martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Jepp. Den begynte bare plutselig sånn. Den hadde stått tom for bensin ei stund, så tenkte jeg skulle fylle litt å få start på den. Når jeg starta den så var den sånn. Lå å tenkte på det i natt at det kanskje kan være kondens?
Morty999 Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 er du helt sikker på at registeret står rett?? syntes jeg hørte på videoen at det smalt i innsuget også.... når det smeller i innsuget så er det tegn på for lite bensin kondens lager ikke sånne problemer.
Kristov Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 er du helt sikker på at registeret står rett?? syntes jeg hørte på videoen at det smalt i innsuget også.... når det smeller i innsuget så er det tegn på for lite bensin kondens lager ikke sånne problemer. Kan ikke si meg enig i det. Feil tenningsrekkefølge og register som er timet feil kan like så godt forårsake det. Smellene er jo overskuddsbensin som antennes på feil tidspunkt - dvs. når ventilene er åpne. Her høres det ut som noe helt basic er feil. Dobbeltsjekk registeret som nevnt og at pluggledningene sitter korrekt på fordelerlokket. Veldig lett å sette alt 180 grader feil.
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Hvis jeg hadde sottet registeret 180 grader feil, så ville den vel ikke ha startet i det hele tatt? Noen som har tegning på hvor pluggledningene på fordelerlokket skal?
Kristov Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Hvis jeg hadde sottet registeret 180 grader feil, så ville den vel ikke ha startet i det hele tatt? Noen som har tegning på hvor pluggledningene på fordelerlokket skal? Spørs hvordan pluggledningene dine hadde stått faktisk - men ta en dobbeltsjekk av alt du.
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Ja. Når jeg kobler vekk LMM så endrer den turtallet. Skal se over registeret senere idag
Turbo Touring Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Stili prosjekt du har her Må si meg enig med Kristov her, dette er feiltennings symptomer. Har du sjekket at svingningsdemper/triggerhjul står der det skal? Mvh
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Triggerhjul har ikke vært rørt på. Eneste er at jeg har bytta triggersensor, men skal se på register og avstanden mellom sensor og hjulet. Har sjekka om alle dysene får strøm, og det er i boks. Takk forresten
Turbo Touring Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Oki Tviler på det er noe med avstanden på sensor og gjøre. Så du har ikke byttet register? Her har du et bilde av tennkabel rekkefølge på fordeler Mvh
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Har hatt av toppen ja, siden jeg bytta toppakning. Kan jo hende jeg satt det litt feil da? Takk for bilde Kan det få slike symptomer hvis jeg setter registeret ei tann feil ?
Turbo Touring Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Oki, men da har du vel hatt av alt i front for og få av reima? sjekka at merker stemmer osv?
truckdriver Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Du må da ikke gi opp før du har begynt feilsøking Til slutt så ender du jo bare med å skifte hele bilen uten å finne feilen, og det lærer du jo ikke så mye. Prøvd de 2 tingene jeg foreslo? Sjekke om dysene faktisk får strøm og jording igjennom hjernen. Og så bruker du MS2en som scoop. Med den kan du sjekke det meste av signaler. Lmm sjekker du med å koble signalet fra den innpå tps inngangen på MS. Beveg spjeldet og se om signalet fortsetter jevnt og stabilt hele veien. Temp målerne kan du sjekke på nesten samme måte, om du tar ut bias motstandene på MS, og prøver å finne ut hvilken bias motstand orginalhjernen har. Trigger kan du også sjekke for signal med MS. Bruk den stimen du har fått lånt der cpuen ikke fungerer f.eks. Var vel ikke noe annet galt med den? Der skrur du enkelt fast noen ledningstumper som du forbinder med ledningene som går inn til orginalhjernen. Bensinpumpa sjekker du kapasisteten på ved å ta av returslangen og samle opp bensin i en beholder. Om det ikke kommer ut bensin der når den fjusker så er kapasiteten for dårlig. Som du ser, masse du kan sjekke uten å bytte alt av deler, og med redskaper du allerede har tilgjengelig Det gjelder bare å vri hodet litt og tenke...
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Oki, men da har du vel hatt av alt i front for og få av reima? sjekka at merker stemmer osv? Nei. Løysna bare på strammeren og tok av reima. Men merka opp først, sånn at jeg visste hvordan reima og kamaksel hjulet sto
martinwenberg Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Du må da ikke gi opp før du har begynt feilsøking Til slutt så ender du jo bare med å skifte hele bilen uten å finne feilen, og det lærer du jo ikke så mye. Prøvd de 2 tingene jeg foreslo? Sjekke om dysene faktisk får strøm og jording igjennom hjernen. Og så bruker du MS2en som scoop. Med den kan du sjekke det meste av signaler. Lmm sjekker du med å koble signalet fra den innpå tps inngangen på MS. Beveg spjeldet og se om signalet fortsetter jevnt og stabilt hele veien. Temp målerne kan du sjekke på nesten samme måte, om du tar ut bias motstandene på MS, og prøver å finne ut hvilken bias motstand orginalhjernen har. Trigger kan du også sjekke for signal med MS. Bruk den stimen du har fått lånt der cpuen ikke fungerer f.eks. Var vel ikke noe annet galt med den? Der skrur du enkelt fast noen ledningstumper som du forbinder med ledningene som går inn til orginalhjernen. Bensinpumpa sjekker du kapasisteten på ved å ta av returslangen og samle opp bensin i en beholder. Om det ikke kommer ut bensin der når den fjusker så er kapasiteten for dårlig. Som du ser, masse du kan sjekke uten å bytte alt av deler, og med redskaper du allerede har tilgjengelig Det gjelder bare å vri hodet litt og tenke... Har alltid sakt til meg selv at jeg er tålmodig når det kommer til bil, så nei jeg gir ikke opp enda Men MS, mener du at jeg skal finne ut hvor foreksempel trigger skal, også finne ut på originalhjernen hvor triggersensor er? Så setter jeg ei ledning dit eller? Skulle egentlig bare laget meg et adapter, sånn at jeg kan koble ut originalhjernen og bare bruke MS'en. Har prøvd det med dysene ja. Og jeg har strøm på alle 6, men har lyst å prøve dyserens. Får fortsette i morgen, for vil ha i gang bilen litt fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå