Vikingen Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 sjekk oljefilteret ditt vis trykklampa blinker litt på tomgang=)
martinwenberg Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 sjekk oljefilteret ditt vis trykklampa blinker litt på tomgang=) Okei. Men oljefilteret er jo helt nytt. Har nesten nettopp byttet, men skal prøve å skifte olje osv
Pedi Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Oljetrykksbryteren koster en 50-lapp. Begynn med å kjøpe den ny. Ta ut tomgangsmotoren, rengjør og smør den opp. "Spjeldet" skal gå lett inni der. Den skal heller ikke gå ved tenning av. Sjekk om hovedrele (hvitt) henger, eller om at styrestrøm til styresentral ikke går av når tenning er av. Kan være tenningslås også...
martinwenberg Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Okei, takk for svar Problemet er faktisk fikset nå, merket at det var noe vakum slanger som ikke var skikkelig på, men når jeg satt dem skikkelig inn så gikk den fint på tomgang. Skal sjekke det med relèet. Har visst " glemt " halve nøkkelen inni tenningslåsen, så må prøve å få ut resten med magnet å få laget ny nøkkel
martinwenberg Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 FANT FEILEN!!! Hadde problemer med å måle spenningen når jeg koblet stimen til dataspruten. Når jeg måtte lodde på en ny kontakt på stimen, ble de stålringene borte, så fikk ikke loddet alle på. Tok ei ledning fra pin28 og til 12v som er festet på jimstim. Prøvde å koble den opp til MS2'en, og fikk da målt 5v på de forskjellige plassene. Nå får jeg lastet inn kode på micro-prosessoren, og loddingen fortsetter i morgen
martinwenberg Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Skrevet Februar 10, 2012 UPDATE! Truckdriver ringte meg i dag og spurte om vi skulle prøve å laste inn koden på Micro-prosessoren idag. Så han tok turen innom å hjalp meg med dette. Hver gang jeg prøvde kom det opp error, men problemet var at jeg hadde ikke sottet prosessoren godt nok neddi sokkelen, så ble ikke kontakt. Vi fikk i værtfall fikset det, og nå gjenstår bare litt lodding så er jeg ferdig. Må bare si tusen takk til Espen for skikkelig støtte gjennom dette
truckdriver Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Ingen årsak, det var da så lite Får bare beklage at jeg ikke kom å hjalp deg sist helg som tidligere avtalt
martinwenberg Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Hehe, er ingen ting å beklage for
martinwenberg Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Siden sola titta fram idag, måtte jeg ut å starte bilen og ta noen bilder Må få meg et skikkelig kamera, blir ikke så bra med htc'en
martinwenberg Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Ikke lenge før jeg er ferdig, er på trinn 71 av 80, så tror jeg blir ferdig i morgen. Alle tester så langt er fullført og ser virkelig fram til og bli ferdig
martinwenberg Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Aaaaalright!!! Etter 1,5 måned med lodding, og innhalering av loddetinn, så har jeg faktisk lakt fra meg loddebolten nå nettopp! Er deilig å være ferdig, og gleder meg til å lage ledningsnett til bilen å få startet opp det her Som noen har sakt her inne, så sjønner jeg godt at folk blir skeptisk når jeg skulle lodde dette. Datasprut er det vanskeligste jeg har loddet til nå, men fikk det da til Ikke bare for bilen sin skyld at jeg kjøper og monterer dette, men gjør det for min del og. Motor og bil er en del av meg, pluss at en 16 åring får ganske my status og ros fra andre når han gjør dette alene. MEN, det er en person jeg vil si en stor takk til og det er Espen ( truckdriver ). Han har tatt seg tiden til å hjelpe meg gjennom facebook, og han kom å lastet inn koden til meg. Så det er jeg utrolig takknemmelig for! Et innlegg som dette må vell ha bilder?
tommyheimberg Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Aaaaalright!!! Etter 1,5 måned med lodding, og innhalering av loddetinn, så har jeg faktisk lakt fra meg loddebolten nå nettopp! Er deilig å være ferdig, og gleder meg til å lage ledningsnett til bilen å få startet opp det her Som noen har sakt her inne, så sjønner jeg godt at folk blir skeptisk når jeg skulle lodde dette.Datasprut er det vanskeligste jeg har loddet til nå, men fikk det da til Ikke bare for bilen sin skyld at jeg kjøper og monterer dette, men gjør det for min del og. Motor og bil er en del av meg, pluss at en 16 åring får ganske my status og ros fra andre når han gjør dette alene. MEN, det er en person jeg vil si en stor takk til og det er Espen ( truckdriver ). Han har tatt seg tiden til å hjelpe meg gjennom facebook, og han kom å lastet inn koden til meg. Så det er jeg utrolig takknemmelig for! Et innlegg som dette må vell ha bilder? Gratulerer med ferdig lodda sprut, skal ha skryt for pågangsmotet . ser fram til flere updates og montering av sprut osv her nå!!
martinwenberg Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Tusen takk for det. Blir nok mer updates ja, så er bare å følge med
Pedi Skrevet Februar 14, 2012 Skrevet Februar 14, 2012 Dette syns jeg såg meget bra ut. Ang det å være 16 år og lodde sitt eget sprut.... Husker du hva jeg nevnte tidligere i tråden din (og til Joachim) og det med erfaring som kommer etter hvert? Det er dette jeg snakker om. Erfaring som ikke kan verkes leses eller kjøpes, kan kun komme direkte og over tid. Du har en lang vei å gå ennå for å ta igjen ringrevene på dette forumet, men husk at flere av de er gamle nok til å kunne vært din far - og de har også begynt med blanke ark en gang i tiden. Jeg syns dette er morro å følge med på, liker bildene og det jeg ser på de. Jeg er på ingen måte en "fin-lodder" selv, og skulle gjerne hatt mer, mye mer, erfaring med det selv. Jeg har alltid sagt at "de gamle er eldst", men ingen er for gamle til å lære noe nytt heller. Så jeg følger med her Det er også morro at Espen bistår deg med hjelp, slik syns jeg også er utrolig bra.... Keep up the good work.... Husk å legge ut bilder!
martinwenberg Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Takk pedi, veldig artig med positive tilbakemeldinger. Vi ungdommer har mye å gjøre ellers ja Erfaring kommer når det vil komme. Beste måten å lære seg det, er å prøve seg fram å kanskje faile noen ganger, for så å lære av feilene sine. For å være helt ærlig, så har jeg ikke loddet noe særlig før jeg begynnte med MS'en, men jeg lærer veldig fort, og fikk prøve med et annet print-kort på skolen. Ellers er det fint at du følger med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå