Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fauskværing?

E30 med turbo blir ikke feil :D Litt spesielt med stasjonsvogn da. Har du sveiset opp toppen for å unngå problemer ved litt seriøs effekt?

Har vært med på justering av en e30 turbo med m20b25 som gikk på e85.

Når den passert 1,2-1,3 bar hold desverre ikke toppakning lenge :(

Men den gikk fælt nok til at den spant løs på begge bakhjul i 120-130 km/t på nordsida i Bodø, 3 eller 4 giret, mens den samtidig faktisk hadde tenningsfjusk!

Så om du klar å få den holdbar så har motor ganske så stort potensiale :wink:

Er fauskeværing jaa, ser det er flere her som er det og ;) Blir ikke feil nei og er tøft med stasjonsvogn :D Mener du kjølekanalene? Isåfall så har jeg ikke gjort det, skal bestille tykkere toppakning om ikke så lenge. Har ikke tenkt meg 1 bar enda siden jeg trenger nye dyser etc... Blir nok å ta en prøvetur om ikke så lenge. Motoren funker ellers greit :D

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ok. Jeg er generelt dårlig på å huske navn, men dro kjensel på siste del av brukernavnet ditt, som også står i ett gammelt vogkort i arbeidsbilen min, og som er ganske uvanlig etternavn.

Og siden jeg vet at mr Pedersen og mr Kalsen som har kommentert over her er fra strøket :P

Jepp. Tenker på kjølevannskanalene på innsugs og eksosiden av forbrenningskammerene.

m0i5004vn60gi3x4h7ks.jpg

Tyvlånte ett etterbilde av danielo viewtopic.php?f=11&t=179703&start=30

som også er en av de andre E30ene i distriktet som flytter litt på seg. Jeg er verken veldig kjent her på forumet, eller med denne biltypen, men det står garantert mer om dette en plass på dette forumet.

Om du kombinerer dette med ei god toppakning, gjør bilen om til alkoholiker, og lader 1-1,5 bar, så ligger det ann til mye morro :D

Husker en M20 fra høsttreffet på ACR i år som flyttet på seg hakket mer enn brukbart.

Skrevet

Oiaa, er i slekt med Apedersen, mens mr. Karlsen er en kompis :) Skal sjekke litt om de kjølekanalene, forhåpentlighvis blir det 325 motor etterhvert, men siden jeg ikke har jobb for tiden så må jeg nesten bruke 2.0litern nå :P Hvor mye trykk tror du jeg kan kjøre hvis jeg får ei tykkere toppakning og evt. 440 dyser?

Skrevet

Var ute i hele går å gjorde ferdig motoren. Eneste som mangler er en 90grader slange som skal settes på turboen og til luftmengemåleren. Nå trenger jeg bare nytt batteri, så er det bare å kjøre den vekk fra hagen! Blir nok å ta en prøvetur om ikke så lenge for å sjekke om alt funker som det skal. Kommer ikke til å kjøre noe hardt siden jeg ikke har senket komp osv.

Det jeg fikk gjort i går/ idag er

* Lage downpipe og eksos

* Montere intercooler/trykkrør

* Skøyte ledningene til lmm

* Rydde i litt ledninger

* Montere radiator og slanger

* Fylle frostvæske

* Motorvask

Det som må gjøres før kjøring

* Sette på 90graderen

* Lufte kjølesystemet

* Og ta en skikkelig vask! :)

Skal få knipset noen bilder litt senere på dagen :)

Skrevet

Fikk starta den skikkelig idag, men den jagger litt på tomgang og stopper etterhvert. Virker som den tapper strøm når den er i gang for hvis jeg skal starte den igjen så er den heilt død ;s Noen som veit hva feilen kan være? Tomgangs-regulatoren knitrer når batteriet er tilkoblet,og det skal den vell ikke gjøre?

mhop1n9kkwnh8coyq3xd.jpg

Skrevet

Plages med at batteriet tapper seg når bilen står og går. Tok av dynamoen idag å så litt over den, men den ser fin ut. Når jeg kobler til multimeteret på batteriet viser den 12.3 ( da er ikke bilen igang) Når jeg starter bilen og måler viser den bare 11.0 og synker helt ned til 7.0 å da stopper den. Hva kan være feilen her? :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...