Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden kuttingen er vekke så blir bilen beholdt i lang tid fremover nå. Har lakt mye planer for å få den som jeg ønsket da jeg kjøpte den :) Legger MS2'en litt bak meg nå siden den starter og går, å vil gjøre den bedre i utseende og motorrom.

Planer videre

-Lakkere motorrom i samme farge som bilen

-Ny endestuss til eksosen

-Våtslipe lakk og polere opp

- Mulig jeg skal ha ny turbo, ikke det største på markedet men noe som funker.

- Skal også dra på biltema å kjøpe en strømpe som er delt hele veien for å legge ledninger i. Motorrommet kommer til å bli utrolig fint etter hva jeg har som planer ;)

Hvis noen har Sorte DE eller endestuss å selge meg for en god pris, så rop ut :)

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok, så da vil du ikke ha hjelp til helga nå lenger? Er rimelig sikker på at vi skal klare å få den til å gå, og gå pent på tomgang, i løpet av kort tid med MS2en.

Om turboen du har fungerer så ville jeg heller prioritert større dyser, og få datasprutet opp å gå, før innvestering i ny turbo. Om du ser deg litt om på dumpen på forskjellige biler og noterer ned delenr på forskjellige dyser, så kan du være heldig å finne noen større dyser til en billig penge, som hjelper deg å komme i gang :)

Den tps'en du har, er det fra M50?

Nei, men jeg mener spjeldakslingen skal ha samme dimensjon.

Skrevet
Duty cycle betyr hvor lenge flankene har verdien 1 i digital teknikk, alså at dysene er åpene i forhold til hvor lenge dem er lukket :) på 100% står dysene åpen hele tiden.

Og det vil vi slett ikke at de skal drive på med, å alltid være åpne..

Helt klart. Kommer man over 90% DC så bør man sterkt vurdere dysebytte, eventuelt justere opp bensintrykk om man er nært målet. Steget fra 90 til 100% DC er ofte lite på en liten turbomotor. Som midlertidig løsning skrur man ned ladetrykket litt slik at man har litt å gå på dysene i tilfelle varierende dagsform.

Skrevet
Ok, så da vil du ikke ha hjelp til helga nå lenger? Er rimelig sikker på at vi skal klare å få den til å gå, og gå pent på tomgang, i løpet av kort tid med MS2en.

Om turboen du har fungerer så ville jeg heller prioritert større dyser, og få datasprutet opp å gå, før innvestering i ny turbo. Om du ser deg litt om på dumpen på forskjellige biler og noterer ned delenr på forskjellige dyser, så kan du være heldig å finne noen større dyser til en billig penge, som hjelper deg å komme i gang :)

Den tps'en du har, er det fra M50?

Nei, men jeg mener spjeldakslingen skal ha samme dimensjon.

Når du sier det så enkelt så må vi vel klare å få til noe i helga :P Tekte egentlig å ta bilen hjem i helgen, men får sikkert låne garasjen en dag til :) Bare si ifra når du har tid.

Skrevet
Noen som har fått godkjent turbo i e30?? Hvordan skal søknaden sees ut? Hva må jeg skrive for å få dem med på det? Hvilke informasjon osv? :)

Ja :)

Søknaden trenger ikke være veldig omfattende, men ryddig og fin gramatikk er virker bedre.

Dropp historen om deg selv og bilen din, skjær ned til beinet å fortell akkurat hva du har tenkt til å gjøre, og hvilke krav statens vegvesen setter til ditt bygg for at denne bilen skal bli godkjent.

Så kan du starte med å ta ut MS'et. det får du ikke godkjent

Skrevet
Stilig bil! Har ikke sett denne før nå.. Men hva skjer med frontfangeren da?

Takk for det:) sjønner ikke hva du mener nå? :P

frontfangeren din henger jo skeivt :P

Med tanke på godkjenning blir det værre å bruke reglene/dokumentene som "alle" vi andre bruker med tanke på at du har touring kaross. Og har dermed ikke samme dokumentasjonen på styrken i karrosseriet som BT krever. Jeg brukte for eksempel Hartge H35-24 som utgangspunkt i min godkjenning. Og den kom jo aldri som touring. Men du må selvsagt prøve å få det godkjent ! :) snakk med BT, de vet egentlig best hva som må til ;)

Skrevet
Noen som har fått godkjent turbo i e30?? Hvordan skal søknaden sees ut? Hva må jeg skrive for å få dem med på det? Hvilke informasjon osv? :)

Ja :)

Søknaden trenger ikke være veldig omfattende, men ryddig og fin gramatikk er virker bedre.

Dropp historen om deg selv og bilen din, skjær ned til beinet å fortell akkurat hva du har tenkt til å gjøre, og hvilke krav statens vegvesen setter til ditt bygg for at denne bilen skal bli godkjent.

Så kan du starte med å ta ut MS'et. det får du ikke godkjent

Ang sprut skal du ikke si det for sikkert, min ble godkjent med Vi-Pec sprut for 2uker siden ;) Men bilen må ikke være nyere enn 1988 eller ha katalysator. Altså den må være regga før katalysatorkravet kom i 88`.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...