Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis den har originale dyser og chip burde det vel gå greit, gikk ut ifra at det var gjort mer med den :) katalysator kan bli værre da men..

Henger ikke helt med her. Gjør vell ikke noe om det er katalysator og uten den turbo delen?

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan gi deg ett lite tips ;) Med mistanke om noe ulovlig som skal stå godkjent i vognkort skal verksted som tar PKK strengt tatt rapportere om det. Dette gjelder f.eks effektøkning med turbo. Men det er ikke alle som praktiserer dette like hardt.

Jeg vet om 2 verksteder her i distriktet der en slik ting kan gå igjennom PKK, om du kjenner kontrolløren, og bilen ellers er i god stand. Vet også om 2 verksted der bilen garantert blir slaktet. Avgass og slikt må selvsagt være innenfor grensen.

Han du hadde som veileder har godkjent 2 av mine biler med en del mer effekt enn det som er godkjent, og div. stag og foringer som ikke var godkjenning på. Ting må selvsagt være orntlig gjennomførte. Begge biler hadde datasprut, noe jeg ikke nevnte. Han ble faktisk litt skuffet av at jeg hadde skrudd ned ladetrykket til bare 0,3-0,4 over orginalt :shock:

Får vel ha en halv bar ekstra trykk på neste kontroll :D

Skrevet
Kan gi deg ett lite tips ;) Med mistanke om noe ulovlig som skal stå godkjent i vognkort skal verksted som tar PKK strengt tatt rapportere om det. Dette gjelder f.eks effektøkning med turbo. Men det er ikke alle som praktiserer dette like hardt.

Jeg vet om 2 verksteder her i distriktet der en slik ting kan gå igjennom PKK, om du kjenner kontrolløren, og bilen ellers er i god stand. Vet også om 2 verksted der bilen garantert blir slaktet. Avgass og slikt må selvsagt være innenfor grensen.

Han du hadde som veileder har godkjent 2 av mine biler med en del mer effekt enn det som er godkjent, og div. stag og foringer som ikke var godkjenning på. Ting må selvsagt være orntlig gjennomførte. Begge biler hadde datasprut, noe jeg ikke nevnte. Han ble faktisk litt skuffet av at jeg hadde skrudd ned ladetrykket til bare 0,3-0,4 over orginalt :shock:

Får vel ha en halv bar ekstra trykk på neste kontroll :D

Å sier du det? :D kan vi snakke nærmere om dette kanskje? ;)

Skrevet

Da var pluggene kommet :) på mandag skal jeg skifte dem, samt bytte olje på bilen. Skal gjøre det trikset med turboen som morty beskrev. Eu kontroll blir når eksos er ferdig og lysene er koblet opp :)

Skrevet

Har byttet pluggene og ble ikke såå mye bedre da. Den går på alle 6 nå, og høres bedre ut, men den er ikke rask opp i turtall! Den bare lugger litt å rister sånn smått. Kom til å tenke på at den har stått med 4 liter bensin i hele vinter, så kan være mye vann/kondens i tanken. Ble fri for bensin så har kjøpt ny som jeg skal helle på. Hvis det ikke funker, hva kan jeg prøve da?

Har sjekket: rotor/fordeler, falskluft, nye plugger, alle ledninger er på plass. Veit ikke hva annet det kan være?? :P

Skrevet

fyll på en god slant bensin:) er veldig vanskelig og sitte på andre siden av en skjerm og spekulere i hva som er galt:P ta og film og legg ut så vi hører åssen den går:)

Skrevet
fyll på en god slant bensin:) er veldig vanskelig og sitte på andre siden av en skjerm og spekulere i hva som er galt:P ta og film og legg ut så vi hører åssen den går:)

ja kan tenke meg det :P dro ut kontakten til lmm og ble ikke noe forskjell da. så skal se nærmere på dette :)

Skrevet

Bra sikker på at det er bensinen/kondens mtp hvordan den har stått i vinter med lite bensin, hell på en god del bensin og litt kondensfjerner så blir det nok ikke værre :)

Skrevet
Bra sikker på at det er bensinen/kondens mtp hvordan den har stått i vinter med lite bensin, hell på en god del bensin og litt kondensfjerner så blir det nok ikke værre :)

Er ikke bensin som er problemet desverre... kjøleveske og bensin i oljen, samt olje på pluggene. Begynner å tenke på dårlig stempelringer på 1 sylinder. Får nok ikke skikkelig komp der. Skal ta komptest og gå inn med kamera for å se hvordan det ser ut. Har kanskje en m20b25 på hånden så får se om det blir motorbytte IGJEN :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...