Marjooozz Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 martinwenberg skrev: haha nei. Den v8'eren står i en Ford mustang akkurat nå. Så forholder meg til original M20B20 takk guud
martinwenberg Skrevet April 29, 2012 Forfatter Skrevet April 29, 2012 Vi har nettopp flyttet, og bilen måtte stå i det gammle hjemmet en stund før vi fikk den til den nye plassen. Merket i dag at det var utrolig mye riper og slikt på dørene. Er altså noen som har leka seg med sandpapir på bilen og må da lakkere heile greia. Legger ut bilder av skadene seinere. Er det noen i Bodø/fauske området som veit om en plass jeg kan stå å lakkere bilen? Må være varmt å avsug.
martinwenberg Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Var på en opphugger igår å fiksa meg noen deler. Hadde blitt tipset om at det sto en e30 sedan der, og den hadde mye godsaker som jeg trengte Fikk tak i fordelerlokk, panser og toppdeksel. Har funnet et genialt bilde der det står lett forklart hvor jeg skal lodde ledningene til adapteret. Foreksempel Motronic 1 to Megasquirt 14 osv. Så er bare å få tak i en hjerne som jeg får kontakten fra. Er usikker på om jeg skal lakkere panseret i bilens farge og sette det på??? Nytt toppdeksel
Kristov Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 Løste det seg med nytt lokk og alle braketter osv. riktig montert?
martinwenberg Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 Har ikke prøvd å starta den enda. Batteriet er så dårlig så må ha en startbooster. Hvordan justerer jeg tenningen egentlig? Skal rotoren stå en spesiell måte når jeg monterer fordelerlokket?
Kristov Skrevet Mai 1, 2012 Skrevet Mai 1, 2012 martinwenberg skrev: Har ikke prøvd å starta den enda. Batteriet er så dårlig så må ha en startbooster. Hvordan justerer jeg tenningen egentlig? Skal rotoren stå en spesiell måte når jeg monterer fordelerlokket? Alt kan bare stå en vei - BMW lagde det idiotsikkert.
martinwenberg Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Skrevet Mai 1, 2012 hehe. Noen som veit hvordan jeg justerer det da? Den kutter enda men fordelerlokket er like helt.
martinwenberg Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 Update! Nå har dataspruten ligget i skoffen ganske lenge, og siden jeg fikk en hjerne gratis så måtte jeg bare gjøre ferdig adapteret Var ganske enkelt å lodde på ledningene, og ja jeg har husket på skjermaledningene. Fikk montert det opp i bilen igår, og turna startmotoren ganske fint. Alt annet fungerer og. MEN det virker som bensinpumpa er på konstant. Ikke nok med det, men tenning er også på hele tiden, noe som alltid har vært et problem. Er ikke noe jeg har loddet feil Har jo lenge vært plaget med at batteriet blir utladdet på grunn av at tomgangsregulatoren står å vibrerer med tenning av, så her må det feilsøkes litt. Litt bilder av montering og lodding, og må bare beklage kvaliteten da det er tatt med telefon Tusen takk "Tronn" for hjernen Tok av dekslene og begynte å fjerne loddene på undersiden, genialt med tinnsuger. Adapter ferdig. Skal kjøpe en sånn rull for å få ledningene samlet. Sjekket også med multimeter om noen er borti hverandre før jeg monterte det i bilen. Begynte med tilpassning sånn at man har lett tilgang for å plugge i usb/com adapteret for mapping. Skru fast
kimf Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Nice Var meg som chippet hjernen som sto i den bilen der, det var stilt på endel ekstra fortenning, noe som hadde blitt ganske ugunstig med tanke på turbo.
ehrnst Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Hvordan var det der igjen da..... du klipper den rød ledningen på hovedrele og lodder den sammen med dn grønne og hvite på bensinrele, samt jorder pinne 36 på orginalnettet så tor det løser seg Dn grønne har bare strøm når du vrir om nøkkelen, men slik det er nå så er strømmen alltid på via den rød på hovedrele. Motronic har en egen måte for å trigge dette riktig - som også kan lages til ms
martinwenberg Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 kimf skrev: Nice Var meg som chippet hjernen som sto i den bilen der, det var stilt på endel ekstra fortenning, noe som hadde blitt ganske ugunstig med tanke på turbo. Oiaa kult Er ikke sååååå flink med hvordan tenning skal justeres med tanke på turbo osv, men jeg sjønner greia ihvertfall Er vell en av grunnene siden jeg skal kjøre sprut nå
martinwenberg Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 ehrnst skrev: Hvordan var det der igjen da.....du klipper den rød ledningen på hovedrele og lodder den sammen med dn grønne og hvite på bensinrele, samt jorder pinne 36 på orginalnettet så tor det løser seg Dn grønne har bare strøm når du vrir om nøkkelen, men slik det er nå så er strømmen alltid på via den rød på hovedrele. Motronic har en egen måte for å trigge dette riktig - som også kan lages til ms Oiaaa okei. Får nesten prøve på det. Takk for svar!!
kimf Skrevet Mai 5, 2012 Skrevet Mai 5, 2012 Må si jeg er ganske imponert hvor langt du har kommet med dette, og hvor mye du har fått gjort selv Jeg kjøpte meg jo turbo kitt før Christoffer kjøpte sitt, å mitt er enda ikke kommet i bilen
martinwenberg Skrevet Mai 5, 2012 Forfatter Skrevet Mai 5, 2012 kimf skrev: Må si jeg er ganske imponert hvor langt du har kommet med dette, og hvor mye du har fått gjort selv Jeg kjøpte meg jo turbo kitt før Christoffer kjøpte sitt, å mitt er enda ikke kommet i bilen Takk for det! Utrolig hvor mye positive tilbakemeldinger jeg har fått for det jeg har gjort selv nå! Kjempeartig Hehe, bare å hive seg rundt å montere i bilen. Artig å skru når man får det til, også blir det jo ikke feil å se en turbo i motorrommet heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå