martinwenberg Skrevet August 10, 2012 Forfatter Skrevet August 10, 2012 Trykk i kjølesystemet? Isåfall så er det jo ikke helt bra. Har du fått montert actuator, eller fortsatt strips? Eventuelt veldig slapp/stram actuator?Og er nybilen min så ugjennkjennelig? Kjørte forbi dere i gata ett par ganger den kvelden, og prøvde desperat å hilse Actuator= wastegate eller? Har slapp wastegate ja. Men tok den av å låste den av med en vaier. Samme greia da. Snakka med Ken-thomas i dag, å vi skulle vel kanskje bytte turbo osv. Må bruke extern wastegate på den , men er vell ikke noe stress Ikke trykk i kjølesystemet, men radiatoren får ikke nok kjøling når jeg ikke har vifte å IC'en står fremfor den. Skal montere el-vifte før det blir kjøretur igjen Hehe, kunne ikke se det var deg
truckdriver Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Actuator er ikke det samme som wastegate nei. Wastegate er den klaffen/ventilen som sitter i eksoshuset og slipper ut eller sperrer for eksos bypass turbin. Actuator er den trykklokken som styrer wastegate via ett stag. Han nevnte i går at du ville bytte turboen du har mot KKK turboen ja. For å være ærlig så synes jeg du forhaster deg litt. Ofte blir det noe helt forskjellig når du faktisk får justert motoren. Slik som den er nå er nok orginaldysene alt for små, og verken bensin eller tenning er justert for bruk med turbo. Du skal egentlig være glad for at den ikke har ladet noe mer med orginale deler, da du nok ville ha havarert motoren nå. Om det går å få lurt turboen igang for fult på 3500rpm så kan det love bra for kjørbarheten Kjøling må den ha ja.
martinwenberg Skrevet August 11, 2012 Forfatter Skrevet August 11, 2012 Ahaa okei Dysene er for små ja, og jeg hadde ikke tenkt å leke meg med for mye trykk. For jeg vet såppas at motoren ikke tåler det. Men jeg todde ikke jeg ville få mere enn 0.2 uansett siden denne kanskje var for stor for motoren, og han fortalte at han hadde 1.4bar på 3000rpm. Men hvis du sier at det kan bli bedre med justert motor, så får vi satse på det. Har ikke noe stort behov for mere ladetrykk nå, så er ikke noe som haster. Egentlig ganske greit med 0.2, for jeg er ikke ute etter masse ladetrykk og spinning, men noe som drar og funker over tid Men jeg vet selv at når jeg har fått smaken på ladetrykk så vil jeg ha mere
truckdriver Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Turboen du har står jo allerede montert, så det skader vel ikke å prøve litt til med den KKK turboen har annenflens og alt. Tror ikke den holder til mer enn rundt 300hk med E85. Fult trykk på 2800rpm, med pulsutjevningsmanifold(!) og ikke grenrør. Motoren din har bedre utnyttelse av pulsene, og litt mer effekt orginalt, så den vil nok dra samme turbo i gang en del tidligere. Kanskje 2500rpm. ISen er atpåtil spinnvill med denne KKK turboen og har tidvis fått hjulspinn rett fram på tørr asfalt i 1. og 2. giret når den får fult trykk.
martinwenberg Skrevet August 11, 2012 Forfatter Skrevet August 11, 2012 Turboen du har står jo allerede montert, så det skader vel ikke å prøve litt til med den KKK turboen har annenflens og alt. Tror ikke den holder til mer enn rundt 300hk med E85. Fult trykk på 2800rpm, med pulsutjevningsmanifold(!) og ikke grenrør. Motoren din har bedre utnyttelse av pulsene, og litt mer effekt orginalt, så den vil nok dra samme turbo i gang en del tidligere. Kanskje 2500rpm. ISen er atpåtil spinnvill med denne KKK turboen og har tidvis fått hjulspinn rett fram på tørr asfalt i 1. og 2. giret når den får fult trykk. Mener han sa det var lik flens, men da er jo den saken grei. Får prøve med min turbo, så kan jeg heller kjøpe litt andre småting imens
truckdriver Skrevet August 11, 2012 Skrevet August 11, 2012 Du har vel T3 flens? Den KKK saken har ivertfall ikke T3 flens
martinwenberg Skrevet August 16, 2012 Forfatter Skrevet August 16, 2012 Et bilde Apedersen tok. Begynner å få det bra til nå
Azeton Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Ahaa okei Dysene er for små ja, og jeg hadde ikke tenkt å leke meg med for mye trykk. For jeg vet såppas at motoren ikke tåler det. Men jeg todde ikke jeg ville få mere enn 0.2 uansett siden denne kanskje var for stor for motoren, og han fortalte at han hadde 1.4bar på 3000rpm. Men hvis du sier at det kan bli bedre med justert motor, så får vi satse på det. Har ikke noe stort behov for mere ladetrykk nå, så er ikke noe som haster. Egentlig ganske greit med 0.2, for jeg er ikke ute etter masse ladetrykk og spinning, men noe som drar og funker over tid Men jeg vet selv at når jeg har fått smaken på ladetrykk så vil jeg ha mere 3000-3500rpm er ikke veldig sent turbotrykk. Har 318is der kommet maks ladetrykk på rundt 4500rpm. Ikke finn på og bytte turbo, ender du bare opp med disel følelsen. Du skal virkelig være glad for at du kun fikk 0.2 i trykk, hvis ikke hadde hele motoren din vært i filler nå. Du forhaster deg veldig iforhold til kunnskapen du har.
martinwenberg Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Ahaa okei Dysene er for små ja, og jeg hadde ikke tenkt å leke meg med for mye trykk. For jeg vet såppas at motoren ikke tåler det. Men jeg todde ikke jeg ville få mere enn 0.2 uansett siden denne kanskje var for stor for motoren, og han fortalte at han hadde 1.4bar på 3000rpm. Men hvis du sier at det kan bli bedre med justert motor, så får vi satse på det. Har ikke noe stort behov for mere ladetrykk nå, så er ikke noe som haster. Egentlig ganske greit med 0.2, for jeg er ikke ute etter masse ladetrykk og spinning, men noe som drar og funker over tid Men jeg vet selv at når jeg har fått smaken på ladetrykk så vil jeg ha mere 3000-3500rpm er ikke veldig sent turbotrykk. Grunnen til at den ikke lader mer er fordi wastegate åpner seg. Du skal virkelig være glad for at du kun fikk 0.2 i trykk, hvis ikke hadde hele motoren din vært i filler nå. Du forhaster deg veldig iforhold til kunnskapen du har. Nå skrev jeg at jeg ikke hadde kommet til å lekt meg med mere ladetrykk. Så jeg har nok kunnskap til å ikke stille opp ladetrykket. Jeg veit at jeg må ha mere bensin, og selvfølgelig er det et pluss at jeg bare fikk 0.2. Du må lese det jeg har skrevet før du begynner med argumentasjoner, det er det flere som gjør og. Og ja, jeg fikk ikke mer enn 0.2 fordi wastegate er for slakk, men har prøvd med flere og hjalp ikke. Skader ikke å gå opp til 0.4 1 gang for å se om det funker, men å kjøre lenge med det blir noe annet
///Johnsen Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Liker prosjektet ditt! Ladetrykk og bensin er det bare å prøve seg fram på, smeller det så smeller det. den motoren er ikke så kostbar så er veldig gunstig å prøve seg fram på, er sånn man lærer. Tøft at du kan så mye, og ikke minst fullfører et sånt prosjekt i din alder Lykke til videre
martinwenberg Skrevet August 17, 2012 Forfatter Skrevet August 17, 2012 Liker prosjektet ditt!Ladetrykk og bensin er det bare å prøve seg fram på, smeller det så smeller det. den motoren er ikke så kostbar så er veldig gunstig å prøve seg fram på, er sånn man lærer. Tøft at du kan så mye, og ikke minst fullfører et sånt prosjekt i din alder Lykke til videre Tusen takk for det! Varmer med slike tilbakemeldinger Har ikke så lyst å prøve slik at det smeller, men heller være sikker Men disse motorene koster ikke allverden nei
///Johnsen Skrevet August 17, 2012 Skrevet August 17, 2012 Skulle bare mangle Motorras er alltid kjedlig det, men det er jo alltid en risiko Man får billige dyser fra ebay USA (ebay.com). Kan bruke dyser fra diverse ford faktisk rimelige dyser til deg: http://www.ebay.com/itm/5-0-MUSTANG-FOR ... 917wt_1397 Kanskje lurt å forhøre seg med noen guruer her inne for å være sikker på at de passer. 28LB er ca 290-300cc å det skal holde i massevis
martinwenberg Skrevet August 18, 2012 Forfatter Skrevet August 18, 2012 Se der ja, nice Men er det ikke like greit å kjøpe 440cc eller større? Kjedelig å handle dyser flere ganger hvis jeg skal ha litt mere ut av motoren, så er jeg jo sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå