martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Har blitt tipset om å legge fordelerlokket i rødsprit en stund for å få det skikkelig rent. Når jeg tar det ut av rødspriten, bruker jeg en tannbørst og børster av belegget som legger seg igjen. Gjør det også skikkelig rent. Får se om det funker bedre da, for er mye skit og støv inni der.
Kristov Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Har blitt tipset om å legge fordelerlokket i rødsprit en stund for å få det skikkelig rent. Når jeg tar det ut av rødspriten, bruker jeg en tannbørst og børster av belegget som legger seg igjen. Gjør det også skikkelig rent. Får se om det funker bedre da, for er mye skit og støv inni der. Skjønner at du ikke vil bruke penger på unødvendige ting, men skal du bruke det tenningssystemet med MS'en også så må du bytte disse delene uansett. Feilen med det fordelerlokket ditt vil du ikke få fikset ved å rense det - uansett hvor mye du måtte skrubbe. Her ser du hvordan den tappen skal se ut og om den ikke stikker ut slik som på bildet får den ikke kontakt med rotoren: Hvis jeg har sett feil på bildet ditt så ta gjerne et nytt og legg ut.
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Fikk testa fordelerlokket etter å ha rensa det litt i rødsprit. Når jeg starta bilen så kunne jeg faktisk gi gass, men etter noen sekunder så kutta den igjen. Så litt på fordelerlokket før jeg satt det på, og inni den pinna i midten, så er det no magnetgreier inni der?? Den var iværtfall sprukket, og datt noen biter ut fra den. Så mulig at det er det som er feilen. Dette er den pinna jeg snakker om
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Oida, jaa er vell litt forskjell på mitt lokk å det du la ut bilde av.... Bare å handle seg nytt da Mener ikke at fordelerlokk er unødvendig. Men er kjedelig å må kjøpe deler uten å være sikker på at det er det som er feilen. Men nå er jeg værfall sikker på at det er noe rart der.
Kristov Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Det lokket ditt er totalt skrot. Se å få tak i et nytt med mindre du har for mye fritid og liker å bruke den på å feilsøke
Kristov Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 Sjekk også at kamdrev og rotor sitter korrekt. Ser at rotoren har gått borti lokket der og slitt seg inn - ikke bra...
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 haha. Er lei av feilsøking nå, så får handle et nytt imorgen. Hvordan sjekker jeg det? Stille inn registeret å sette fordelerlokket på eller?
Kristov Skrevet Mars 23, 2012 Skrevet Mars 23, 2012 haha. Er lei av feilsøking nå, så får handle et nytt imorgen. Hvordan sjekker jeg det? Stille inn registeret å sette fordelerlokket på eller? Bare se at alt er skrudd til skikkelig osv. Ser ut til at rotoren har stukket for langt ut ifht. fordelerlokket. PS! Kjøp både lokk OG rotor.
martinwenberg Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Skrevet Mars 23, 2012 Okei, får handle litt imårra da. Takk for skikkelig svar!
martinwenberg Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Da har jeg prøvd med nytt fordelerlokk og rotor. Det funka ikke FORDI den fjærbelasta tappen inni der knakk med en gang. Må vell space ut hele lokket litt? For tror det går alt for langt inn. Trenger da ny fordeler
Kristov Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 Da har jeg prøvd med nytt fordelerlokk og rotor. Det funka ikke FORDI den fjærbelasta tappen inni der knakk med en gang. Må vell space ut hele lokket litt? For tror det går alt for langt inn. Trenger da ny fordeler Det var synd - kan jo prøve deg hos Biltema med at det var en defekt i lokket og at den pinnen bare datt av... Får du tatt et bilde av kamdrevet og rotor osv. så vi kan se om du har montert alt slik det skal være? Her en tråd med detaljerte bilder av hvordan alt skal være: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=158446 Høres ut som om du enten mangler en del et sted eller har montert noe feil ifbm. toppakningsbytte.
martinwenberg Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Da har jeg prøvd med nytt fordelerlokk og rotor. Det funka ikke FORDI den fjærbelasta tappen inni der knakk med en gang. Må vell space ut hele lokket litt? For tror det går alt for langt inn. Trenger da ny fordeler Det var synd - kan jo prøve deg hos Biltema med at det var en defekt i lokket og at den pinnen bare datt av... Får du tatt et bilde av kamdrevet og rotor osv. så vi kan se om du har montert alt slik det skal være? Her en tråd med detaljerte bilder av hvordan alt skal være: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=158446 Høres ut som om du enten mangler en del et sted eller har montert noe feil ifbm. toppakningsbytte. Ja. Men greia er at jeg kjøpte det ikke på biltema, men fikk låne det av en kjenning. Så må kjøpe nytt til han før jeg kjøper til meg selv. Men jeg ser jo nå at jeg har glemt å sette på det festet for å løfte ut motoren. Å da kommer jo hele dekselet lenger inn mot rotor. Får sette det på og få tak i ny fordeler.
Kristov Skrevet Mars 24, 2012 Skrevet Mars 24, 2012 Bra du fant en feil - man lærer så lenge man lever.
martinwenberg Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 takker. Ja, er godt å finne sånner feiler. Er klart at det er denne som gjør at den kutter, siden ikke får nok kontakt mot rotor. Nå har den visst fått for mye kontakt så den knakk bare rett av. Men blir nok fikset i morgen
martinwenberg Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 For litt utenom E30'n så har jeg begynt på en Ford Mustang. Planer for den er og pusse og lakkere motorrommet matt svart, sette sammen motoren og få dette til å gå etterhvert. Ganske spennende siden jeg aldrig har skrua på en mekanisk styrt bil før. Altså den har ikke en hjerne som de nyere bilene har. Pluss at det er veldig lærerikt å ta på seg denne jobben. Litt artig at han som eier den stoler på at jeg klarer det Er forresten faren til Apedersen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå