Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nice! Blir nok gøy å få montert denne turboen ja :)

Mtp på lufting er det vel like lett å lufte M20, M50 og M52. Jeg brukte kanskje 2-3min på å lufte M52'n min :P

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Nice! Blir nok gøy å få montert denne turboen ja :)

Mtp på lufting er det vel like lett å lufte M20, M50 og M52. Jeg brukte kanskje 2-3min på å lufte M52'n min :P

Ja. Det er egentlig lett å lufte alle motorene med rett teknikk. Mange sier min er feil, men for all del... Folk skal bare klemme seg grønne på flat mark :)

Skrevet

hører folk klager på lufting osv:P skjønner ikke det jeg. fyller på så mye vann jeg får til. lar den stå og gå seg varm. full pupp på varme apparatet og kjører en tur. stopper og etter fyller 2-3 ganger. aldri noe problem:P

Skrevet

Har sjelden problem med luftinga eg og, eg lar bilen gå seg varm etter påfylling, også åpner eg lokket rett etter eg har stoppa bilen, da kjem det litt ut men så plutsleg synke vatnet tilbake i motor og da etterfyller eg. Funkar kvar gang.

Skrevet

Mange metoder å gjøre det på, jeg har gjort det en av gangene på flat mark på tomgang, og det funker det også :)

Skrevet
Mange metoder å gjøre det på, jeg har gjort det en av gangene på flat mark på tomgang, og det funker det også :)

Ja, men det tar som regel lengre tid+ at hvis du gjør det feil så går temperaturen for mye opp :) enkleste, tryggeste å beste teknikken min er å få den opp i fronten, varmeapp på fullt og gi gass :) 2500-3000 rpm. Holder bare noen sekunder så har man varme å fritt for luft :)

Skrevet

Lufter motoren FØR oppstart jeg, for så å sjekke opp ved varmkjøring at slangene blir varme, samt at jeg får varme i varmeapparatet...

Skrevet
Lufter motoren FØR oppstart jeg, for så å sjekke opp ved varmkjøring at slangene blir varme, samt at jeg får varme i varmeapparatet...

+1

Skrevet

+1

Mulig eg spør dumt no men korleis gjer dykk det? Trykksetter systemet eller?

Skrevet

skrur opp lufteskruen, fyller på til det ikke kommer mer luft. klemmer litt på slanger, å åpner lufteskruen igjen. og fyller til det er litt over maks.. så lar jeg lokket stå av, starter opp å lar dne gå på tomgang til den bir varm, vips ferdig. gjort dette med masse bmw motorer uten noe problem noengang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...