som er probleme eller selve programmet ? husker at jeg og en kompis plagdes en go del med å få kontakt med sprutet, problemet viste seg å være overgangen til usb. etter mye om og men så funket det til tider. men så er problemet med dagen pc'er at de ikke har samme tilkobling som kortet har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Problemet mitt er at selve programmet på pc'en ikke fungerer. Det ville ikke åpne seg osv. Men har testet det med multimeter og sjekket at jeg ikke har kortslutning. Er bare å lodde dette ferdig å få bilen inn i garasjen og montere dette. Men sant som du sier at folk blir plaget med overgangen fra usb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...