Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjipt å ha skrevet inn i vognkortet at den er godkjent med turbo og 140hk da :P

Har da ikke noe å si det vell? Så lenge turboen står i vognkortet så er jo jeg fornøyd ;) Trenger ikke å ha godkjent 300hk for at jeg skal bli fornøyd. For når den er godkjent, så er det jo bare å skru opp trykket :)

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Langt fra fornøyd enda. Så svaret må vel være ja. Tar alltid mye tid for å få en bil som skal brukes daglig til å fungere bra i alle driftstilstander.

Men så er det også litt flere funksjoner å forholde seg til enn i din bil.

Flere funksjoner som jeg ikke har aktivert enda.

Okei :) men hørtes nå kvikk å rask ut hvertfall;) er det egentlig noen nettsider jeg kan lese på for justering av m20 motor? Har lest på megamanual, men klarer ikke å se hva min skal ha :)

Da må du nok på noe BMW forum å søke, om du vil ha info som dekker bare M20 motor.

Justering av motorstyring er noe motorprodusenter bruker ufattelig resurser på, både i tid og penger.

Det er naivt å tro at man klarer å få det bedre til på alle områder enn de fleste orginale motorstyringer, bare med noen få timers justering.

De virkelig seriøse som mapper datasprut bruker flere dager med justering i dyno bare for å få hele drivstoff og tenningstabell tilfredstillende.

Og det er bare en liten del av alt som skal til for å få motor til å fungere bra i alle driftstilstander.

Såkalt racemapping blir en annen sak. Da lever man med store kompromisser på bla kaldstart og lav belastning av motor, for å i hovedsak justere de områdene man tar ut høy effekt.

En måte å klare 170hk på orginaldyser er å justere opp bensintrykk så dysene leverer reelt i overkant av 170ccm ;) Det bør så klart helst gjøres slik at det ikke synes.

Har prøvd å leitet litt her, men fant ikke noe om akkurat dette :( Er jo litt vanskelig å lese om hvordan en v8 motor skal være, for da har jeg jo ikke peiling hvordan min skal se ut i de forskjellige tabellene :) Jeg trenger egentlig bare dyser som rekker 300hk, for jeg lander nok på under det uansett, å dem er jo billigere :P Er litt greit å ha dyser som er god for mer enn det jeg skal ha, men 440cc dyser trenger jeg ikke med det første :)

Skrevet
Hvilken korning har du slipt med? :)

Bør avslutte med minimum 1000 vått før du legger lakk.

120-240-360 korning. Bruker 1200 korning på våtslip. Lært alt av lakkerer med mange mange års erfaring, så blir bra ;)

Skrevet
Håper ikke du går rett fra 360 tørt til 1200 vått? Da skal du slipe jæææævlig lenge før du har slipt bort 360-ripene ;)

Blir ikke å gjøre det nei :P Ripene til 360 fra fyller er ikke store heller, så blir ikke noe prolem. Har jeg gått rett fra 240 til våtslip, så hadde det blitt noe annet. Når jeg får den i garasjen blir jeg å slipe lett over ( for hand ) med 500 mykt papir. Så våtslipe. Trodde jeg skrev det i forrige post men ser nå at jeg ikke gjorde det. Å slipe litt ekstra er ikke noe problem, blir bare ekstra fint det ;) Gjorde denne prosedyren på en tank til harley davidsson der jeg var utplassert. Resultatet ble helt perfekt ;)

Skrevet

Snart lakkering!

Da har jeg fått primer, fyller, lakk og klarlakk i hus :) Er en helt sinnsykt rå farge som er laget av eget ønske. Har brukt mange dager på å slipe på bilen nå, og er ferdig med spaklingen. Primer og fyller blir lagt enten iløpet av denne uken eller neste. Og lakk kommer på bilen om ikke så alt for lenge. Blir nok sikkert å lage ny tråd når lakken er kommet på, siden denne er veldig rotete osv..

Skrevet

Da har det skjedd en del :) Fått tak i felger, ASA JS5 kantfelger. Har også fått dekk til dem, så når bilen er ferdig utvendig, skal disse på. Driver å pusser dem opp, da klarlakken har flasset av på kantene.

Fylleren er lagt å påbegynt å slipe ned. Bruker 360 papir og går deretter til 800 korning våtsliping. Har også nettopp skiftet plugger, og bilen ble kvikk å rask :) Brukte Denso plugger før og måtte bytte dem stadig, så nå er det NGK som blir brukt.

Kan vell slenge ut noe bilder av fargen jeg skal ha på bilen, og fylleren.

Godt at ting blir gjort på skikkelig hvis nå i forhold til da jeg lakkerte den med bengalakk. Kvasi på forumet hadde helt rett i at jeg kom til å angre, noe jeg begynte å gjøre :P

Men nå har motorrommet skikkelig billakk med klarlakk, bilen har fått grunning og fyller, å ting begynner virkelig å ordne seg nå. Skal bli godt å få lakk på den å få den godkjent, slik at jeg kan bruke den om 3 måneder når jeg får lappen ;)

Noen bilder..

Fyller lagt. 2 gode strøk. Panser ferdig slipt på bilde.

m1iu35syvx1bku1sqykr.jpg

rpyq5qoptjg122x8419x.jpg

Fargen skulle jeg egentlig ikke røpe før den kom på bilen, men det får da så være :) Er veldig mye pærlemor i denne, så legger da 2 strøk, samt en " dusj " over bilen på tredje strøket for å få glansen. Har klarlakk osv til denne og :)

Skrevet
Perlemor liker jeg :) Bare den ikke er mer sukkertøy enn den ser ut som på bilde?

Er fint ja :) Denne er ikke særlig "candy" som man kaller det nei. Flere biler som har pærlemor i seg, men denne er ikke overdrevet mye heller. Så har troa på at den blir veldi fin :)

Skrevet

Da har jeg fått herder til klarlakk. Så litt pussing til så blir det å få den i boksen ;) Gleder meg som en liten unge til å få på lakk. Har også fått fikset alt av dokumentasjon for å godkjenne den med turbo. Snakket med biltilsynet å dem sa at dokumentasjonen så bra ut :)

Skrevet

Hvis alt går etter planen, blir bilen lakkert i løpet av helgen! Motorrommet er egentlig klart. Mangler bare powerfilter til turboen, så er det komplett. Skal også prøve å få skjult ledningene som ligger over innsuget litt bedre :) Skal også få lakt på dekkene på kantfelgene snart. Har fikset 2 av felgene, så begynner å komme i mål der og ;) Eneste jeg mangler for godkjenningen sin del, er originale bakfjærer. Dette blir kjøpt når lønningen er på plass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...