martinwenberg Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Skrevet Juli 19, 2012 Siden kuttingen er vekke så blir bilen beholdt i lang tid fremover nå. Har lakt mye planer for å få den som jeg ønsket da jeg kjøpte den Legger MS2'en litt bak meg nå siden den starter og går, å vil gjøre den bedre i utseende og motorrom. Planer videre -Lakkere motorrom i samme farge som bilen -Ny endestuss til eksosen -Våtslipe lakk og polere opp - Mulig jeg skal ha ny turbo, ikke det største på markedet men noe som funker. - Skal også dra på biltema å kjøpe en strømpe som er delt hele veien for å legge ledninger i. Motorrommet kommer til å bli utrolig fint etter hva jeg har som planer Hvis noen har Sorte DE eller endestuss å selge meg for en god pris, så rop ut
truckdriver Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Ok, så da vil du ikke ha hjelp til helga nå lenger? Er rimelig sikker på at vi skal klare å få den til å gå, og gå pent på tomgang, i løpet av kort tid med MS2en. Om turboen du har fungerer så ville jeg heller prioritert større dyser, og få datasprutet opp å gå, før innvestering i ny turbo. Om du ser deg litt om på dumpen på forskjellige biler og noterer ned delenr på forskjellige dyser, så kan du være heldig å finne noen større dyser til en billig penge, som hjelper deg å komme i gang Den tps'en du har, er det fra M50? Nei, men jeg mener spjeldakslingen skal ha samme dimensjon.
truckdriver Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Duty cycle betyr hvor lenge flankene har verdien 1 i digital teknikk, alså at dysene er åpene i forhold til hvor lenge dem er lukket på 100% står dysene åpen hele tiden. Og det vil vi slett ikke at de skal drive på med, å alltid være åpne.. Helt klart. Kommer man over 90% DC så bør man sterkt vurdere dysebytte, eventuelt justere opp bensintrykk om man er nært målet. Steget fra 90 til 100% DC er ofte lite på en liten turbomotor. Som midlertidig løsning skrur man ned ladetrykket litt slik at man har litt å gå på dysene i tilfelle varierende dagsform.
martinwenberg Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Skrevet Juli 19, 2012 Ok, så da vil du ikke ha hjelp til helga nå lenger? Er rimelig sikker på at vi skal klare å få den til å gå, og gå pent på tomgang, i løpet av kort tid med MS2en.Om turboen du har fungerer så ville jeg heller prioritert større dyser, og få datasprutet opp å gå, før innvestering i ny turbo. Om du ser deg litt om på dumpen på forskjellige biler og noterer ned delenr på forskjellige dyser, så kan du være heldig å finne noen større dyser til en billig penge, som hjelper deg å komme i gang Den tps'en du har, er det fra M50? Nei, men jeg mener spjeldakslingen skal ha samme dimensjon. Når du sier det så enkelt så må vi vel klare å få til noe i helga Tekte egentlig å ta bilen hjem i helgen, men får sikkert låne garasjen en dag til Bare si ifra når du har tid.
martinwenberg Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Skrevet Juli 19, 2012 Noen som har fått godkjent turbo i e30?? Hvordan skal søknaden sees ut? Hva må jeg skrive for å få dem med på det? Hvilke informasjon osv?
truckdriver Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Snakk med Morten/Morty999, han har vel vært med på flere godkjenninger om jeg ikke er blitt helt senil. Jeg kan sende deg tlf nr hans om du ikke har det.
APedersen Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Bilder fra i dag Legger ut to først, så legger jeg ut flere underveis siden du er så utålmodig Sånn
martinwenberg Skrevet Juli 19, 2012 Forfatter Skrevet Juli 19, 2012 Bilder fra i dag Legger ut to først, så legger jeg ut flere underveis siden du er så utålmodig [ Bilde ] [ Bilde ] Tøft! takk
ehrnst Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 Noen som har fått godkjent turbo i e30?? Hvordan skal søknaden sees ut? Hva må jeg skrive for å få dem med på det? Hvilke informasjon osv? Ja Søknaden trenger ikke være veldig omfattende, men ryddig og fin gramatikk er virker bedre. Dropp historen om deg selv og bilen din, skjær ned til beinet å fortell akkurat hva du har tenkt til å gjøre, og hvilke krav statens vegvesen setter til ditt bygg for at denne bilen skal bli godkjent. Så kan du starte med å ta ut MS'et. det får du ikke godkjent
LasseEllingsen Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 Stilig bil! Har ikke sett denne før nå.. Men hva skjer med frontfangeren da?
martinwenberg Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 Stilig bil! Har ikke sett denne før nå.. Men hva skjer med frontfangeren da? Takk for det:) sjønner ikke hva du mener nå?
Steven Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 Stilig bil! Har ikke sett denne før nå.. Men hva skjer med frontfangeren da? Takk for det:) sjønner ikke hva du mener nå? frontfangeren din henger jo skeivt Med tanke på godkjenning blir det værre å bruke reglene/dokumentene som "alle" vi andre bruker med tanke på at du har touring kaross. Og har dermed ikke samme dokumentasjonen på styrken i karrosseriet som BT krever. Jeg brukte for eksempel Hartge H35-24 som utgangspunkt i min godkjenning. Og den kom jo aldri som touring. Men du må selvsagt prøve å få det godkjent ! snakk med BT, de vet egentlig best hva som må til
Steven Skrevet Juli 20, 2012 Skrevet Juli 20, 2012 Noen som har fått godkjent turbo i e30?? Hvordan skal søknaden sees ut? Hva må jeg skrive for å få dem med på det? Hvilke informasjon osv? Ja Søknaden trenger ikke være veldig omfattende, men ryddig og fin gramatikk er virker bedre. Dropp historen om deg selv og bilen din, skjær ned til beinet å fortell akkurat hva du har tenkt til å gjøre, og hvilke krav statens vegvesen setter til ditt bygg for at denne bilen skal bli godkjent. Så kan du starte med å ta ut MS'et. det får du ikke godkjent Ang sprut skal du ikke si det for sikkert, min ble godkjent med Vi-Pec sprut for 2uker siden Men bilen må ikke være nyere enn 1988 eller ha katalysator. Altså den må være regga før katalysatorkravet kom i 88`.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå